pondělí

Rouškování II

Rouškovky jsou hotové zatím dvě, ale pracuji na další. Je těžké je fotit dohromady, ale každá je jiná. Vznikla jedna deka spíš klasická a jedna hravější. Jak jsem je šila najdete V TOMTO příspěvku. Prošila jsem je pokaždé jiným způsobem. Jednu celoplochem  (jednoduchý vzor z knihy Jany Jandejskové Jedním tahem), druhou deku jsem prošila nejdříve rovně ve švech a potom prošívala. Původně jsem vzor ve čtvercích zamýšlela jinak. Ale z mnoha důvodů je takový jaký je a ve skutečnosti prošívání vidět příliš není. Snažila jsem se deky prošít tak, aby byly prošité málo, protože mají zůstat měkké. Tako jsem se snažila deky prošít jednoduše, aby prošívaní bylo snadno zvládnutelné i pod strojem. Obě deky mají na zadní straně látku s kočičkami.










Volné quiltování má mnoho podob. Někdy je velmi těžko rozlišitelné zda se jedná ještě o quiltování nebo kdy už je to spíše výšivka. A protože mám novou knihu se vzory, tak mne to motivovalo ke zkoušení něčeho nového. Vzory, jsem si upravila tak nějak pro sebe a toto pošívání beru spíš jako relaxační kreslení jehlou. 

I toto je volné prošívání, ale s pravítky. A samozřejmě top na nějakou další taštičku.
A k tomu pravítkování ještě patří další možnost. Na rouškovkách jsem si vyzkoušela našívání lemovacího pásku pomocí pravítka a pravítkové patky. Má to jeden zádrhel, musí to být pravítko oboustranné, takže použitelné je pravítko třeba piano keys od Berniny (koupíte u Áji Votrubcové nebo patchworkpárty.sk) Našla jsem jedno i na Aliexpresu TADY. Pro mne je tato možnost jednodušší, protože mám k dispozici velký prostor na deku a našití je rychlé. Přebytečnou látku odřežu po našití a v tomto případě jsem došívala na stroji, ale lze i ručně. Někde v počátcích blogu tuto možnost mám, jen se někam ztratila fotka, tak je tam jen text (vláčková deka). Je potřeba mít buď ideálně rovné a pravoúhlé strany, nebo si musím nakreslit linku, případně alespoň rohovou část. K nakreslené čáře pak přikládám lemovací proužek. Samozřejmě stejným způsobem mohu šít i s kráčející nebo obyčejnou patkou. Natočila jsem video, jak to frčí. Pokud video nevidíte, tak klik ZDE.
Chtěla jsem ještě psát o Vendulce, ale nechám si to na někdy jindy. Tak moje pomocnice jen na obrázcích.




V úvodu jsem psala, že pracuji na další rouškovce. Tentokrát jsou to roušky předřezané z košiloviny. Přidala jsem nakonec pouze modré zbytky a uvidíme, jak to dopadne. Chtěla bych takovou spíše pánskou záležitost. 
Krásné dny přeji. Jana

7 komentářů:

  1. Jani, zase obě deky krásné,originální,Zdena K.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně barevně laděná práce!

    OdpovědětVymazat
  3. Nevíte kam se poděla patchworková diskuze z dámy? Dlouho jsem zde nebyla a teď takové novoty!!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, Jani, tvoje rouškovky jsou krásné. Působí tak jemným dojmem. Jsi prostě fantastická a tvoji malí pomocníčci také. Přeji hodně zdraví a energie. Lidka

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné, Jamalko. Ještě dva tři takové články a vrátí se mi chuť do šití. :) Udělala jsem smajlíka, ale myslím to vážně. Jen je stále ještě tak krásně, že se dá na sluníčku od rána sedět na zahradě. I když jde pára od pusy, sluníčko tak hřeje, že mám bundu jen přes ramena a sedím v tričku. Je to koupel pro duši, stejně jako koukat se na Tvé šití a fotky. A Vendulku za mě pohlaď, prosím.

    OdpovědětVymazat
  6. ... luxusní quilty, nádherně prošito, skvělé barevné sladění. Pomocníci zaslouží také pochvalu, dobře Ti radí a jak píše Alenka - koukat na Tvé šití, fotky a počíst si příspěvky to je pohlazení po duši, potěcha pro oko, den je hned lepší a také je to vždycky inspirace a "nakopnutí" (v dobrém) zkusit něco ušít. Pohodové podzimní dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  7. Deky sú úchvatné, ale hlavne tá s koso postavenými štvorcami ma úplne ohromuje, neviem čím - proste je úžasná. A to tvoje vyšivo-quiltovanie nemá chybu, zázračné ... si proste majsterka!!! Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.