pondělí

První letní

První letní víkend byl nějaký rychlý, ale zároveň odrážel skoro všechno, co dělám. Navštívila jsem přátele, přivezla si stroj, trochu jsem quiltovala a taky ušila jednu tašku a stihli jsme jeden malý výlet. Nevím, čím začít, budu to brát od pátku do neděle.
Vyzkoušela jsem quiltovací vzor zapuštěné spirály (původní vzor např. TADYve zjednodušené variantě. Určitě je jednodušší na rámu, ale i pod strojem. Nevrací se po obvodové linii sousední spirály, ale kousek zpět po spirále právě ušité.
 Spirály prostřídané s kolečky:
 Quiltovala jsem na šlapacím stroji Mundlos.
Jeden rychlý tip. Pokud máte ve výbavě stroje, nebo si můžete dokoupit, stehovou desku s otvorem pro rovné šití, tak ji určitě na quiltování použijte. Steh bude pěknější a i látka na spodní straně topu bude spokojená. Spoustu dalších rad najdete TADY. 
Ušila jsem nákupku. Já vím zase, ale jednak jsem si dala závazek, že budu šít nákupky při každé příležitosti a jednak jsem potřebovala do něčeho dát dárek. Namísto papírové tašky jsem ušila tašku, do které jsem jako podšívku použila  košili. Košili, kterou jsem dostala na zrecyklování od přátel, ke kterým jsem jela. Taška je ze silnější látky a já jsem chtěla na kapsu jednoduchý a minimalistický vzor.

A tu tašku jsem vyměnila za Veritasku. Sice nápis Veritas tam nezůstal, ale stroje jsou to kvalitní a tak se těším, až ho M. zprovozní. Stroj je šlapací.
 Mám ráda, ty drobnosti ze šicích strojů. Látací patka, metr v krabičce od Antiperlí.
 Nedělní výlet byl asi 16 km a já jsem v našich lesích poprvé viděla tolik borůvek. Většinou zaschnou a žádná úroda se nekoná.
Přeji všem krásné léto. Pady jamala

8 komentářů:

  1. Ty jsi tedy pilná. Jsem zvědavá, jak bude šlapat stroj po opravě,už se těším na reportáž. Je fajn, že strojům dáváš další šanci. Já bych na to asi neměla tu energii a chuť. Taška opět krásná, povedený dárek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju moc. Tento stroj má historii, tak jsem musela. Na tašku jsem moc pyšná, líbí se mi a určitě si to zopakuji. jamala

      Vymazat
  2. ... krásné quiltování, kombinace s kolečky se mi líbí ještě o trošku víc :-). Kdyby nebyl stroj ve stolku, řekla bych, že by mu ta nová nákupka hodně pasovala. Děkuji za odkaz na mapy - vůbec nevím, že u nás máme tak krásné názvy obcí. Pohodové letní dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji ti. S kolečky je to efektnější, určitě by byla pěkná i kombinace a přecházení vzorů. Mapy, no u nás je krásně, kdyby jsi měla cestu, napiš. jamala

      Vymazat
  3. Jamalko, ty spirálky, zvláště v kombinaci s kolečky, jsou bezva. Minimalistická nákupka je moc pěkná. A šance, kterou s M. dáváte dalšímu stroji, je obdivuhodná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji moc. Ten stroj má historii, musela jsem. Z nákupky jsem nadšená, bude i v jiné barevnosti. No a spirálky, ty zase půjdou na moje obrazonákupky, určitě. Pady jamala

      Vymazat
  4. Jani, spirálky a kroužky na quiltování se mi také líbí. Nákupka zase super kousek. A Tvého šikovného manžela musím pochválit.
    V sobotu jsem na Tebe vzpomínala( na parkurovém skákání v Equine sport centr Olomouc). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc ti děkuji. Určitě se ozvi, kdyby jsi ještě měla cestu. Ráda bych tě viděla. jamala

      Vymazat