sobota

Prošívám, prošívám, prošívám.

 Navážu na minulý příspěvek a komentáře, za které moc děkuji. Deky jsem samozřejmě neušila za měsíc, ale všechny jsem je tady už někdy ukazovala. Naopak jsem pomalík a všechno mi dlouho trvá. Čtverečky jsem háčkovala také od ledna. 

Dnes ukážu nějaké prošívání z poslední doby. Deky jsem tedy nešila já, ale jen prošívala. Jsou to dětské deky a obrázkové jsou pro domov LILA v Otnicích a jednu dětskou jsem prošívala pro kamarádku. Všechny deky byly prošívané na rámu, ale na modré dece ukážu jak by šla prošít pod strojem s kráčející patkou. Když píšu o rámu, nemám longarm. Pokud se dá vůbec hovořit o rámu, tak v porovnání s rámem Bernina, který se tady kdysi prodával, tak můj rám je starý, hodně ojetý trabant oproti Ferrari. Prošití deky mi trvá docela dlouho a někdy je dost pracné.

Deka pro kamarádku je veliká zhruba  130 x 105 cm a poprvé jsem dávala fleece. Trochu jsem bojovala s prostorem pod strojem, ale deka je na světě. Prošívala jsem s pravítky a pravítkovou patkou.




Myslím si, že prošívání je tak trochu o odvaze jít to toho jinak než ve švu. Někoho to ruší, já myslím, že vzor je možné doplnit a podtrhnout. Není třeba se toho bát. Fotka často proti skutečnosti vytáhne prošívání a pak vypadá, že patchworkový vzor zaniká, ale většinou tolik vidět není a opravdu vzor doplní. Nakreslila jsem postup šití při použití kráčející patky a trochu jsem modifikovala vzor použitý na modré dece. Oblouky je potřeba předkreslit, dobře poslouží talíř nebo mísa. Rovné čáry už půjdou značit malířskou krycí páskou. Důležitá je i volba vhodného vatelínu a pak to jde docela snadno.



Další deky jsem prošívala pro Deky z lásky. Deky jsou určené pro domov pro postižené děti LILA v Otnicích. Deky jsem nešila, tak ukážu jen část prošívání, které jsem na deky použila.

Druhá deka vycházela přesně jak jsem potřebovala, abych mohla vytvořit iluzi plochy na které obrázky "plavou". 

Vzor na dece jsem dělala volným quiltováním, ale připravila jsem ukázku takového prošívání s kráčející patkou. Vlnky jsem šila na Bernině Auroře stehem 4, ale i jiné stroje tento nebo podobný steh mají. 
Kombinace rovného prošití a vlnek je další varianta. V diagonále  nebo ve vzoru sashingu a kolem něj (u mne károvaný vzor). Pokud bych měla ještě borduru, tak vzor vlnek bych protáhla u vzoru se sashingem až do bordury. Zvolila jsem kontrastní nit, deku bych prošívala něčím méně nápadným. 

Dva tipy:  Na konci šití nestříhám nit, ale používám kousek látky přes který přejedu a nemusím pokaždé stříhat. Já vím, jsou dnes stroje s odstřihem, ale můj stroj ho nemá a i kdyby měl, tak ho nerada používám. Druhým tipem je značení malířskou krycí páskou, díky kterému jsem měla vzorek prošitý rychle bez kreslení pomocných čar. 


Aby to nevypadalo, že jsem zanevřela na staré stroje. Pokud šiju nebo quiltuju pod strojem, stále dávám přednost šlapacím strojům. I když rýsuje se i quiltování na starším průmyslovém stroji, protože velkou deku ušlapat mi dalo dost zabrat. K dobré práci se šlapákem je potřeba výborně ovládat šlapadlo, aby ruce zůstaly zcela volné. Před časem jsem natočila na přání video, aby bylo vidět jak stroj ovládám pouze šlapáním. Je to důležité hlavně při práci volným pohybem. Tento stroj je krejčovský a má patky stejné jako stroj průmyslový. Díky velkému hnacímu kolu, je i rychlost šití uspokojující. Pokud video nevidíte, tak klik TADY:

A úplně na konec něco na zklidnění. Na zklidnění nejen v této době. Ale na zklidnění naší touhy hnát se za něčím. Za lepším strojem, za skvělou kolekcí látek, za nekonečným množstvím často nepotřebných pomůcek. Pomalé šití a přírodně barvené látky, nádhera. Video TADY.
Krásné dny přeji. Jana

3 komentáře:

  1. Jsi šikulka a máš to všechno mooooc krásný.
    ... jo a po shlédnutí závěrečného videa jsem fakt úplně klidná... máš pravdu, je to nádhera... pohlazení po duši...
    Pa Hana :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jen zase zírám s otevřenou pusou. Jani, jsi moc šikovná. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné video !! Přímo relaxační :) , a zároveň super návod.
    děkuji Ivana

    OdpovědětVymazat