středa

Letní

Venku je letní počasí, až moc letní. Chtěla jsem dodělat nějaké skládané nákupky. ale jak jsem po delší době chytla na quiltování, tak když už se dostanu ke stroji, tak nemůžu odolat.
Dodělala jsem trošku jinou nákupní tašku. Poprvé jsem o ní psala TADY
Technika, kterou jsem použila je dost odlišná od přesného šití na papír. Rozhodně je mi mnohem bližší. Šití na papír jsem si spojila s výukou v programu Quilt Assistant, ale svoji patchorkovou budoucnost v něm nevidím.
Takže taška. Top tašky jsem sešila a zdála se mi velká, tak jsem nevěděla jak dál. Po prošití je akorát na nákup. Vzor je na obou stranách tašky, do spodní části jsem všila jednobarevný pruh. Jako výstuhu jsem použila Termolion 80 a taška je celá vypodšívkovaná. Podšívka je recyklace staré košile. Využívám rukávy na vnitřní kapsy. Vždy různě, podle použité košile, ale zhruba nějak TAKTO.
Ucha jsou recyklací pásků z výprodeje. Že je vše quiltované a ušité na šlapacích strojích už snad ani nemusím psát.


A protože jsem u Dorie Hruska objevila skvělý vzor na quiltování, tak jsem se pustila do další tašky. Zatím jsem dodělala jen vzor na jednu stranu a vzor jsem vyzkoušela na zbytku šedé látky. Pro jistotu jsem do ní všila barevnou křivku, abych zjistila jak to všechno bude ladit. Vzor jsou vlastně jakési vlnkové spirály a pro jejich šití jsem si nakreslila rastr. Nijak přesně, Dorie použila šablonu, ale volně nakreslené obloučky stačí. Zapomněla jsem fotit, tak jsem postup nakreslila na papír. Z polotovaru bude taštička, asi.



Další polotovar na tašičku vznikl podle vzorů zentangle. Ve výsledku vzor vypadá jako pírka, ale původně takový záměr nebyl. Takže polotovar na taštičku číslo dva:

To by mohlo být všechno, kdybych nezatoužila po dvaceti letech vyzkoušet pletení košíků z trávy. Probrala jsem naši čističku a uvolnila trochu místa pro právě kvetoucí kosatce.

Letos je tráva docela vysoká tak jsem ještě zachránila trochu trávy z naší zahrady. Zatím suším, košíky budou až později. Ale materiál je zdarma a já si ten čas už musím letos udělat.

Na zahradě máme nejen trávu, ale mám i skvělého kamaráda, který mi dělá společnost při čištění záhonů od plevele. Představuji Vám Huga.
Přeji všem krásné letní dny. jamala

7 komentářů:

  1. Skoro škoda tašky na nákupy. Je úplně reprezentační. A krásná. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JItu, děkujumu moc. Nesnáším nákupy a když už musím, tak se můžu pěkně nosit. A nebo budu mít dárek, uvidíme. Jana

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Hani, děkuju moc. Určitě jich bude víc. uvidím, jestli bude čas a chuť. Chtěla bych víc variant. Jana

      Vymazat
  3. Fakt, jak píše Jitka, je škoda krásnou tašku nosit na nákupy. A ta tráva ? Jani, umíš super využít mnoho materiálů z Tvého okolí.
    Ani se nedivím ježkovi, že s Tebou chce kamarádit. Pro mne je to velká čest, být Tvou virtuální kamarádkou. M.

    OdpovědětVymazat