čtvrtek

10 let poprvé

31. července před deseti lety jsem napsala svůj první příspěvek na tento blog. Tak přemýšlím jak to oslavit, jestli to oslavit a zda vymyslet nějakou giveaway. Prostě nějaký dárek. Když se ohlédnu, tak jsem dělala různé šití. Od roku 2012 dělám pro Deky z lásky a tahle práce je vlastně nejstabilnější linkou celého mého blogu. Kvůli Dekám z lásky jsem začala i quiltovat a později přišla moje láska ke šlapákům a začala jsem zkoušet samozřejmě quiltovat i na nich. V té době disciplína málo používaná a setkala jsem se s názory, že to je nesmysl. Já mám tedy měsíc na vymýšlení nějakého dárku a prošití deky by mohlo být jedním z dárků, pokud by byl zájem. 

Před časem mi na moje prošívací pokusy věnovala Jana Harmachová tři deky, z nichž dvě už mám prošité(tu první jsem quiltovala na průmyslovém stroji) a půjdou na nějakou charitu. Protože jsem měla volnou ruku, tak jsem jednu z ních prošila na šlapací Veritasce. Bylo to asi nejtěžší quiltování, které jsem dělala, protože stroj jde velmi těžce. Šlape se deskou ve skříňce a stroj má vyšívací stehy, takže oproti jednoduchým strojům se musí rozhýbat složitý mechanismus. Byl to můj sen, splnila jsem si ho. Ukázala jsem, že deka jde prošít na stroji s ramenem 18 cm a nevím, zda to někomu pomůže, ale já jsem  ráda, že jsem to dokázala. Samozřejmě s drobnými zádrhely v podobě nakrčení látky na zadní straně, není to prostě dokonalé jako když rámařka šije na napnutou deku na rámu. Může Vám to připadat divné, ale mě se to i s těmi nedokonalostmi líbí. Je to totiž ruční (nožní) práce se vším všudy. 

Velikost deky je 210 x 125 cm. Výplň Jan L 120 z Jilany a deka se v pohodě vlezla pod rameno stroje. Quiltovala jsem s původní látací (vyšívací) patkou, včetně obšití každého hnědého proužku na dece, které jsem dělala také volně z ruky, bez pravítka. O dece jsem psala také v minulém příspěvku. Na živo je nádherná, protože je šitá z košilovin, které mají jemný lesk a strukturu. Jani, ještě jednou díky.



Přidávám i video z quiltování. Pokud se Vám nezobrazuje, najdete ho TADY.


Trochu jsem háčkovala. Nedávno ke mě v parku přišla holčička a dává mi tři pampelišky se slovy, že mi přeje pěkný den. Už dříve jsem se přidala ke skupině, kde se háčkují drobnosti, které někde zanechám se vzkazem pro nálezce. Doba covidová tomu moc nepřála, ale holčička mě nakopla k akci znovu se zapojit. A možná, že někde najdete i moje srdíčko, nebo jinou drobnost. Návod na srdíčko v češtině najdete ZDE.

A ještě pár obrázků z toho na čem nyní dělám. Zprovoznila jsem po roční pauze venkovní dílnu a užívám si sešívání zbytků. Původně to měla být taška, ale bude to deka. V dílně je prostě dobře a nějak jsem se rozešila. Volnou technikou sešívám čtverce velikosti 7 palců. Přidala jsem nakonec dělení - sashing z černé látky a borduru. Nemám ještě sešito, tak výsledek ukážu příště.
Stůl pro Minervu za dobu pauzy trochu utrpěl, protože byl celou dobu venku. Přeleštila jsem ho a nasadila Minervu, kterou jsem trochu vytunila jiným strojem. Chyběla patka, drátek na vedení jehly a šroubek v chapači.







Zanechte mi v komentáři vzkaz, proč ke mně na blog chodíte, co tady nacházíte pro Vás zajímavého a já si podle toho vymyslím nějakou akci. Klidně napište, co by se Vám líbilo nebo o čem bych měla psát. Nebo zda vůbec. 
Mějte krásné prázdniny. Klidné a zdravé dny přeji. Jana.

29 komentářů:

  1. Moje milá.... jako vždy, krásné povídání, hezké obrázky, ale z toho všeho hlavně čiší klid, pohoda a úžasné nadšení tvořit a tvoje snaha podělit se o své zkušenosti....... byla by strašná škoda, kdyby jsi dál svůj blog už nepsala........

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, ty jsi neskutečný nezmar!!!!!
    A proč k tobě chodím? Pro tu energii, která srší z tvých slov, fotek, videí. Vše, co děláš, děláš s láskou.
    Pokud by ti pár srdíček zbylo, byl by to pěkný artikl do naší SONS akce:-)))) Já doufám, že nám na podzim opět bude přát štěstí a budeme moci v Kuníně uskutečnit náš charitativní prodej.
    Přeji krásné letní dny plné nejen tvoření.-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, holky už psaly krásné slova svých pocitů, proč tady chodíme,sledujeme tvou prácí, rady a lásku k šití. Také pro mne to hodně znamená. O to víc, že se snažíš vče vyzkoušet na vlastní kůži a předat zkušenost bez obalů. Přemýšlšela jsem z čeho je deka dělaná, vypadá dobře, teď už vím, že z košil, to jsou dobré dary, původní myšlenka patchworku , ze starého - nepoužívaného, nové. Krásná někumu udělá radost i službu. Vše dobré.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jani :). Deka je úžasná! A prešitie nápadité a skvelé.Ty vieš, že ja nerada píšem a tiež vieš, že Tvoj blog veľmi rada sledujem. Je pre mňa studnicou poučení, rád, nápadov a tiež pohladením na duši a preto PÍŠ prosím ďalej. :) :) Prajem Ti krásne letné dni , veľa zdravia a radosti z krásnej práce , pohody a lásky :) :) .

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Jamalko, na Tvůj blog chodím proto, že mi tady je moc dobře. Obdivuju Tvou nekonečnou vynalézavost, píli, šikovnost a nezištnost, i spousta dalšího by se dala zmínit. Mám Tě ráda děkuju za to, že mě inspiruješ a občas i nakopneš, abych taky něco dělala. Vím moc dobře, co ve skutečnosti způsobuje mou šicí pauzu. Holt do toho budu muset jít a uvolnit si prostor, protože šití je prostě báječná věc.
    Přeju ti hlavně hodně zdraví a ať Tě neopouští chuť dál psát a sdílet svůj svět. Děkuju Ti za to.

    OdpovědětVymazat
  6. Chodím moc ráda nakukovat, kochat se krásným quiltováním, krásnými dekami či jinými výrobky, číst milé příspěvky, je to vždy pohlazení. Je v tom vždy kus srdce a láska k práci, ke strojům, ke zvířátkům, k přírodě. Moc prosím - POKRAČOVAT!

    OdpovědětVymazat
  7. Obdivuji Vaše zaujetí, zručnost, nádherné výrobky. Velice ráda si sem chodím číst, přestože nešiju a někdy i ne zcela rozumím o čem je řeč, ale nesmírně se mi líbí Váš přístup k životu, šití, recyklaci.
    Krásné dny přeji, Marie

    OdpovědětVymazat
  8. ... Jani, na Tvůj blog chodím pro potěchu oka i ducha. Vždycky tu najdu moc pěkné, milé počteníčko se spoustou rad, návodů a nápadů nejen na patchwork, quiltování a šití. Obdivuji Tvoje barevné ladění výrobků, batik, quiltů. Jsem moc ráda, že se s námi ostatními dělíš o své zkušenosti se všemi Tvými koníčky. Vždycky mne potěší obrázky s Tvými pomocníky a nahlédnutí do Tvé dílny. Těším se na další příspěvky, blogu přeji do dalšího pokračování hodně milých čtenářů a Tobě Jani hodně zdraví, štěstí, pohodu a krásné sluníčkové dny. Miluška

    OdpovědětVymazat
  9. Vždy obohacující příspěvky a nevídaná studnice velice dobrých informací… a to vše psané srdcem a s pokorou. Prosím pokračuj!!!👍🏻☀️

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, moc blahopřeji k výročí, 10 let, to je krásná doba. Hodně blogu zaniklo, spoustu sikulek zmizelo, mrzí mě to moc. Já sama blog nikdy psát ani nezačala, ale hodně jsem čerpala inspirace a když mi bylo moc ouvej, chodila jsem si pro pohlazení.
    Babičky mě naučily plést, značkovat, vyšívat, já pak přidala paličkování a říkám si, až jednou budu velká(cti až odrostou deti), že se snad i sít naučím. Obdivuji každého, kdo umí sít a každého, kdo píše ještě blog. Tak moc a moc prosím, nepřestávají, jsi mě zhmotněné umění. Vše dobré přeji a vyprosuji. Bohunka

    OdpovědětVymazat
  11. Pravidlene kontrolujem, ci sa neobjavi novy prispevok. Su pre mna zdrojom inspiracie, poucenia. Mate moj obdv, ze sa s vedomostami delite uplne nezistne. Napr. prispevok o vyplniach bol pre mna velmi uzitocny. Takze vsetko o patchworku, quiltovani je pre mna super a tiez recyklacie. Hela

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Jani, jsem tu s tebou od prvopočátku, s PW jsem začala v roce 2010 a tvoje příspěvky mi v začátcích moc pomáhaly... Ale i teď, po letech, čtu tvůj blog moc ráda, je to takové pohlazení po duši... A obdivuji tvoje quiltování, to já fakt neumím a přiznám se, že zatím nemám čas trénovat... Mrzí mě, že jsme se zatím neviděly "na živo", ale třeba i to se někdy zadaří :-) Gratuluji k výročí i k tvé trpělivosti a výdrži _))) lenkatrun

    OdpovědětVymazat
  13. Jano, chodím se k Tobě učit a inspirovat. Často se vracím i k tvým starším článkům, když hledám, jak něco udělat, takové ty "fígle". Měj se krásně. J.

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Jani, ani nevím, co napsat. Naprosto souhlasím s ostatními pisatelkami, v příspěvcích je vše, co bych chtěla napsat i já. Za těch 10 let MOC DĚKUJI! Není lehké vymýšlet stále nová témata, a proto obdivuju Tvou výdrž a těším se na další desítku. Košilová deka je nádherná, klobouk dolů! Video je o nesmírné trpělivosti quiltování, o radosti z výsledku nemluvě. Gratuluju a zdravím,
    Stáňa

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, Janičko, na tvůj blog nechodím zatím tak dlouho, objevila jsem ho před necelým rokem. Ale jak říkala ostatní děvčata, chodím sem pro rady,inspirace, povzbuzení a především pro potěšení z tvé práce, tvého povídání, tvých krásných obrázků.Sklanim se před tvou pracovitostí, trpělivostí, nápaditostí. Velký dík za tvou práci s vlivem. Přeji do dalších let především hodně zdraví tobě i malým pomocnicim. Lidka

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  17. Oprava: ne s vlivem, ale s blogem... Lidka

    OdpovědětVymazat
  18. Milá moja Jani,stále sa považujem za patchworkárku -začiatočníčku. Keď som náhodou našla tvoj blog, mala som naozaj šťastný deň! Nevedela som ešte vtedy, že spoznám tak skvelého človeka! Naučila som sa od teba dosť vecí a stále sa učím.Možno pre teba sú to všetko drobnosti,ale ja hltám všetky tvoje slová a som ti vďačná. Z celého srdca ti želám, nech sa ti darí i v ďalších rokoch a nech ti je práca radosťou i potešením.
    Ďakujem ti, že si.Veľmi ťa mám rada.
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
  19. Jani, Tvůj blog mám ráda. Ráda sem chodím pro poučení a sledování všech Tvých různých aktivit. Jsi až neskutečně tvořivý a moc hodný člověk. Díky i za milé osobní setkání a pomoc při pečení chleba.
    Přeji Ti hodně zdraví a tvořivé energie do dalších projektů.
    P.S. Doufám,že na dece od Janiny Harmachové je i kousek látky z některých košil mého manžela. M.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Jani,
    krásných 10 let. Já tuším, že mám svůj blog +- stejně starý. Před nějakou dobou jsem si říkala, že ho zruším, ale nějak mi to nedá. I díky svému blogu mám Tvůj a jiné krásné blogy stále na očích a chodím se kochat. Akorát už nepíši tolik komentářů.
    Tvé věci pokaždé obdivuji a hlavně quilting je pro mě sci-fi. Mám moc ráda patchowrk. Párkrát jsem zkusila něco lehčího, ale není to nic pro mě. Pracně to rozstříhat a ještě pracněji to sešít. Proto když někdo ušije něco tak velkého jako deku, tak to vždy koukám jak blázen. Je to úžasné dílo.
    Ať se daří a budu se těšit na další roky. Eva

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Jamalko, přidávám se k ostatním s prosbou-nepřestávej psát, fotit a sdílet s námi svůj úžasný svět. Díky tvým nápadům, vychytávkám a toleranci k nedokonalosti jsem nepřestala šít a získala jsem krásného koníčka-patchwork.V současné společnosti, kde jen nové a drahé je dobré, jsi ten pilíř, který mě utvrzuje v tom že i staré a levné je krásné, stačí jen trpělivost a troška invence. Za to ti děkuji. Přeji ti hodně zdraví a nám čtenářům spoustu tvých příspěvků. Díky Jana

    OdpovědětVymazat
  22. Milá paní Jano, chodím k vám nakukovat nedlouho, ale už nepřestanu. Prosím pokračujte i vy! Chodím k vám pro rady nejen kvůli patchworkovým nápadům, ale i pro rady ohledně šití a těší mě pozorovat, čemu všemu se věnujete. Smekám a obdivuji vaši činorodost. Děkuji za vaši štědrost, se kterou zde představujete svoje nápady ostatním. Pro mne je váš blog velmi inspirativní. Díky za něj! Lucie

    OdpovědětVymazat
  23. Právě jsem si přečetla komentáře.....vlastně nevím, co napsat dalšího...souzním s vaší prací..dílna na terase je skvělá, sama přes léto pracuji na naší terase, u mě to je spíše papelmaché, když je teplo, pěkně mi to schne. Mám ráda staré, funkční věci, taky je využívám, ale nebráním se vychytávkám u těch nových...již nějakou dobu uvažuji, že se taky zapojím do kompletování Dek z lásky..myslím, že jste mě k tomu popostrčila tak trochu i vy...moc vám děkuji, přeji krásný den, Ivana Pěnkavová

    OdpovědětVymazat
  24. Gratuluju k blogovinám, přiznám, že mi v tom červencovém účetnicko- závěrkovém kvapíku tenhle příspěvek utekl. Ráda tě čtu a obdivuju, kolik toho stihneš a jak kreativně. Díky za inspiraci, potřebuju nakopnout, abych se už zase vrátila do svých starých bot! A nejvíc miluju ty zvířecí fotky pomahačů, myslím, že v příštím životě bych asi chtěla být psem nebo kočkou u tebe.... Opatruj se a piš a šij a barvi a hlavně buď zdravá'
    E

    OdpovědětVymazat
  25. Já na tvém blogu hltám barvení a otisky. A navím hezky a poutavě píšeš. Jen tak dál. Monika

    OdpovědětVymazat
  26. Píšem k výročiu trošku oneskorene, ale... Prečo sa na tento blog rada a pravidelne vraciam? Dôvodov je niekoľko... Napríklad ma neprestane udivovať ten neskutočný záber zručností, ktoré zvláda jedna osoba- šitie, quilting, patchwork, háčkovanie, štrikovanie, prírodné farbenie, vyšívanie a určite som ešte na niečo zabudla :) ... Čo však mňa osobne najviac oslovilo, je ten nesmierne citlivý a uvedomelý prístup k životnému prostrediu, úcta a rešpekt ku všetkému živému, s čím samozrejme súvisia Vaše recyklačné projekty. Tie milujem! Je pre mňa absolútne fascinujúce ako pod Vašimi šikovnými rukami z kúsočkov látok maličkých ako sukienka Palculienky alebo podbradník Janka Hraška vznikajú tie naprosto úžasné deky. Tiež by som raz chcela vyskúšať niečo podobné, ale na to ešte musím trošku vyzrieť- nielen šicími schopnosťami, ale hlavne trpezlivosťou. Prakticky ma však inšpirovali háčkovacie recyklačné projekty, videla som u Vás, že nemusím kupovať tričkovlnu, ale môžem doma spracovať vyradené oblečenie, z ktorého môžu vzniknúť košíčky, kuchynské prestierania, koberčeky, rohožky... Mám teraz v hlave pár takýchto projektov, na ktoré dávam dokopy materiál. Taktiež vo mne zanechalo stopu ako tu často vídam projekt Deky z lásky- príklad, že aj ručnou tvorbou sa dá pomáhať. Nejakú dobu to vo mne podvedome kryštalizovalo, až kým sa to konečne pretavilo do pár benefičných háčkovacích projektov. Za všetko, čím ma tento blog inšpiroval a posunul ďalej veľmi pekne ĎAKUJEM a prajem ešte mnoho tvorivých síl a kreatívnych nápadov.

    OdpovědětVymazat
  27. Jani, gratulujem k výročiu. Tvoj blog milujem a patrí k mojim najviac obľúbeným. Rada sem chodím od samých začiatkov.Máš to super urobené. Prajem ti,nech sa darí život a veľa zdravia a šťastia. MartaVal.

    OdpovědětVymazat
  28. Milá Jamalo, váš blog jsem objevila kdysi dávno, když jsem se snažila najít něco o přírodním barvení. Pak jsem se postupně začetla do článků o patchworku a quiltování a časem jsem si sem začala chodit pro tipy jak se co dělá. S patchworkem si hraju už asi 10 let, ale učím se většinou sama, a když něco nemám ušito tak, abych s tím byla spokojená, většinou tady pak najdu článeček, v kterém se dočtu, jak to mělo být (velký objev pro mě bylo třeba to, že švy mají tvořit zámečky a neměly by se přetáčet - to jen na ilustraci toho, že tady opravdu objevím hodně užitečného :-). Baví mě to, jak využíváte, to, co by někdo jiný už třeba vyhodil, jak přemýšlíte o barvení, jak ladíte vzory a barvy na dece se způsobem quiltování...Vždycky se moc těším na nový příspěvek. Přeju blogu další spoustu let a hodně spokojených čtenářek.

    OdpovědětVymazat
  29. Gratuluji k výročí. Mě fascinuje, jak ze zdánlivě ničeho uděláte NĚCO. Je to tu takové pohlazení po duši :)
    Jana Š.

    OdpovědětVymazat