sobota

Nákupkování a yarn couching

Psala jsem už jak o svém předsevzetí šít nákupky coby recyklaci. Zpracovávám to, co se nám už nehodí jako nositelné oblečení, nebo to, co někdo u mne odložil (a já to s radostí budoucího objevování ráda přijmu).  A v neposlední řadě i takové materiály, které jsem koupila "co kdyby" a ono se "co kdyby" nedostavilo.
Tyto nákupky jsou takové bytelnější, s podšívkou. A společné mají našívání vlny - yarn couching.
Nákupka první. Šila jsem ji jako dárek a to z kousku manšestru přesně velikosti tašky, vlny a košile. Toto všechno jsem dostala, abych to nějak využila. Já jsem přidala jen pásky na ucha.
Doporučení: Našitá vlna je více nebo méně háklivá na oděr. Proto si určete stranu, která bude lícová a noste tašku jen jednou stranou k tělu. Můžete ještě našívat vlnu jen na jednu stranu, ale pak je potřeba upravit vzor. Možná to není taška doživotní, ale za tu krásu tato technika stojí.
Našívala jsem na šlapací Veritasce. A vzor TADY.
Taška už není nijak vyztužená. Podšívku jsem dělala z košile, kterou jsem dostala a ve výsledku se tak vrátila zpátky "do rodiny".
Vymýšlela jsem jak nejlépe zužitkovat stávající kapsy, jenže to bylo málo a tak jsem vymyslela kapsu z rukávu a manžety. Netřeba nic podžehlovat, manžeta drží tvar a sklad přidá objem na kapse. Navíc je košile jasně přiznaná. Bavlněné košile si nechávám zatím na patchwork, ale polyesterové nebo směsové jsem zatím moc nevyužila.

Další dvě tašky jsou z černého kepru, který jsem koupila kdysi dávno (nebo jsem ho dostala?). Našívala jsem bouclé vlnu (opět dar) a jednu barevnou, kterou jsem si koupila a považuji to za rozmar, který snad vyvážím recyklací dalších kousků.
Kepr jsem podložila nějakým starším ubrusem, aby byl pevnější a na tyto vrstvy jsem našívala vlnu.
Kromě patek, o kterých už jsem psala v minulém příspěvku o našívání jsem vyzkoušela i nové patky, které se začaly prodávat na Berniny. Jedná se vlastně o nádstavec k pravítkové patce, který se na tuto patku nasadí ze spodní strany. Nádstavce mají také tři velikosti otvorů.
Barevnou tašku jsem tedy šila z půlky na šlapací Veritasce a z půlky na Bernině. Výhodou patek Bernina je, že jsou kovové a tak lehce se nezničí. Což se o plastových říct nedá, vlna je časem prořeže. Pro mne však mají Bernina patky jednu velkou nevýhodu, nejsou na šlapák. Sice Berninu šlapací mám, ale ta ještě nemá rychloupínací systém jako nové stroje.

 A ještě barevná z druhé strany spolu s šedočernou.


Patka na Berninu
Podšívka na obou taškách je opět z košil. Jedna byla s krátkým rukávem a tak jsem tentokrát na zpevnění kapsy našila zbylou lištu s dírkami.


A ještě jedna fotka. V minulém příspěvku jsem představila prostírky, které jsem věnovala do obchůdku U dvou medvídků. A protože mají jednu věrnou zákaznici, která si objednala více vykrajovátek z letní kolekce, tak jsem jí ušila celou sadu. Poslala mi takovou krásnou fotku, jak si je užívá:
Užívejte si léto i vy. Pokud to v tom šíleném suchu jde... jamala

Žádné komentáře:

Okomentovat