neděle

Noviny pro tatínka podruhé


Kdo si přečetl o mém saltu vzad s dopadem na záda, tak až na rozpíchanou dlaň a modrý palec, je to dobrý. Ale musím přiznat, že jsem tam chvilku ležela a zírala do nebe, než mi došlo, že jsem spadla a že bych měla vstát.

Palec spaskl a tak můžu pokračovat.
Když deku skládám z více látek (scrap), tak si výsledek před sešitím nafotím. Fotka ukáže co oko hned nevidí.

Když jsem šila modrotiskovou deku, měla jsem docela strach, aby sedla bordura. Jednak byla z tenké a pružné košilové látky a dost široká k těm čtverečkům.
Pokud látka hodně pruží (většinou je to do šířky - od pevného okraje k druhému) doporučuje se stříhat na délku, tedy podél pevného okraje jak jsem to dělala i já. Délku bordury je vhodnější vyměřovat ve středu deky a v 1/3 a to pečlivě a raději přeměřit. Kraje deky mohou být delší a zdeformované a celá borura by se mohla vlnit.
U dek se šikmými dílky je také potřeba počítat s deformací tvaru a pečlivé vyměření bordury pak ušetří hodně práce při prošívání. Borduru pak před přišitím přišpendlím na krajích, pak ve středu, a zase ve středu...

Na prošívání si jednotlivé vrstvy chystám na zemi. Spodní látku přilepím k dlažbě, ale nenapínám, jen rovnám.
A jak je vidět ani přípravu vatelínu nelze podcenit.
Ten umělý nechávám do druhého dne rozložený, bavlněný přímo na zemi napařím přes plátno přikládáním žehličky. Ještě jsem nezkoušela vlněný a další druhy.
Nemám ráda tlusté vatelíny, takže dávám max. 100 g umělý a 150 g bavlněný. Bavlněný by měl být hustěji prošitý u toho polyesterového mohou zůstat větší plochy.
Kdysi jsem stehovala. Poslední dobou špendlím - vrstvy se neposouvají. Použila jsem tři balení špendlíků (myslím tím těch patchworkových zavíracích, jsou takové zalomené).
Lepidlo ve spreji nepoužívám.










S prošíváním jsem si opět nevěděla rady. Zkusila jsem to ručně, ale k těm novinám to nešlo. Prošívám na stroji a opět s pomocí malířské krycí pásky.











Klidného Silvestra přeji.

10 komentářů:

Ajka řekl(a)...

Jako celek vypadá nádherně! A co teprv až bude hotová:-))
Taky si všechno předem fotím, hlavně proto že mám děsnej problém zkombinovat látky a na těch fotkách to vidím líp:-)))
Ajka

vexa řekl(a)...

Pěkný a díky za další užitečné tipy.

DanaK. řekl(a)...

Ahoj Jani, deká vypadá úžasně!! Jsi šikovná a tolik toho zvládáš!! A díky zase za skvělé rady! Tvůj blog je jedna velká učebnice... A nějak jsem přehlédla tvůj pád, to sis tedy dala! Tak ať je ti dobře! Krásný zbytek roku (já Silvestr také nemám ráda, spíš ve mně vzbuzuje smutek...) a krásný vstup do nového roku - žádné pády, dobré zdraví a hodně tvůrčích úspěchů!

mika řekl(a)...

Teda Jani, Ty si sikulka aj s bolavou rukou takto makas .... dakujem za super rady, vzdy sa tu nieco noveho dozviem...deka bude fantastickaaaaaaaaaaaaaaaaaa..prajem Ti krasneho Silvestra ,vsetko dobre do Noveho roka !!!!

Marie Králová řekl(a)...

Jani , Ty jsi tak pracovitá. To bude krásná deka. Silvestra v pohodě a v novém roce jen to nej. M.

Anonymní řekl(a)...

Milá Jani,
děkuji moc za ten krásný rok s Tebou a Tvým tvořeníčkem, kterým jsi nám všem přinášela tolik překvapení, inspirace a dobrých rad.
Ze srdce Tobě i celé rodince přeji do nového roku jen vše dobré a aby Ti Haf a Mňau stéle pomáhali. :o)
Pa Hana

jamala řekl(a)...

Děkuji, ale nejsem tak pracovitá jaké plány mám. Přeji hodně zdraví do nového roku. J.

jamala řekl(a)...

Hani, děkuji. Všechny pozdravuji a přeji především zdraví v novém roce. J.

Anonymní řekl(a)...

PF 2013 :))))))

danku řekl(a)...

Ahoj Jani, krásná deka... přeji hodně štěstí v novém roce a moc se těším na tvoje další příspěvky. Ráda k tobě nakukuji a čerpám informace. Paa Dana