pondělí

Nastartovat, jedeme

 Název platí dvojnásob. Jednak pro téma deky, ale také vystihuje způsob, jak deka vznikala. Pro Vojtíška jsem původně chtěla dokončit jinou deku. Ale pak jsem si uvědomila jak děti rychle rostou a o vhodnosti vybrané deky jsem začala pochybovat. Takže rozešitá (téměř hotová) deka z nástěnky dolů a vytáhnout látky, které jsem použila na dětskou deku před rokem. Loňská deka byla skládaná nahodile, takže některé bloky mi zůstaly. Využila jsem jak už orámované bloky, tak nařezané čtverce se značkami. Ty velké jsem přepůlila a vzniky obdélníky do druhého dělicího pruhu. 

Koncept pruhů je ideální, když už mám málo materiálu a současně nepracuji podle žádného návodu. Pruhy mě baví. Nemusím moc počítat, šířku udělám a výška nějak vyjde. Jenže, co si budeme nalhávat, měla bych se vrátit do třetí třídy a naučit se počítat nad 100. Párala jsem a zužovala, jelikož mám tendence při počítání trošku nadhodnotit. Ale nakonec jsem se vešla do šířky látky na zadní stranu s tím, že jsem měla na každou stranu centimetr navíc.

Prošívala jsme na rámu, šila na šlapacím stroji Výplň je hlazený vatelín 120 g. Zadní strana kvalitní hustý a měkký flanel české výroby. K prošití jsem se inspirovala dopravním značením. Kolečka (semafory) jsou vytvořené našimi šablonami KLIK SEM. Použila jsem tu nejmenší šablonu 2 inch. Pro mne je u dětských dek důležité vymyslet vzor tak, aby deka zůstala měkká - muchlací. Další level je udělat jednoduché prošití zajímavým. Často, jako v tomto případě, mne inspiruje i téma. A jo, napíšu to. Jsem s prošitím spokojená.

Jediným problémem bylo focení deky. Ačkoliv látky pozadí jsou barevně téměř stejné, tak autíčkový podklad se na fotkách stále tvářil jako bílý a modrá látka v pozadí čtverců mnohem tmavší. Prostě si představce že podklad je světle modrý 😊. Ještě dodám, že určitě jste poznali, že ty dva hnědobéžové pruhy jsou písek, který vezou nákladní auta na stavbu.






Krásný zbytek roku. jamala

5 komentářů:

  1. ... krásné prošití, deka se moc povedla, paráda 🍀

    OdpovědětVymazat
  2. Kouzelná deka, Jamalko. Baví mě, jak pracuješ se zbytky všeho možného.

    OdpovědětVymazat
  3. Zepředu fajn, ale zezadu bomba!!!! To prošití je jako vždy top:-) Přesné, nápadité, luxusní.

    OdpovědětVymazat
  4. Tedy Jani -- fakt nádherná - a to prošití!!! opravdu velká pecka!!!

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.