neděle

Už zase našívám

Tentokrát na šlapacím stroji.
Na šlapací stroj jsem neměla patku, kterou bych využila na našívání tenčí vlny. Koupila jsem si patky s tím, že jsou na nízké uchycení patky a doufala, že mi na některý šlapací stroj půjdou nasadit. Bohužel nešly na žádnou Ladu, protože ty mají silnější patkovou tyč. Možná na novější Minervu bych je dostala, ale nakonec jsem zprovoznila šlapací Veritasku, kterou jsem už před rokem dostala. Mám sice i motorek, ale trvala jsem na šlapání. Docela jsem s tím bojovala než bylo šlapání plynulé. Litinové podstavce se určitě líp ovládají než těžká dřevěná deska, která tvoří šlapadlo.
Budoucí taška:


Takhle vypadaly první pokusy se škubavým šlapáním:


 Našívání na len:

Patky na našívání vlny,. Koupila jsem sadu se třemi velikostmi dírek. Vlna musí jít do dírky docela těsně. Zatímco jsem dříve musela hledat vlnu, kterou budu našívat, tak teď jsem si mohla dovolit našívat i tenkou:

Video, jak se s tím peru


A ještě jsem si všimla, že jsem na blogu neukázala jednu starší tašku, kterou jsem dodělala už na jaře a je to našívaná vlna na manšestru. Z černého polotovaru vznikne něco podobného.
Shrnutí:
- Při našívání volným pohybem je nutné mít zoubky podavače spuštěné a je nezbytná i patka určená k našívání. Jsou i patky na rovné šití a současné našívání, ale to je je trošku jiná technika a jiné možnosti.
- Určitě je dobré, nebo nutné, ovládat techniku volného quiltování. Jak na to - TADY.  Rozdíl je v tom, že pokud nebudete mít úplně krásné stehy, tak se to ztratí. Naproti tomu jistota při volném quiltování pomůže při vedení příze. 
- Příze musí otvorem patky procházet tak, aby dírku vyplnila a jehla s nití vždy zachytila přízi.
-Nit, kterou našívám volím pokud možno stejnou jako podklad nebo takovou, aby ladila s našívanou přízí a přitom nebyla příliš kontrastní na podklad. To pro případ, že to malinko někde "ujede". Když nejde vybrat vhodnou nit na našívání, tak zkuste nit průhlednou.
- Našívaná příze je vhodná taková, která se v zatáčkách nerozmotává na jednotlivá vlákna. Výborná je taková, která už je sama pletená, bouclé nebo stáčená jen z jednoho vlákna. 
- Našívat lze jak na sendvič s vatelínem, tak na jednoduchou látku. Na manšestr jsem našívala bez dalšího podkladu, kepr a obyčejné plátno už chtělo další vrstvu (plátno), aby se celá práce nestahovala. 
- Nepoužívám žádné vodící pomůcky. Vlnu nechávám jen volně na podkladu, tak jak vidíte na videu. Každé vodící oko, kterým vlna prochází ji natahuje a ovlivní procházení otvorem v patce.

Příště udělám nějaké porovnání patek, které vlastním.
Další příspěvky o našívání zobrazíte pod štítkem yarn couching.
Krásný zbytek prázdnin. jamala

Žádné komentáře:

Okomentovat