středa

Poslední příspěvek 2020

 Nedávno jsem četla nějaké rady o tom, jak často psát blog. Aby to nebylo moc zřídka, ani ne moc často. Neplánuji, kdy budu psát příspěvek. Kdysi jsem psala pravidelně jednou z týden. Píšu, když mám materiál a chuť. Dnes důvod mám. Chtěla bych všem poděkovat z přízeň, za milé komentáře a popřát všechno NEJ do nového roku. Splněné sny a spoustu času na tvoření.

Tento rok byl pro mne v mém tvoření hledající a ujišťující. Na letošní poslední dokončené dece to nějak popíšu. Hledala se hodně v quiltování. Možná Vám nebude prošití této deky připadat nijak výjimečné, ale pro mne důležité. Když jsem si ho vymyslela, tak jsem se bála, že deku pokazím. Jsem spokojená, že prošití vyšlo tak, jak jsem si představovala. Nebude to naposledy, kdy jsem takovou kombinaci použila. Jen rovné čáry a vlnky, nepravidelně vzdálené od sebe. Já jsem šila volným quiltem a s pravítky, ale některé stroje vlnkový nebo podobný vzor mají a dá se šít s klasickou patkou s pomocí malířské krycí pásky. 
Deka samotná vznikla ze starší deky, kterou mi kamarádka přinesla na opravu. Zachránila jsem bloky, které se nerozpadly, z deky jsem je vystřihla a sešila je s vloženým sashingem. Zvolila jsem neutrální světlou, aby se čtverci splynula do kompaktního celku. Ušila jsem tedy deku novou, ale chtěla jsem, aby tu starou připomínala co nejvíce. Řešení radikální, ale za dané situace bylo asi nejlepší.
Ta práce na dece mě hodně bavila a dá se zařadit mezi recyklační počiny. Ujistila jsem se tedy, že chci příští rok pokračovat v recyklacích. Recyklovat a šít vzpomínkové deky v dílně na strojích, které by často už svůj šicí život neměly.  


Zadní strana je látka z Bellusu. Šířka přes 160 cm je ideální na klasickou deku. Materiál je pevný a hustě tkaný, ale přitom deka zůstala měkká.


Košile s příměsí polyesteru se zcela rozpadla. Jednalo se o více jak třetinu bloků v dece. Nedalo se odhadnou jak moc jsou ostatní bloky poškozené a jestli ještě něco vydrží. Bloky jsem z deky opatrně vystříhala a zkoušela jsem jestli vůbec vydrží, když je trochu napnu.


Nákupky a recyklace kalhot. Hnědá maskáčová taška podšitá není, modrou jsem podšila zbytkem staré, vyšisované látky. Na obou taškách jsem použila velmi jednoduchý způsob odšití rohů v jednom kroku se sešitím bočního švu. Návod TADY.



Ze zbytků vlny jsem háčkovala taštičky na mobil. Zapomněla jsem je vyfotit, tak tady je alespoň jedna pracovní fotka jednoho typu. Háčkovala jsem z více přízí a ucho je jen řetízek s pevným okem.

Ujistila jsem se také, že chci dál barvit přírodninami. Takže přírodní barvení a #mojezimnídeka. Čím jsem barvila, to je vidět na fotce. Jsou tam i jiné rostliny, ale toto jsou ty, které budou na dece ty hlavní. Zimní barvení mne baví. Využívám teplo na kamnech a nějak víc si to užívám. 

Na konec roku nesmí chybět moje holky. Obě jsou to stařenky se svými nemocemi. Vendulka měla těžký rok, ale já věřím, že si to spolu budeme v Dílně ještě dlouho takhle krásně užívat. Mějte se v novém roce krásně. Jana

17 komentářů:

  1. Jani, i tobě do nového roku hodně zdraví, štěstí, inspirace a radosti. Tvé psaní mne zase pohladilo po duši, jako tolikrát. Je poslední den roku, člověk bilancuje, a je rád, když vidí, že se ostatním daří najít svůj směr a být s ním v souladu. Evidentně ti tvůj směr svědčí, a to jsem šťastná jako blecha. A to tvoje barvení, to je úplně nejvíc. K fotce košíku s naskládanými látkami se vracím pořád a pořád, nemůžu se jí nabažit... Těším se na pokračování :-) Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji ti moc. Jsem ti za mnohé vděčná i při tom hledání sebe sama. Díky moc, Ať se daří i Tobě. Jana

      Vymazat
  2. Milá Jamalko, hodně zdraví, štěstí, spokojenosti do roku 21. Těším se z každého tvého prošívání, barvení i šití. Pevné nitě, ostré jehly a spoustu elánu. Chlupaticím posílám podrbani a přeji zdraví. E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuju moc za přání. I tobě přeji ať ti krásně šije a hlavně pevné zdraví. Jana

      Vymazat
  3. Jani, s dalším rokem i tobě přeji hlavně zdraví. A poté hodně klidu na práci, čas na objevování, inspiraci na tvorbu. A ve výsledku nádherné realizace tvých projektů. Užij si konec bláznivého roku 2020 dle svých představ! H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju moc Přesně, bláznivý rok. A těžký. Krásné šití ti přeji. Jana

      Vymazat
  4. Jani, to je moc milé počteníčko. Taky ti vinšuji, aby sis plnila své sny a vše se ti dařilo. Díky za vše...
    Pa pa. Objímá Hana F.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, děkuju ♥. Snad se letos konečně někam posunu, nebo taky ne. Uvidíme se nad vyšíváním, moc se těším. J.

      Vymazat
  5. ...... moc a moc zdraví v Novém roce...... chci věřit, že ten 2021 bude o hodně lepší....... snad se v létě uvidíme.... a ať se ti vše daří !!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, snad to konečně vyjde a uvidíme se. Moc se na Tebe těším a drž se. Jana

      Vymazat
  6. Já se vždy těším na další a další příspěvky v blogu, je to takové pohlazení. Přeji, aby byl příští rok lepší po všech stránkách, Tobě i zvířátkům hodně zdravíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc. Přejeme dobrý celý rok i s našimi čtyřnožci. Jana

      Vymazat
  7. Pady, v roce 2021 ať jsi zdravá a činorodá, jako jsi byla v tom letošním roce. Ať se můžeme chodit kochat i učit na Tvůj blog. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji moc. Snad ten rok bude dobrý. Činorodá jsem moc nebyla, no snad letos něco vymyslím, nového, kam se posunu. Děkuju ti moc. Jana

      Vymazat
  8. Všetko najlepšie, najkrajšie a najmilšie do nového roku, pevné zdravie, negatívny COVID a pozitívny pohľad po celý 2021 Vám Jani úprimne želá a teší sa na váš blog v budúcom roku
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to je krásné přání ♥. Děkuji Vám moc a těším se na setkání tady na blogu. Jana

      Vymazat
  9. Milá Jamalko, ke čtení Tvého článku jsem se dostala až teď. O Vánocích tu bylo rušno, návštěvy až do Silvestra. V ten den jsem měla jeden dobrovolný psací závazek až do večera. Teprve pak jsem vypla a začala si užívat "vánoc". :)
    Rovné prošívání jsem objevila před lety a je pro mě pořád to nejlepší, na jaké jsem přišla, i když husté prošití je pracnější a zdlouhavější než třeba "obyčejné" meandrování.
    Děkuju Ti za všechna Tvá sdílení Tvé cesty, Tvých zkušeností a znalostí. Líbí se mi moc, coa jak děláš, jak přemýšlíš a žiješ. Jsi pro mě velkou inspirací. Třeba i teď - měla bych sakra taky napsat něco na svůj blog. :) Přeju Tobě i celé Tvé smečce v novém roce hodně zdraví a pohody.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.