pondělí

Rouškování košilové

 Tentokrát jsou v hlavní roli košiloviny nařezané na roušky a ukázala jsem je už v minulém příspěvku. Ale klidně by to mohly být i košile. Já jsem měla k dispozici pouze 3 druhy vzorů, ale pokud bych šila z košil, tak podobná barevnost a různé vzorování košil by zajistilo ještě zajímavější výsledek. Doplnila jsem modrou a zelenomodrými odstíny a ušila jsem jen jednoduchý vzor. Brala jsem látky tak, jako bych šila scrapovou deku, takže to nemá vůbec žádný systém. Jen nejsou dvě stejné látky vedle sebe. Nijak jsem neřešila ani skládání deky, prostě jsem sešívala a hned dávala bloky na místo jak to vyšlo. Roušky jsem jen zarovnala do čtverce a rozřízla na polovinu. Trojúhelníky jsem pak našívala na proužek, na kterém jsem si označila střed sežehlením. Střed trojúhelníku jsem pak přikládala při šití. Video přidávám níže a pokud chcete návod, tak hledejte Lattice Quilt a najdete i tento způsob. Je to moje druhá takto šitá deka a nějakou jistě ještě udělám. Na tu první se můžete kouknout SEM.

Psala jsem, že to bude pánská záležitost. Je to deka pro Klubko s nití pomáhá a cílová skupina jsou dospělé děti. Takže pokud někoho překvapuje látka s pejsky na zadní stranu, tak je to úplně v pořádku.

Všimněte si také, že naši Sáru deka hodně baví. Ještě je nutné napsat, že jsem prošívala celoplošně vzorem z knihy Jany Jandejskové Jedním tahem. 

Jak to máte s celoplošným prošitím? Prošíváte deky celoplochem? Jaké volíte vzory? Co Vám vyhovuje a co vadí? Nebo co Vám nejde?















Slibované video, jak sešívám bloky. Tenkou košilovinu jsem musela šít opatrně, bylo důležité, abych ji v diagonálním řezu příliš nevytáhla a blok se mi nezdeformoval. Pokud video nevidíte, tak zvolte zobrazení ve verzi pro web nebo klikněte SEM.

Video s prošíváním vzoru zatím nemám, ale to  už se vztahuje k mojí připravované knížce, tak bude později. .


Jako každoročně pracuji na mikulášských botkách do školky. Letos bude 80 kousků.  Video z procesu také přidávám. Odkaz je ZDE. Můj nejvěrnější šlapací stroj Mundlos Original Victoria. Je to stroj krejčovský a proto je rychlý, má kolenní páku a patky stejné jako stroj průmyslový.

Šlapací Mundlos také v roli stroje na quiltování. Koupila jsem si novou knihu od Christiny Camelli Free-Motion Combinations. Koupíte třeba TADY. Není to kniha o technice quiltování, ale o vzorech. Určitě není vhodná pro začátečníky. Pokud jste začátečníci, tak koukněte na knihy od stejné autorky z roku 2013 nebo 2015.
A poprvé jsem volným šitím s pravítky vyzkoušela, alespoň na malém kousku, techniku našívání látky přímo na vatelín (Quilt as You Go). Bude to kosmetická kabelka.
No a protože už pár dnů nešijeme a válíme se s Vendulkou v posteli, tak si rády přečteme komentáře o celoplošném quiltování. A nebo jaká knížka o tvoření Vám udělala v poslední době radost. Můžete přidat i odkaz. 

Krásné a hlavně zdravé dny přeji. Jana

6 komentářů: