pátek

Quilting a ostatní

Dnes to vidím na hodně drobností v příspěvku a tu hlavní práci také ukážu jen náznakem, protože zatím ukázat nemůžu celou. Mou hlavu nejvíce samozřejmě obsadilo quiltování. A budu mít zřejmě čas, zahrádku nám totiž v pondělí převálcoval mráz a protože jsem nebyla doma, tak jsem s tím nic nemohla udělat. 
Pojďme k té největší události z poslední doby. Není to asi ani Borbála, protože ta by mi nebyla nic bez vatelínů platná, ale jsou to právě ony vatelíny. Pokud nevíte o čem píšu, tak koukněte SEM. Já jsem slíbila pani Šotkovi z Jilany, že pokud zařadí vatelín Jan L v síle 120 g, tak, že vyquiltuju deku na Veritasce. Přiznám se, že jsem v tu chvíli zapomněla, jak příšerně se Veritaska šlape. Nicméně jsem tvrdohlavý býk a zvládnu to. Tady jsou fotky z trénování. Snad zvládnu i video, uvidíme. Použila jsem tedy vatelín Jan L z Jilany 120 g. Na druhé fotce držím gramáž 150 g, protože jsem si vzorek dala do trénovací rohožky. Takže je to spíše jen ukázka toho, že vatelín je celistvý, středně zahuštěný a dobře se s ním pracuje. 150 g vatelín jsem také otestovala, budu o něm psát dále. 


Teď je na řadě Borbála - Bernina Q 20. Nebo vlastně Deka z lásky. Kompletovala jsem Deku z lásky pro Míšu a obrázky opět vyšívaly různé švadlenky. Látky s puntíky věnovala Monika Kolejová a výplň, vatelín Jan L 150 g věnovala Jilana. Prošívala jsem pod strojem na Bernině. Prošívala jsem celoplochem s vynecháním obrázků. Na hranici bordury jsem udělala vzor z lístečků, abych mohla k němu dokončit klávesy. Asi nejkomplikovanější záležitost, jakou jsem si mohla na první seznámení se strojem vymyslet. Musela jsem totiž doplňovat mezi už prošité plochy. Nicméně byla to docela dobrá škola a použila jsem některé vychytávky, které někde ještě popíšu. Vyzkoušela jsem si všechny šicí režimy na stroji, které jsem popsala v minulém příspěvku, quiltovala jsem s pravítky. Z Borbály jsem nadšená. Zatím nevím, co by mi vadilo a ačkoli prošívání pod strojem je náročnější než na rámu, tak jsem ani na chvilku nezalitovala, že jsem koupila stroj na stole. Dokoupila jsem si i kruhy na quiltování a použila jsem je. Budu se jim věnovat v dalším příspěvku.
Deka má po prošití velikost 170 x 130 cm. Prošívala jsem větší vzory, protože mi to můj stroj s ramenem 51 cm dovolí. Na quiltování na běžných domácích strojích bych doporučila raději gramáž 120. Bude se lépe prošívat a hlavně deka nebude po prošití tvrdá.
 


Kruhy jsem koupila na patchworkparty.sk, ale budu jim věnovat samostatný příspěvek. Zatím  jen taková malá ukázka, jak se s nimi quiltuje ZDE.
Ještě nějaké drobnosti. Na Facebooku se mne někdo ptal, co dělám s těmi mými přírodními tisky. Nemám jich žádné velké množství a když náhodou potřebuji dát někomu vzácnému opravdu originální dárek, tak ušiju třeba tašku. Tato je s podšívkou a ucha jsou z koženkového pásku.
I letos budu trochu barvit, především přírodnnami, které jsem v předchozích letech nevyzkoušela. Takto barví vlaštovičník.
Tato jabloň stojí za zmínku. Jednou krásně zarodila, pak ji podhrabali hraboši, kůru odřel srnec. Škrabala jsem se na svah s konvemi s vodou a zalévala jsem ji. Loni to vypadalo dost zle, no nechali jsme ji a naopak jsme pokáceli hloh, který nerodil a hodně stínil nejen této jabloni. Letos takto vykvetla a já z ní mám obrovskou radost. 
Další fotky toho, co mi dělá radost.


Mějte krásné dny. jamala

4 komentáře:

  1. Vy jste prostě úžasná. Já k Vám tak ráda chodím nakukovat. Ad barvení - byli jsme na úžasné výstavě (v Západočeském muzeu v Plzni) Zdobení v pravěku (nebo tak nějak, omlouvám se, že jsem nepodržela v paměti přesný název) a kromě jiného zde byly krásně popsány - a ukázány rostliny, které se užívaly k barvení a pod každou byla obarvená tkanina a vlna. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Barvení je nádherný proces a i když z našich volně rostoucích rostlin to není žádná pestrá paleta, tak přesto to mám ráda a barev je málo jen zdánlivě, stačí změnit materiál, barvit v jiném ročním období. Mám to ráda, je to krásné. Musím letos stihnout doplnit tisky na tašky, nějak mi ubývají zásoby. Díky za povídání o výstavě. J.

      Vymazat
  2. Jani, úžesné prošívání, úžasné barvení, úžasná květena... a úžasné holky chlupaté ... je radost na to vše koukat.
    Pa Hana :)

    OdpovědětVymazat