sobota

Nejen záložka do knihy

V rámci free kurzu tkaní jsem si utkala záložku a už před tkaním jsme věděla, že je chci použít dál. Věděla jsem, že chci plátnovou vazbu a proto byl důležitý i ten výběr materiálu, aby plátnová vazba vypadala dobře. Na druhou stranu jsem nechtěla vzory, jen takové primitivní tkaní ve dvou barvách. 

Celá taštička je taková slowly (i když já trochu pospíchala). Je také jedno velké upcycle a jedno velké spojení mnoha lidí. Hanka a Alena darovaly vlny. Jiná Hanka vzorníky, Monika zbytky látky, Petra přivezla v létě perlovky. Je tam i kousek přírodního barvení, tmavší vlna je barvená ořechy. Tenká látka s proužky byly moje kalhoty.




Tady je schéma taštičky. Sešila jsem pruhy A, B, A a do švu jsem přichytila i dílek č. 1. Ten je tkaný a zatím byl přichycený pouze ve švech. Tím jsem vlastně vyřešila ukončení.
Díl C je vcelku a díl C1 je na něj našitý slepým stehem. Dílek je z tenké látky, založené okraje a našitý na látku strojově seshora. Díl C jsem sešila se skupinou ABA a opět jsem do švu přichytila i konec záložky. 
Poté jsem boční strany záložky spojila pomocí tzv. slepého stehu se spodní látkou. Určitě by šlo použít i roztažený cik cak. Záložku jsem technicky vzato naaplikovala. Řídký steh stačí, všechno ostatní podrží husté prošití. Samozřejmě ve hře je spousta variant. Já jsem to původně měla vymyšlené úplně jinak. Ale na to snad ještě dojde.
Zadní strana je bez záložky, ale je to jen z časových důvodů a také proto, že jsem nevěděla, co mi vlastně vyleze a jak se budou materiály k sobě chovat. I z toho důvodu nemám fotky z procesu, protože jsem vymýšlela za pochodu, v časovém presu a čekalo mě ruční prošívání.
Celý velký obdélník, tedy i se zadní stranou, jsme podložila flanelem (zbytky ze zadních stran z dek) a prošívala velkými stehy. Na zadní straně jsou už jen díly z tenké pruhované látky. Použila jsem perlovku vedenou dvojitě, podobně jako u tašky KLIK SEM na článek, kde najdete i videa jak na prošívání. No a nakonec jsem jednoduchým způsobem ušila taštičku. Návod ZDE (návod se nachází v placené sekci blogu).
Díky minikurzu jsem dostala i nápad jak zpracuji látací příze, které mám.

+
Moje cesta v tkaní začala před mnoha lety a stálí čtenáři blogu vědí, že občas něco malého umotám na stavu. Do placeného kurzu se nechystám (já bych dala přednost kurzu na živo, abych viděla naživo stavy), ale určitě jsem v minikurzu dostala velkou chuť občas něco umotat a určitě o tom tady dám vědět. 

Krásně utkané dny. jamala

2 komentáře:



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.