středa

Šperkovnice

 Na pár dnů jsem se zasekla v šití, tak jsem vyrobila pár nákupek, upletla ponožky. Letos jsem jich přes zimu dost prochodila, tak přes léto musím na nich zapracovat, aby bylo v zimě v čem chodit. Nosím je i do pohorek a pletu z ponožkové příze. 

Co se patchworku týká, tak s dost velkým zpožděním jsem se pustila do deky, kterou jsem už měla šít dávno. Asi jsem se nemohla odhodlat do klasického šití, ale najednou jsem dostala chuť šít a vznikl základní blok pomalu se rýsuje už deka celá. Nejdříve jsem si vybrala vzor Jákobův žebřík, ale pak jsem zvolila jednodušší vzor, kterému se říká Jewel Box a někdy bývají tyto vzory zaměňovány. Na žebřík dojde, ale raději z košilovek, dílky vzoru mi vycházely moc malé a ke zvoleným látkám se nehodily. 



Návodů jak ušít tento blok je na internetu hodně. Nešila jsem podle konkrétního návodu, ale návrh a výpočet deky jsem dělala v programu Quilt Cat. Program umožňuje vytvořit návrh z nafocených látek, ale nekomplikovala jsem si to a takový návrh mi stačí.

Někde už jsem psala, že je možné zvolit cm nebo inch. Je to asi věčná otázka. Já jsem obojetná, nemám s tím žádný problém. Začínala jsem s patchworkem v době neinternetové a tak jsem šití v inch neměla ani potuchy. Tak klidně šiji dál v obou mírách a na půlené čtverce mi vyhovuje více šití s přídavky na centimetry.
Vytvořila jsem si pár návrhů z původně zamýšlených vzorů:

Jákobův žebřík v barevném provedení. Další barevné varianty jsou k vidění v mém albu na Rajčeti.
Zmiňovala jsem nákupky. Ty jsem dělala na přání s výšivkami. Můj vyšívák spíše zahálí, tak jsem ho prohnala. Udělala jsem pár výšivek pro kamarádky a na tyto tašky. Fotila jsem něco, další jsou rozpracované nebo už rozdané.

Myslím, že jsem tady ještě neukázala dokončenou flanelku ani sněhové barvení. Ale to někdy příště.
Krásné, už vlastně jarní, dny přeji. Jana

5 komentářů:

  1. Jani, Ty jsi pracovitá. Dík za nápady na šití. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Pilňucha jsi! Můj stroj už týdny zahálí a ještě asi dlouho zahálet bude. Teď je na řadě zahrada a dlužné psaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se zahrada probouzí pozdě. Srnec ožral rybíz, bude to zas letos zábava s ním. Já musím, tuhle deku mám pro bývalou kolegyni a je načase, abych to uzavřela a všem dodělala deky. Děkuji moc.

      Vymazat
    2. Jsi velká šikula. :)
      Pa Hana

      Vymazat