sobota

Kruhy a mezinárodní svátky

 Dnes jsem chtěla představit především kruhy na quiltování. Téměř všechno jsem řekla ve videu,ale  zkušenosti po půl roce prošívání jsem zde zapracovala také. Ještě ZDE  na konci článku je video, kde jsem měla kruhy poprvé v ruce. V zápalu boje jsem i zapomněla sundat rukavice, ty samozřejmě potřebné nejsou.

Koupit je lze na Patchworkparty.sk - KLIK

  • Nejsem prodejce Berniny ani ambasador. Jsem jen spokojený uživatel tohoto výrobku, který mi šetří ramena a páteř. Cena není zanedbatelná, ale kolik si ceníme svoje zdraví??

Já jsem ráda, že jsem se rozhodla si je koupit a budu je určitě používat. Nicméně chce to stroj s delší vzdáleností jehly od těla stroje. Já jsem vyfotila větší kruh na stroji Brother V3, který má rameno 28 cm a větší kruh se tam vleze tak akorát, ale to je opravdu krajní poloha. 

Kruhy mají dvě velikosti 8 a 11 palců. Já používám oba. Na malé vzory se lépe ovládá ten menší a když potřebuji velký vzor, tak prostor velkého rámečku mi dovolí dělat poměrně velké vzory. Kruhy mají spodní stranu opatřenou vrstvou, která dobře přilne k povrchu a tím, že jsou trochu těžší, tak krásně přitlačí práci k podložce. Látka zůstane napnutá jako na rámu. Pokud pracuji celý den, tak ruce začínají být unavené a nejsem schopná látku pevně držet. A s tím mi kruhy velmi pomohou. 

Samozřejmě je potřeba umět ovládat techniku volného quiltování, samo to nepůjde. Původně byly vyvinuté pro longarmy na stole, ale jejich velikost byla upravena i pro domácí stroje a Bernina je nabízí pod svou značkou. Nejsem příznivcem zbytečných pomůcek, ale kruhy doporučit patří mezi ty, které zbytečné nejsou.

EDIT po půl roce používání:  Přidala jsem ještě video s quiltováním starší vánoční deky. Na tom videu používám větší kruh. Dál pak přidávám foto jak jsem s menším kruhem quiltovala sukýnky pod stromeček.
Po více jak půlroce používání musím říct, že je to nejlepší, co jsem pořídila. Pokud nepracuji s pravítky, používám, především na deky a větší práce, výhradně kruhy. Látka je pěkně napnutá jako na rámu. Nezatěžuji tedy ramena a pracuji bez rukavic, což může být pro někoho také důležité. Určitě bych doporučila stroj zapuštěný do stolu, protože pak teprve oceníte výhody kruhů. Samozřejmě fungují i se stolečkem, ale tu plynulost šití oceníte teprve když netaháte deku přes okraj lehkého plastového stolku. Pracovala jsem s nimi i na stroji s ramenem 27 cm, stroj mám zapuštěný do stolu. I při vyšší ceně musím říci, že se mi vyplatily a pokud máte stroj s ramenem kolem 27 cm, tak mohu jen doporučit. Ten větší sice nedostanu i s dekou až do kraje, ale zase, pokud budu pracovat v pruhu zepředu dozadu, tak využiji jeho velikost docela dobře.


 S menším kruhem na šlapacím stroji s ramenem 27 cm

Edit: přidané video z prošívání starší deky, kterou jsem chtěla trochu vylepšit a fotky vánočních sukýnek, které měly průměr 150 cm. U druhé jsem na chvilku zkoušela bez kruhů, ale rychle jsem se k nim vracela.





Tento víkend (12. a 13. 6.) je velmi sváteční a ve znamení mezinárodních tvořivých svátků. Zatímco sobotní den byl dnem pletení na veřejnosti (pohyblivý den, vždy sobota), v neděli slaví svůj mezinárodní den šicí stroje. Tak je nezapomeňte dobře vyčistit, namazat a pohladit. Pletení na veřejnosti asi nestihnete, ale klidně vyvětrejte jehlice nebo háček na veřejnosti po celý rok.
Všem přeji krásné a klidné dny. jamala

9 komentářů:

  1. Moje milá.... tvoje psaní je pohlazení po duši, když delší dobu nepíšeš, tak mám absťák.....moc,moc za tvůj blog děkuji.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani. Děkuji, jsou to jen moje postřehy. Nicméně dala jsem si závazek zveřejňovat příspěvek každý týden. No je to náročné, noc se mi to nedaří. Vatelíny jsou na světě, možná budou i další. No momentálně mi času na šití zbývá málo, stále někde jezdím a něco zařizuji. pa J.

      Vymazat
  2. No to by mě nenapadlo, že je také mezinárodní den šicího stroje, hned si s ním jdu něco ušít. Jinak vatelín jsem si objednala a těším se, až ho vyzkouším. Připadlo mi, že role 20m je trochu moc, tak zatím 5m.Díky za tipy. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, určitě na vyzkoušení stačí. Každému může vyhovovat něco jiného. Já jsem si vyvodila tyhle závěry a protože pro mne je hlavní disciplínou quiltovat na stole, tak jsem ráda, že mám co mi vyhovuje. A musím říct, že maximálně vyhovuje. Napiš, jak jsi spokojená a klidně i nespokojená, předám do Jilany. Budou i směsi do budoucna, snad to všechno klapne. J.

      Vymazat
  3. Děkuju Ti za sdílení výsledků Tvého hledání, zkoušení a ověřování, milá Jamalko. Mám na skříni ještě balík termolínu z Polytexu, ale až ho zpracuju (nevím kdy, když teď nešiju), tak dám na tvé rady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, a ve skříni mám už roky balení vlněného vatelínu na spací deku pro sebe. Měla bych si ji konečně ušít, nejdřív si jdu ale přečíst, co píše Monika a Jitka.

      Vymazat
    2. Každá vlna je jiná, záleží jak je zpracovaná. Termolím nám ještě také, no zatím ho odkládám a budu se radovat z toho, co mám nyní. Určitě pro něj časem najdu uplatnění. Máš krásnou zahradu, což je disciplína ve které já zcela selhávám, tak já tedy musím šít. J.

      Vymazat
  4. Krásná deka, krásný stroj a hlavně krásné čtení .Děkuji ti milá Jamalko.

    OdpovědětVymazat