čtvrtek

Tisky na procházce ve městě

Ve městě, protože jsem fotila u kaple sv. Jana Sarkandra v Olomouci.

A co bych k tomu napsala? S tiskem jsem začala před třemi lety. Tenkrát jsem hledala cestu (i přes mořidla, která bych dnes nepoužila). Tu svoji cestu jsem si časem našla a mám nějaké nastavení a zásady. Tedy pracuji bez chemikálií, bez nákupů přes eshopy, často i bez mořidel. V mých barvicích počátcích se mi lidé takto pracující jevili coby trošku blázniví. Je to přirozený vývoj, že jsem se k témuž dopracovala. Můj cíl? Být zcela soběstačná a barvit jen rostlinami, které mne obklopují. Nemáme tady ani moře, ani eukalyptus, ani další úžasné rostliny, které se dají využít k tisku. Autorka, která tyto tisky vynalezla, žije totiž v Austrálii. Ale máme spoustu jiných skvostů v naší přírodě. Můj sen je dokázat, že to jde. Jít ven, sbírat a barvit nebo tisknout.

Při dnešní procházce parkem mi došlo, že už moc tisků neudělám. Listy  už opouštějí svoje stromy a snáší se k zemi, Vždycky jsem to měla moc ráda, Miluji podzim. Od jisté doby, co se věnují tiskům jsou ty pocity zvláštní. Vím, že už toho moc nestihnu. Letos bylo těch nabarvených kousků málo, posun ale veliký. Mám se na co těšit příští rok. Mám plány, velké plány. A Vendulka, ta jenom zírá  a někdy i pomáhá. 

Škumpa a jedlý kaštan. Žádné mořidlo. Výsledek je obrovská radost.
Jedno hodně staré tričko. Tady se ruj vlasatá oblékla místo modrých odstínů lehce růžovofialovou. Nevím proč, asi chtěla. 



Naše Vendulka:

Krásný podzim všem přeji. Pady jamala

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Moc, moc děkuju. Bavím se, jenom teď na to nemám dost času. Jana

      Vymazat
  2. Máš to všechno krásné, tajemné, kouzelné, milá Pády. Já jsem se letos k barvení vůbec nedostala. Řešila jsem hlavně proměnu zahrady tak, abych do ní nalákala co nejvíc života a abych se v ní dobře cítila. Sice mi v ní bylo dobře, ale rušil mě tu a tam nelad, nedotažený prostor, nefunkční místa.
    Příští rok snad už bude klid a budou i vlastní listy. Třeba z ruje vlasaté, která je zatím ještě malá maličká, ale příští rok určitě nějaké listy na barvení vydá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuju moc. Nelad já miluju. Ruj používám často, v parku je jí spousta. Rostliny si nepěstuju, i když malou ruj mám, dostala jsem ji. Ale moc nechci žádné zvláštní stromy, chci dělat jen s tím, co nás obklopuje úplně běžně. Přijde mi, že tomá větší smysl. Pady j.

      Vymazat
    2. Ještě jsem zapomněla. Kulaté listy říjen může nahradit olše. j.

      Vymazat