úterý

Pro Filípka a něco málo přírody

 V příspěvku Jak se šije deka z lásky jsem popsala způsob jak já šiju deku z lásky. Někdo chce šít celou deku sám a obrázky si vyšije, někdo dělá deku jako jeden velký celek. Já už jsem to mnohokrát psala, že mě na tom nejvíce baví ta spolupráce švadlen a vyšívaček. Baví mne na tom ta odlišnost obrázků, které mají tvořit jeden celek. Pokaždé je s nadšením vytahuji z obálky a někdy nadskakuji radostí někdy je musím hned začít nějak skládat a většinou je to pak na první dobrou jak budou v dece. Je to kus života strávený s krásnými obrázky. Šitými, vyšívanými a nesmím zapomenout i na háčkované.

Jak bude vypadat deka pro Filípka jsem více než naznačila, tak ještě výsledek. Další fotky v ALBU.




Látku na zadní stranu věnovaly Deky z lásky a quiltované rybičky pobaví i na zadní straně.
Ještě jsem šila polštářek pro Filípkovu sestřičku, no zapomněla jsem fotit, tak jen takto:
Na chvilku jsem si odložila polštářek a Vendulka ho zabrala. Díky tomu ho mám alespoň malinko zdokumentovaný.

 V komentářích k výročí blogu jste zmiňovaly i přírodní barvení a tisky. Přiznám se, že si nedělám moc poznámky. Nic nebarvím nijak přesně a tak nemohu ani v pár větách předat nějakou zkušenost. S tisky a barvením přírodninami jsem začala před čtyřmi lety. Nejdříve jsem dlouho váhala zda vůbec se do toho mám pouštět. Dostupná literatura pracovala s chemikáliemi. Chvála všem blogerkám, které dávají své návody zdarma ♥. I já musím na tomto místě poděkovat za jejich čas stráveným psaním příspěvků, hledáním cesty a sdílením svých poznatků. Na internetu jsem našla postupy, které mi vyhovovaly mnohem více a postupně jsem si našla svoje cesty. Barvím stále, po kouscích a barvím většinou přírodninami snadno dostupnými u nás ve volné přírodě. Ráda bych vypěstovala nějaké rostliny, které by rozšířily moji barevnou paletu, ale nejsem nějak typ na pěstování čehokoli a tak mé zahradnické nadšení končí už někdy v červnu a v srpnu hledám, co na té zahradě vlastně mám, protože vše zaroste neskutečným způsobem. Letos jsem obohatila svoje zkušenosti divokým rajčetem a ačokčou a stojí to za to. To vše prorostlé brutnákem a kanami, které mi rostou nahodile také po všech záhoncích. 
Z letošního barvení bych vybrala barvení diviznou černou a tisky listy ruje vlasaté, kdy jsem se poprvé pokusila o jakési barevné přechody. Sice jsou málo znatelné, ale je to tam. Použila jsem jen suroviny běžně dostupné v kuchyni, staré prostěradlo a listy.

Louka s diviznami.


Výsledek barvení diviznou černou.
Poklad pro přírodní barvíře
Vrcholí sezóna a je mnoho rostlin, které se dají snadno nasbírat a kterými lze barvit. Zlatobýl dá barvy od zelenkavé přes žlutou po tmavě béžovohnědé odstíny.
Pelyněk dokáže zelenkavou barvu.
S Vendukou jsme nasbíraly i pár žaludů.

Slimáci vzali útokem moje aksamitníky, tak jsem ostříhala pár květů a o horkém víkendu jsem využila sluníčko jako zdroj energie a říkám tomu líné barvení. Vlna bez mořidla, dešťová voda a květy. A počkám si jen na výsledek. Stejným způsobem jsem barvila vlnu i pelyňkem. Někdy jdou dělat věci úplně jednoduše.
Srnec se ani moc neboji. Kouká na nás z horní části zahrady a klidně si lehne a nezajímá se o nás, když jsme dole.
Na dvorku konečně kvetou ismene.
Krásný zbytek prázdnin. Letos jakoby se čas zrychlil a já si jdu trochu užít spojování mojí košilové deky, protože mi práce na ní nějak vázne. jamala

5 komentářů:

  1. Za tebou je vždy vidět kus hotové práce. Deka pro Filípka je boží, moc hezky quiltovaná.

    OdpovědětVymazat
  2. ... krásné počtení a spousta hotové práce - deka polštář, barvení ... Deka pro Filípka je nádherná a ty přechody modrých pruhů Vendulka vybrala moc dobře. Jani, divizny se Vám na louce takto vysemenily/ rozrostly ? Je to úžasný pohled. Pohodové letní dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc s Vendulkou děkujeme. Divizny jsem objevila na našich toulkách u jedné vesnice, není to naše louka. Nepamatuji si, že by tam dříve byly, ale chodíme tam dvakrát, třikrát do roka, kdo ví jestli jsem prostě jen teď netrefila na správnou dobu. Ale jsou tady i v lese a na loukách jsou další druhy. Barvila jsme jimi poprvé a ta sytá barva mě překvapila. Pohodové dny přeji. J.

      Vymazat
  3. Deka pro Filípka je krásná, jamalko. A navíc si můžeš připsat další bodík za to, že jsi mě popíchla, abych se přihlásila na deku pro Stelinku. :) Už se na ni těším.
    Ten tisk je úžasný, tónovaný a 3D navíc, nádhera. I to barvení je parádní.
    Už se těším na podzimní poklid, kdy mě to nebude tahat na zahradu, ale kdy naopak vytáhnu své poklady a budu si hrát.

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, deka pro Filípka je dokonalá, rybičkové quiltování na zadní straně opravdu vtipné, a to barevné sladění, no nádhera. A Tvoje barvení přírodninami a tisky, to je obdivuhodné. A k tomu Tvoje milé psaní... zkrátka samá radost. Zdraví Stáňa


    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.