neděle

Háčkování velkým háčkem - recenze



Kniha Háčkování velkým háčkem od Dedri Uysové vyšla právě v Metafoře.
Název originálu: Bog Hook Rag Crochet a knihu přeložila Eva Fuková

Podnázev vystihuje obsah: Originální, rychlé a slušivé výrobky za nastříhaných zbytků látek.
Jde o háčkování a zároveň recyklaci. Projekty jsou různorodé, na návrzích se podílelo více autorek. A háčkuje se z rúzných materiálů. Úplet, hedvábí a dokonce slabý flís. V každém projektu je uvedená přibližná spotřeba materiálu a v závěru knihy je podrobná kapitola o tom, jak látku stříhat a samozřejmě základy háčkování.
A už jsem napsala, že projekty jsou pestré, tak třeba košíky, koberečky, kočičí pelíšek, sedáky, šperky, taška, chránič proti průvanu.

A protože jde opravdu o recyklaci a já měla doma větší množství hadicového úpletu, tak jsem je podle návodu musela zkusit.
Stříhala jsem proužky asi 4 cm široké, spotřebovala jsem na jeden košík asi 2 m úpletu. Košík je veliký 30 x 22 x 13 cm na výšku. Stříhání jsem se obávala, ale šlo to dobře.




Sára usoudila, že tohle je dobré i jako pelíšek.
A na léto si ještě vyrobím nějaký ten háčkovaný šperk. 
Knížka pro toho kdo chce recyklovat a neví jak na to. Nebo pro toho, kdo jenom potřebuje popostrčit jako já. A třeba pro toho, kdo by si chtěl vyrobit dveřní zarážku ve tvaru sovy nebo jenom podložku pod hrnec.
Tak příjemné stříhání a háčkování přeji. Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.