středa

Up

 Upcyklace je slovo, které mělo být prvně použito v roce 1994. Je už tedy dostatečně zažité, abych ho správně používala i já. Neumím si představit, co bych já recyklovala. Přesně vzato by to mohla být výroba nějakého domácího papíru. Pro většinu mých prací se spíše hodí výraz upcyklace. Což je zpracování něčeho nepotřebného, co by skončilo na skládce (zbytky a materiál pro jiné nevyužitelný) nebo up - povýšení oblečení nebo předmětů na něco, co bude ještě sloužit. Upcyklace může být i umělecký směr, ale to já nechám těm, kdo to umí a budu se věnovat praktickému zpracování. Za upcyklaci ani recyklaci nepovažuji situaci, kdy si koupím dovozovou látku a zůstane mi půl metru, který zpracuji. To už zase zavání greenwashingem, tedy nepravdivou informací, že moje práce je šetrná k přírodě.

Dnes tedy jedna háčkovaná upcyklace. Zpracovat se dá úplně všechno. Jakýkoli zbytek nebo příze nevhodná na svetry a podobné výrobky. Já jsem tentokrát dala podivnou lesklou přízi, kterou jsem dostala a taštička hned dostala zvláštní šmrnc. Více o tom, jak na to, píšu v článku KLIK. I lesklé tenké příze jsou super, protože vykouknou jen někdy a dají práci takový zajímavý vzhled.

A jestli si to pamatuji správně, tak knoflík je dárek od paní Marcelky. Poutka jsou ze vzorkovníků od jedné hodné paní, které stále dlužím zpracování její krajky. Klubíčka částečně dodala Dana S. a Renata Pudlice. Všem dámám děkuji, že můžu upcyklovat. 

6


Ještě jedny košíčky, které jsem marně na blogu hledala a jsou z roku 2018. Stále slouží. 


Dnes bych Vám chtěla ještě ukázat Sáriku je její tři psy. Tedy její parťáky, spolubydlící. Vždy jsme měli jen jednoho psa, nikdy se nepotkali. První pejsek byl od štěněte, další dva útulkáči. A přesto, že se manžel bál, že Sára dalšího psa neustojí, tak to zvládli oba skvěle. Sárinka má asi 16 roků. Přesně to nevím, protože k nám přišla.
S Kikinkou žila Sára asi rok a půl. Kikinka už byla v tu dobu slepá a na Sářino skákání z křesla na její záda neměla moc náladu. Ale spávaly spolu v pelíšku. 

Pak přišla Vendulka. Uragán se prohnal naším bytem. Bitky, které probíhaly na obýváku byly přátelské a zase spolu odpočívaly.


Dnes by si hrál Jimmy, ale Sárinka už je dáma v letech. Ale když má náladu, tak spolu všichni odpočíváme. Sára odchod Vendulky nesla špatně a teď se zdá být spokojená. 

A protože Jimmy nezná moc přírodu. tak mu ji ukazujeme. Boršovská naučná stezka.

Barevná inspirace. nebo inspirace od přírody jak vytvořit z listu kočku?:
No a dnešní procházka:
Ha a co je tohle? To skončíme takto pesimisticky? Pramen potoka. Člověče, který jsi tam tohle naházel, ty nepotřebuješ vodu k životu? Je to tentýž potok, kde byla před nedávnem klouzačka a barely od kojenecké vody. To už někdo částečně odklidil. Ale jen velmi nahrubo.
Přeji, ať na procházkách v přírodě tohle nemusíte vídat. Ať vidíte jen krásnou přírodu, protože na úkor dálnic a průmyslových areálů nám ubývá obrovský kus přírody a zeleně. 

Abych neskočila tak pesimisticky. PŘILETĚLI REHKOVÉ A UŽ SE ZABYDLUJÍ!!
jamala

P.S. Ještě přidávám úžasné motivační video. KLIK SEM.

5 komentářů:

  1. To jsou bobánci:-)

    OdpovědětVymazat
  2. To je moc hezký příspěvek. Já dokážu pochytit jen to, co se týká šití. Nikdy jsem neměla zvíře a tak to ostatní jde trochu mimo mě. Jo, když jsem byla dítě, babička měla kočky, a já je milovala, protože kočka je osobnost. Pak jsem se vdala a manželovy babičky měly psy, chápala jsem to, ale psy nemusím. I naši sousedé mají psy, zdá se mi zvrádené, jak se k nim chovají. Vždyť jsou to zvířata. Jsem šťastná, že můžu svou lásku věnovat vnoučatům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko, pokud se vaši sousedé chovají k pejskům špatně můžete oslavit Státní veterinární správu, obec nebo nějaký spolek, kteří zařídí řešení. Jana

      Vymazat
  3. Teď se dovídám, že odešla Vendulka. Tak ať se za duhovým mostem má tak dobře jako u vás.

    OdpovědětVymazat