sobota

Vzorníková

 Dnes jedna deka pro M. a Hugo potřetí.

Ze vzorníků, které mi věnovala Monika jsem už loni ušila jednoduchou deku. M. se líbila a prý si ji necháme. Jenže jsem nějak deku nedokončila. Prošila jsem ji až teď, když mi zprovoznil Huga. Stále je co vylepšovat, opět strávil půl dne laděním patky, kterou jsem si vymyslela upravit. Nicméně na této dece jsem si uskutečnila svůj sen velkých otevřených spirál. Mohou se zdát jednoduché, já to považuji za nejtěžší prošití, které jsem na stole dělala. Má to chyby, ale příště snad ještě lépe. Utočit tak velké spirály pod strojem je problém hlavně z toho důvodu, že nevidím příliš dobře za patku. Na longu na stole by to už bylo zase jednodušší, ale stále je to práce s celou dekou. Nedávno jsem četla na jednom fóru recenze na longarmy na stole a jedné quiltařce vadila tyč na Bernině, že je silná. Co by asi říkala, kdyby se na quilt dívala přes průmyslový stroj. 

Moji deku považuji také za recyklační projekt, protože jsem zužitkovala staré vzorníky. Výplň deky Termolin 80 a zadní strana z jednobarevného černého flanelu. 









Rozrostl se mi dubínkový háj. Mám dva druhy a jakmile jsem je dala do teplé dílny, tak ty nové rychle dorostly do velikosti prvních stromečků. 

Mějte krásné dny. jamala


17 komentářů:

  1. Jani, deka je skvělá. Tmavé orámování jednotlivých dílků vzorníku zvýrazní jejich barevnost. A to precizní prošívání, áááááááááách. Ani se nedivím panu M., že si chce deku nechat doma. Manžel, který Ti pomáhá vylepšovat " strojový park ", je hotový poklad. A deku si určitě zaslouží. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dojalo mne kolik času tomu věnoval. I během prošívání této deky. Protože jsem to musela šít ve větší rychlosti a nastaly problémy s patkou. Tak během quiltování se upravovalo. Je skvělý a moc mi s tím pomohl. Bez něj bych to nemohla dělat. Díky moc. J.

      Vymazat
  2. Nádhera, Jani, jako vždy. Protože pro tebe nic není nemožné, pouze další level, který cheš překonat.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuju moc. Chtěla jsem vždycky ukázat, že je možné deku si prošít. Ale někdo chce jen šít a prošití si nechá udělat. Už jsem to pochopila a chystám se jít i tou to cestou. Možná. Uvidíme. J.

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Děkuji moc. Jsem antiquilterka, nikdy neudělám dokonalé kolečko. Nicméně mám svůj styl :-)). J.

      Vymazat
  4. Deka je nádherná! A moc obdivuji prošívání pod strojem. Já došila dětskou deku a měla jsem co dělat. A prošívala jsem jen rovně. Prostě velká poklona!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, Děkuji moc za pochvalu. Je to hodně o materiálu a o cviku. Abych pravdu řekla, já si myslím, že je to jednodušší než šít rovně. Vysvětlím. Rovné šití znamená deku mnohokrát zvedat a posouvat pod strojem. Když quiltuji, tak to dělám na tom daném místě a pak se přemmístím na další část deky. Já osobně rovné prošívání dělám na rámu. Doporučuji rukavice s nějakou pratiskluzovou úpravou na dlani i na rovné prošívání a pak zajistit si místo vlevo od stroje a dozadu. Když jsem neměla dílnu, dala jsem si kuchyňský stůl do rohu a stroj na pravý roh. Po levé ruce je super dát nějakou zarážku - židli nebo žehlicí prkno. Deka pak leží na stole a já s ní jen posunuji. Ať se daří. Jana

      Vymazat
  5. ... nádherná deka, krásné prošívání, krásné obloučky - luxus. Dubínkový háj se má k světu, potěší oko i duši. Pohodové jarní dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji moc. Dubínky musím přesadit do něčeho většího ještě než půjdou na svah. M. tam nikdy nechtěl stromy, jak stárne, tak mění názory. Pokusy o ovocné stromy selhaly, snad se tam ujmou dubínci. j.

      Vymazat
  6. Janka, opäť niečo krásne! Tie oblúčky vyzerajú tak rovnako, že mám pocit, akoby ste si ich dopredu predkreslila!(To nemyslím vážne,pravdaže)Jednoducho lahodia oku !!!
    Janka, "hltám" doslova váš blog, milujem to tu a veľa sa učím. Za všetko vám ďakujem a pozdravujem vás.
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky moc. Musím přiznat, že tak velké vzory už fakt jsou na hraně s možnostmi. No zvládla jsem co jsem si umínila a jsem spokojená. Díky moc za přízeň a komentáře. Jana

      Vymazat
  7. Jani, zase se nemohu na quilt vynadívat. Krásná a pracná, to věřím. "Má to chyby, ale příště snad ještě lépe" - kdepak, s tím nesouhlasím. I když příště to bude zase nějaká bomba! Díky za šikovnou radu ohledně místa u stroje při prošívání (a bez rukavic to opravdu nejde). Pan M. si deku určitě zaslouží:-)
    Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že onu radu jsem napsala jak Tatar, ale snad je zřejmé, co jsem chtěla říct. Já jsem několikrát četla, že manžel držel deku, aby nepadala a podobné nápady. Přitom je to jednoduché a snadno se tak pracuje, když si udělám na deku vhodné místo. Včetně fotek to mám i na stránce o quiltování. Říkám tomu ušij, posuň. Bez rolování a tahání se s dekou. Ta moje deka je jednoduchá. Jak šití, tak quiltování. Jen je potřeba mít natrénováno, quiltování šlo rychle. Díky moc. Jana

      Vymazat
  8. Ani kúsok nazmar, v tomto si úžasná ... a pritom to na tvojich dielkach vôbec nevidno, že zo zvyškov! Akoby boli farby dolaďované týždne, quiltovanie dopracované do posledného detailu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti děkuju moc. Ony se sladily tak nějak samy. Musela jsem k nim doložit ze zásob, ale to bylo dost podobné. Moc ti děkuju. j.

      Vymazat
  9. Krásná deka, Jamalko. Jednoduchá, elegantní a osobitá, prostě Tvá. Klobouk dolů! A spirály i steh máš prostě peckový. :)

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.