úterý

Vatelíny - oznámení

 

Dnes mám pro Vás jen různá oznámení, týkající se vatelínů. 

V TOMTO příspěvku jsem vám představila vlněný vatelín a slíbila jsem další informace. Co se vlněného vatelínu týká, tak Jitka Chumchalová už s vlnou od Jilany pracovala a napsala o tom článek. ZDE je i s návodem na deku.

Já jsem vatelín zatím nepoužila, ale usoudila jsem, že je nutné označit quilt nebo výrobek, který takové rouno obsahuje. Vyrobila jsem si tedy štítky a sepsala jsem stručný návod jak na to. Pro majitelky vyšíváků ho pro různé formáty převedla a na své stránky vystavila Lenka z Nej-šicí-stroje. Výšivku si můžete stáhnout TADY.

Od dnešního dne jsou v prodeji i polyesterové vatelíny ve dvou gramážích (120 g a 150 g) s názvem JAN L. Jsou to vatelín vhodné především do dek. Já jsem testovala 150 g:

Výsledek není prkenný, přesto jsem doporučila na quiltování nižší gramáž, pokud budete quiltovat na domácích strojích, případně používat flanel nebo jiné silnější materiály na zadní stranu. 
Já  budu určitě používat 120 g, vyšší gramáž budu používat jen na jednoduché prošití. Vatelín je celistvý, nekloužou se vrstvy proti sobě a pod strojem se s ním dobře pracuje.Vatelín není vpichovaný do vlizelínu a není ani přehnaně nadýchaný, takže je možná a pohodlná práce i s pravítky. 

Ještě bude v nabídce Jewa 165g, která už je hutnější a bude vhodná spíše na obrazy, tašky, prostírání. Přirovnala bych ji k Termolínu. V nabídce bude ještě viskózové rouno Javisa a časem i další varianty.
Vatelíny můžete objednat na TOMTO odkazu.
Tak to je dnes asi všechno. Mějte klidné dny. jamala

3 komentáře:

  1. Děkuji za doporučení a zeptám se: zkouším šít deku ze starších vyřazených riflí, co mam dát doprostřed, aby to nebylo tuhé a težké? J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, já budu mít v ruce tu 120 až koncem příštího týdne. Každopádně záleží na tom, jak tu deku budeš používat, ono ty rifle jsou těžké samy o sobě, 150 g by byla už moc silná. Určitě bych nedávala více jako 120 nebo dokonce jen 80 termolín. Ale ten je ale tvořený 30g vlizenínem a jen zbytek je vatelín. Zda to bude tuhé, tak to hodně záleží na prošití, protože tuhé a těžké jsou i ty rifle, jak už jsem psala. V nižších gramážích je ještě hlazený vatelín, ale s riflovinou by to byla šílená práce. Kdyby jsi chtěla jen tenký, tak měkkou 60 g má Dája - patchworky.cz J.

      Vymazat
    2. Jano děkuju, mě to právě napadlo při věšení vypraných starých riflí, že jsou dost těžké. Nebudu dělat moc drobný vzor, tak prošívat taky nemusím hustě. A do zadu jsem myslela flanel. Tak by mohlo asi i těch 60g stačit. Kouknu na to. J

      Vymazat