pátek

3 a 1 pro Klubko

 Čtyři deky pro Klubko s nití pomáhá. Tři jsou takové víc dívčí a jedna klučičí záležitost, tak ještě asi jedna klučičí vznikne. Deky jsou určené pro nemocné děti. Velikost je zhruba 130 x 160 cm a všechny mají jako výplň polyesterové rouno Jan L (různé gramáže podle materiálu na dece - 120 g nebo 150 g). Na deku se spirálou jsem se inspirovala ve Švadlence, ale šila jsem podle toho jaké jsme měla zbytky. Čtverečková deka je částečně rouškovka a návod byl patrně někdy dříve na Craftsy volně ke stažení. Já jsem velikost čtverečků volila podle roušek. Srdíčková deka jsou aplikace z vyšíváku a vytvořila jsem si výšivku v základním modulu Pe-designu. Kočičková deka je taková vzpomínková.  Úplně poslední deka je podle deky, na kterou byl návrh free, ale odkaz již není funkční. Všechny deky jsou ušité na šlapacím stroji a prošité na rámu Bernina a lemovala jsem tentokrát tím nejjednodušším způsobem na opět na šlapacím stroji. Všechny jsou prošité tak, aby byly praktické a dobře se udržovaly. 

Ještě vysvětlím prošití. Spirála je prošita meandrovým vzorem s hvězdičkami. Srdíčková deka kombinuje dvojité C sprály a prošití v dělicím pásku a borduře. Kočičková je opět prošitá celoplochem a jen v oranžové jsem přidala kopretiny (Ahoj Daisy, myslela jsem u toho na Tebe). Trošku se zastavím u obrázků. K prošití jsem zvolila takové nitě, které budou co nejméně kontrastní právě na obrázcích. Šila jsem přes obrázky, což v konečném výsledku zajistí snadno udržovatelnou deku. U poslední deky je to vlastně blokové prošití. Je to kombinace šití s pravítky a volného quiltování.

Sponzoři, kteří dodali některé látky. Hanka Škrabalová (zadní strana vesmírné deky), Jitka Chumchalová (pruhy na vesmírnou deku), Monika Kolejová (zadní strana rouškové deky), Klubko (zadní strana kočičí deky a roušky),  Mili Nešporová - Mineska (panely s kočičkami).





a pár obrázků z procesu. Já vím, fotek spousta, ale jsou to taky čtyři deky, že jo:
















Použila jsem způsob lemování, který jsem dělala ve svých patchworkových začátcích. Připomněla mi ho Jitka v její knize Patchwork pro každého. Lem se posune víc do přední strany a přišívám ho tedy mimo lem na zadní straně. Využila jsem dobře patku s vodítkem. Tato je pro průmyslové stroje a protože moje šlapací Lada je stroj krejčovský, tak patka na něj pěkně sedí.

A ještě VIDEO (letem světem) JAK JSEM LEMOVALA
Zítra mažu do letní dílny a dodělám ještě jednu klučičí. jamala

4 komentáře:

  1. Pomocníci by tvé deky nepustili z domu:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni jsou nadšení, že mají stále něco nového na válení. J.

      Vymazat
  2. Jani, ty jsou zase parádní,dětičky i Helenka budou mít obrovskou radost

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, jedna deka krásnější než druhá. Děti budou určitě nadšené. M.

    OdpovědětVymazat