středa

Vzorníková

 Musím se přiznat, že quiltování na stole je pro mne za odměnu. Po quiltování na rámu jsem si večer dopřála radost proquiltovat třeba jen jeden čtverec mojí malé deky.

Jak to vzniklo. Top jsem si nachystala už dříve, do Prostějova. Nestíhala jsem s ním nic udělat a vzala jsem ho tedy na PPM do Brna. Tam jsem ukázala stehování a z domu jsem měla nakreslené čáry, které jsem prošila s pomocí pravítka. Úhel čtverců je proti stranám deky od oka, jen jsem to jednoduše nechtěla mít rovně ani na špičku. Měla jsem tedy zafixováno do čtverců 12 inch. Mohla jsem tedy vypárat stehování a už jen prošívat. 

Z dotazů na Facebooku - odkud prošívat. Je i není jedno, kde začnu, když mám top zafixovaný. Není dobré šít stylem jak mne napadne, protože pak se mi může stát, že si čtverce uzavřu a pak mám s vypouklým středem více práce. Takovou deku jako mám je ideální prošívat po pruzích čtverců a začít těmi kolem středu a postupovat ke kraji. Pak celou práci otočit. Nahodile mohu prošívat, pokud neprošívám hustě. Ale i tak si myslím, že postup po pruzích směrem od středu je ideál. Jdete od těžšího (pod strojem je více materiálu) k lehčímu a jak se časem unavíte, tak to vidím jako výhodu. 

Deku jsem prošívala volným quiltováním, volným quiltováním s pravítky a technikou yarn couching. Prošívala jsem na Longarmu Bernina na stole. Rouno je Termolin 120 g, zadní strana pláno. Nitě Amann Isacord v různých pastelových barvách. Původní záměr byl nějak prošít čtverce, ale protože mi mezi tím přišla pravítka, tak jsem je tam zakomponovala a jsem nadšená. Nová Bernina pravítka mají totiž neklouzavou spodní stranu a tak jsem hravě zvládla i velmi ostré vlny. Zatím musím lemování odložit, ale určitě ji brzy dokončím a výsledek pak zase přidám do hotových dek roku 2023. A moc se těším na nějaký podobný projekt, protože jsem se hodně bavila.

Pravítka
Přidávám video z našívání příze. 3x zrychleno. Pro našívání jsem použila dutinkovou přízi, kterou mám už delší dobu. Pro představu: 100 g má 190 m. Protože jsem našívala jen jedním směrem, tak jsem použila nádstavec s větším průměrem a příze udělala úžasný žinylkový efekt. Jsem zvídavý Karásek a tak jsem zkusila nasadit vložky i na patku ze stroje JANOME. Jedná se o takovou tu, co má vyměnitelné nádstavce a lze ji vyšroubovat směrem nahoru, protože musí vzniknout místo pro vložku na couching. Vyzkoušeno pouze na vysokém uchycení patky, tedy stroje vyšší třídy nebo quiltovačka JANOME. Tyto vodicí vložky můžete koupit TADY. Pravítka nebo kruhy (viz níže.) koupíte také na patchworkparty.sk

Patka Janome s nasazenou vložkou na yarn couching
Patka Bernina s nasazenou vložkou na yarn couching

Ještě přidávám video, kde vysvětluji jak na to, když vrchní látka "přebývá". Je to jedna z možností, ostatní budou v knize, pokud se na to zase trochu vrhnu. 

Zde je výsledek. Látka se zapustila krásně do vatelínu. Prošívala jsem po pruzích a ke konci není žádný faldík látky navíc. Samozřejmě já bez červených kruhů na quiltování ani ránu. Na PPM si v neděli kruhy odnesla zákaznice a docela jsem se nadřela, když jsem látku vytahovala rukou.
Pracovala jsem i s našimi šablonami KLIK. Video je ve skutečné rychlosti.
Před a po prošití
Se znovu objevenou vášní pro quiltování přeji krásně proquiltované dny. jamala
P.S. Omlouvám se, ta šedá se opravdu špatně fotí ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat