úterý

Barvínek

 Vymýšlet názvy příspěvků je docela těžké. Barvínek je nejen rostlina, ale říká se tak i kopci nad naší zahradou a právě barvínek tam u křížku roste.

Ještě než se pustím do týdenního hlášení, tak bych chtěla napsat jednu důležitou informaci. Pokud je v příspěvku odkaz na prokliknutí, není to žádný reklamní odkaz, ale je to odkaz, který jsem vložila já a vložila jsem ho ručně. Nemusíte se tedy bát tento odkaz použít. Jinak je to s komentáři od komentujících. Komentáře obsahující odkazy budu mazat. U starších příspěvků mám nastavené moderování příspěvků a takové příspěvky neschvaluji. Nevím, co odkazy obsahují a ráda bych, aby můj blog byl bezpečný.

Dnes se budu věnovat pouze dece, kterou jsem představila minule. Sruby jsou nepravidelné, nemají žádný řád. Někdy je základní látka obšitá dokola, někdy jen na dvou stranách a tím jsem docílila větší dynamičnosti při konečném sestavení. Základ jsou tedy nikdy nepředané a nepoužité roušky, které jsem ořízla do obdélníkového tvaru a doplnila látkami barvenými pomocí sněhu. Barevnost deky je inspirována knihou o potápěčských lokalitách. Dokola jsem ušila malou borduru s vloženými tvary. Možná jsem mohla deku prodloužit více do délky, ale ani tak není docela malá. Na délku má 175 cm, takže pro potřeby Klubka je dostačující.

Šířka vyšla trochu větší a tak jsem musela látku na zadní stranu rozšířit. Abych se nenudila, tak jsem u toho šití natočila pár krátkých tipů na svůj YouTube kanál, Chcete-li se podívat KLIK SEM. K těmto tipům jsem vytvořila i Playlist.

Zpátky tedy k dece. Zadní strana je flanel, který mi na charitativní věnovala paní Pavla Křížová. Výplň Jan L 120 g. Prošívala jsem na rámu velké vlny tak, jak pluje potápěč v hlubinách. 








Ještě moje pomocnice. Samozřejmě, že každá má svoje křeslo.


Nyní mám nějaké prošívací povinnosti, tak si na příští týden pošetřím nějaké ty svoje plány na projekty, protože stěží něco jiného stihnu. 
A protože tady často píšu o ekologii a není mi lhostejný les plný smetí, tak jsem si dala takový úkol, že vyčistím kopec nad naší zahradou. Není to úplně jednoduché. Kdysi tam někdo vyvezl velké množství odpadu a nyní se vrstvy pohnuly a dolů z kopce se valí spousta různých věcí z domácnosti. Zdaleka jsem nevysbírala vše (nebylo už do čeho sbírat), ale na sběrovou sobotu jsme odvezli sedm 70 litrových pytlů od hlíny. Moje priorita byl nebezpečný odpad (baterie) a sklo. Větší železo jsem zatím nechala na hromadě v lese, protože už jsem neměla do čeho dávat. Něco se zastavilo až u nás o plot a tyto hromádky čekají na jarní sběrovou sobotu a předpokládám, že po zimě se ještě ukáže další "poklad". Mám dobrý pocit, že jsem alespoň něco udělala pro to, aby na tom našem kopci rostl a kvetl jenom barvínek. 
Přeji tvořivé dny. jamala

10 komentářů:

  1. Jani ,ta deka je zase krááásná,Zdena K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, děkuju moc. Roušky vyšly akorát na jeden kousek s tou zadní stranou.

      Vymazat
  2. Jani, deka je nádherná z obou stran. Moc se mi líbí vlnkové prošívání. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji moc. Vlnky jsem si dlouho rozmýšlela, trochu jsem se bála jak to bude vypadat. Jsem ráda, že se líbí.

      Vymazat
  3. Jani, ...obdivuji tvoje tvarové ladění....... já jsem zamrzla u klasické pravidelnosti........ tvoje deka je kouzelná.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I pravidelné je potřeba. Mně trvalo dlouho než jsem pochopila, že se do pravidelnosti trefovat nemusím a najednou se mi ulevilo. Z deky jsem nadšená, dokonce jsem měla chuť ji nedávat dál. Ale už mě to přešlo, roušky jsou Helenčiny a navíc já si můžu ušít jinou a hned jsem to měla zdůvodněné :-)).

      Vymazat
  4. Jani, deka je nádherná! Taky tu mám pár rouškových zbytků, možná z nich něco taky vymyslím.
    Tvůj přístup k přírodě je skvělý, kéž by všichni byli alespoň z poloviny odpovědní jako ty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, budu ji posílat s těžkým srdcem a ještě chvilku se na ni budu tady koukat. Roušky jsou velká výzva.
      Na Barvínku mne čeká ještě hodně práce a pak... nějaký pitomec naházel do prameniště potoka bandasky od kojenecké vody. Takovou absurditu nevymyslíš. Mám tedy postaráno o další zábavu i na druhém konci vesnice.

      Vymazat
  5. Deka je nádherná. Nevím kterou stranu bych si vybrala. Prošívání bezkonkurenční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Prošívání je jen obyčejné, nemůžu se rovnat jiným quiltařkám.

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.