středa

Když mrzne

 Dnes to budou jen takové útržky. Když jsem se probírala fotkami, tak jsem zjistila, že tady nebylo třeba moje barvení. Napadl sníh, tak letos barvím i pomocí sněhu, ale to ukážu všechno po sezóně. Jen jsem si říkala, že tuto možnost připomenu a kdo neví o co jde, tak koukněte na štítky sněhová batika, případně rovnou NÁVOD  jak barvit pomocí sněhu. Já nebarvím reaktivními barvami, ale barvila jsem obyčejnými barvami, které jsou v dostání v drogerii. Já mám ale nějaké zásoby, protože jsem dostala nějaké barvy, tak se je opět snažím zpracovat. 

Nezapomínám ani na přírodní barvení a musím říct, že mi dělá mnohem větší radost. Dostala jsem bílou halenku a já si s bílou moc nerozumím, tak jsem ji obarvila listy opadanými z maminčiny mandarinky. Barva je světlá, ale krásná, což fotka neukáže.


I letos jsem barvila vánočním stromečkem. Také jsem nedávno dostala dotaz na barvení kurkumou a kávou. Nikdy jsem těmito surovinami nebarvila, protože kurkuma prý není stálá. Měla jsem doma nějaké koření, co jsem dostala a starou kávu, tak jsem vyzkoušela. Žlutá barva je velmi sytá, tak jsem zvědavá, jak vydrží. Zleva šedá a béžové odstíny vánočního stromečku, žlutá je kurkuma a tmavší béžová je barvená kávou. Šedá je nepopsatelně krásná, nemá zelený odstín.

V předchozích článcích jsem zveřejnila pozvánku k šití s Jitkou Chumchalovou, tak takto vypadá moje variabilní mystery deka. Část první a část druhá. 
Nová posila našeho šicího týmu zaujala více Sáru než Vendulku. Stroj jsem chtěla na náhradní díly, ale je novější než moje Viktorka a má poměrně slavnou historii. Už bydlí v dílně. 





Na podzim jsem sbírala žaludy na barvení a některé začaly klíčit, tak jsem neodolala. Zasadím na zahradě a doufám, že je ochráním lépe než kaštan a škumpy, které mi zlikvidovalo naše stádo. 

Je jich pět a naši zahradu si oblíbili.
Přeji krásné dny. jamala

6 komentářů:

  1. Krásné barevné odstíny!
    Tou sbírkou strojů se dá konkurovat s muzem v Žirovnici 👍
    Přeji kreativní šití s Jíťou, jde Vám to děvčata 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak konkurence muzea. Já už některé stroje nemám, nejde je mít všechny. Mundlos a Lada jsou moji oblíbenci a původně jsem ji chtěla na náhradní díly. Ale jmenuje se Boženka a je trochu jiná než ty ostatní, tak si ji nechám. Děkujeme za přání, šití si užívám. J.

      Vymazat
  2. Jani, moc se mi líbí tvoje alchymie. Asi tou cestou nepůjdu, ale moc mne baví Tě sledovat.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baví mě to. Jednu barvu nikdy nezískám znovu, je to pak štěstí, že jsem obarvila alespoň ten kousek. J.

      Vymazat
  3. Moc pěkné barvy!
    Variabilní deka vypadá skvěle, taky s Jitkou Chumchalovou šiju (ze zbytků) a dost improvizuju. Ještě jednou díky za rady mailem, patky už mám, jen mít čas na trénování. Moc zdravím, Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo díky. Určitě pak pošlete fotku Jitce, ať se pokochá a možná poprosí o zveřejnění. A mě prosím taky. Těší mne to, že někdo šije. Ten návod je úžasný, poskytuje materiál na ušití několika deka a každá bude jiná. Děkuji moc. Jana

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.