úterý

Třetí prázdninový

 Asi to bude znít divně, ale tento příspěvek a materiál k němu vznikl proto, že se mi do ničeho nechtělo. I když jsem měla snahu lemovat deku, stále mi myšlenky směřovaly ke krabici se zbytky krepů. První nápad, že z nich budu plést nebo háčkovat přišel když jsem pletla podkafíčko ze zbytků z deky. Začala jsem košíkem a pak teprve přišla myšlenka, že do růžové zpracuji jednobarevné kousky. Prostírání vyšla dvě, tak jsem přešla na modrou, už se rodí druhá modrá. Poslední bude něco hodně zbytkového. Krásně by šlo zrecyklovat staré vybledlé povlečení. S přidáním něčeho barevnějšího dostane prostírání jiskru. 
S tímto háčkováním přišla i myšlenka košíku z nějakého už vetchého prostěradla ve spojení s přírodním barvením. Košík by snesl i nějaké barvicí experimenty, barvy by nemusely být stálé ani rovnoměrné.








Mohlo mne přidávání jednobarevných napadnou dříve, košík by byl veselejší.

Pruhy jsem si odměřovala proužkem tvrdšího papíru. Po nastřihnutí jsem pruhy trhala, nestříhala jsem.


Zahrada není moje silná stránka, tři mrkve a ze čtyř cuket přežívá jen jedna. Využívám tedy co mi dává příroda. U nás doma se teď peče často pizza nebo něco jí podobného. Těsto nechávám v lednici a upeču vždy čerstvou placku, když potřebuji. Na místních loukách jsem totiž objevila plantáže dobromysli. A četla jsem, že se používala i na barvení, tak později vyzkouším. 

Zelenina zahuštěná kváskem. Už jsem o tom psala, že ani při omlazování kvásku přebytky nevyhodím a používám do zeleniny nebo bramboráku. Tak dobrou chuť. Jana 

4 komentáře:

  1. Vidíš Jani, a my jsme kdysi staré povlečení a jiné hadry "modifikovali" do takových těch hadrových běhounů a sedáků. Něco na normálním stavu, něco na "hrábích" - kolíkovém stávku. Háčkovat by mne nenapadlo.... Super nápad tohle. Máš to krásné, a ten háček, to je růžovka svítivá, naprosto super. Ten hned tak neztratíš :-)
    Krásné léto užívejte pospolu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tkaní bude jistě taky. Tento krep byl tak jemný, že se s ním skvěle dělalo. Díky moc. Krásné léto i Tobě. J.

      Vymazat
  2. Můžu potvrdit, že tvá pizza nemá konkurenci a dneska brzy ráno jsem zadělala rozkvas z kvásku od tebe....děj se vůle Boží.... snad ten chleba upeču :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že ti chutnala. Právě míchám chleba a určitě budu zadělávat i pizzu. Měla jsem těsto v lednici čtyři dny a pořád to fungovalo skvěle. Ať se daří.

      Vymazat