sobota

Po prázdninách

Už vlastně trošku dýl po prázdninách. Vlastně už polovina září a já se koukám zpátky, co všechno jsem nestihla.
Ekotisk, indigo, spotřebovat všechny staré barvy (včetně slunečních - to bylo jarní předsevzetí).  Nic z barvení se nekonalo.
Ale možná mám moc plánů a není možné všechno stihnout. Přišlo nějaké neplánované šití, neplánované nemoci.
Nebudu pesimista, protože září je vlastně už podzim a ten já mám ze všech ročních období nejraději. Dovolená na začátku září se vyvedla. Krásné počasí a mnohem méně lidí než o prázdninách. Pak návrat na chalupu a ta nejkrásnější rána. Vyškrábu se na zahradu (naše zahrada je kopec). Trhám švestky, o nohu se otírá kočka. Barvení se odkládá a já mám před sebou vlastně úkol největší a to je vyšívání. Vezmu postupně, co tady na blogu nebylo.
(šmánkote, to bude dlouhý)

Taška pro kolegyni. Vyšívala jsem podle karikatury, na které se ona sama nakreslila. Vyšívala jsem opět na šlapacím stroji. Taška je vypodšívkovaná starší košilí - používala jsem u předchozích tašek.




Monika Kolejová na svých stránkách zveřejňuje každý týden jeden blok Sampleru pro kamarádku. Začalo se šít na začátku září a každý týden je nový bloček. Jedná se o šití na papír. Návody jsou zdarma a ke všemu jsou i videa. Takže kdo se chce zapojit, tak na prošívání.cz najde v novinkách vše, co potřebuje, případně se k odběru zaregistrujte. Pokud jste na Facebooku, tak se můžete zapojit ve skupině Sampler pro kamarádku TADY.
Já jsem neměla k dispozici tiskárnu a tak jsme svůj první bloček udělala na telefonní seznam. Protože to byl crazy blok, tak vlastně ani nevadilo, že jsem ho netrefila přesně. Další jsem zkoušela jen podle obrázku. Tak to jsem už vůbec netrefila.
Já asi z časových důvodů celý sampler šít nebudu, nebo možná ne hned. Ale z rifloviny by to byla zajímavá možnost. Navíc některé bločky lze nahradit jen kapsou nebo dokonce i variantou, jakou jsem použila na blok číslo 2, tedy háčkovanou.





Blok číslo 2 jsem háčkovala z příze barvené indigem. Byla jsem totiž na dovolené a tak jsem alternativní (jednodušší) blok pojala alternativně. Třetí blok zatím odkládám na neurčito, ale určitě se k sampleru vrátím.
A ještě pozdrav z Kriváně.


Znovu doma a ta podzimní pohoda, o které jsem psala:


No a jsem zase u toho vyšívání. Nebojte, to už se blížím ke konci. Mám velké přání naučit se vyšívat. Pořádně, na šlapacím stroji. Ne jen volnou výšivku, ale i složitější vzory, richelieu, plnou výšivku.
A tak se učím. Na tuto výšivku jsem použila našívání šňůrky tenkým entlem, plný steh, trojitý steh a dlouhé stehy jako na malovanou výšivku. Vyšívala jsem na šlapací Ladě 77 a nitě jsem použila Gütermann 30 melírované. Jsou silnější, ale na riflovinu mi přijdou akorát.



 Větší motiv, návrh vlastní. Určitě budu pokračovat. 


Učím se z videí, něco jsem pochytila, něco vyčetla z knih. Postupně mám vlastní postřehy a zkušenosti. Zvažuji stránku, něco jako mám návod na volné quiltování, na ní bych se postupně věnovala vyšívání podrobněji.
Psaný text bych doplnila krátkými videi, ukázkami práce. Měly(i) by jste o takovou formu zájem?
Protože se stále učím, tak jsem zvolila doplnění mého článku o vyšívání o moje postřehy a o odkazy. Návod najdete TADY.
Děkuji za připomínky a přeji krásný podzim. jamala

Žádné komentáře:

Okomentovat