neděle

Trochu jiné léto

Letošní léto budu mít zřejmě spojené se sešíváním zbytků. Kamarádka šila deku z košil, vystříhala velké kusy a zbytky se dostaly ke mně. Malý sáček po vysypání zabral celý stůl. Přidala jsem svoje odšité rohy z kočičí deky, červenou pro efekt a k šedé košili ještě pár zbytků šedých, abych mohla počítat s nějakým doplněním.

Minerva 124 je takový malý velký pracant. Umí jen rovné šití. Má spolehlivou pákovou zpátečku a mně se i moc líbí její industriální vzhled.

Využívám každý kousek

Nejdříve jsem vzala větší kusy a vvtvořila tak dílky, které jsou podobné a vytvoří opakující se prvek.

Pokud mám nějak useknutý dílek, tak prostě přidám roh.



Někdy není ušitý blok tak úplně to pravé ořechové, tak z něj kousek odříznu a použiji někde jinde.
Jednotlivé zbytky mám roztříděné na stole podle barvy. Pak mám tři krabičky - na malé kousíčky, tenké proužky a na růžky a nášivky z košil. A ještě skleničku na knoflíčky. Nášivky a knoflíky mohou zdobit budoucí deku.
Sešité bloky nemají žádnou jednotnou velikost. Prostě sešívám, strany mají od 7 do 9.5 inch. Nevím, kolik bloků mi vyjde a podle množství bloků si rozmyslím další postup.



Ještě jednou děkuji za komentáře, které jsou pod článkem o výročí mého blogu. Článek ZDE. Jsem ráda za všechny Vaše postřehy. Z komentářů budu losovat a výherce bude mít na výběr nějaký dárek. Pokud chcete komentář ještě připsat, tak se nelekněte, u starších příspěvků už mám nastavené schvalování komentářů. Pokud komentujete jako anonymní, tak se nějak podepište ať mohu nějak rozklíčovat o koho se jedná. Losovat budu někdy v srpnu.

A protože se toho událo více, tak ještě pár fotek. Jsem ráda, že jsem se opět potkala s některými kamarádkami. Jedné z nich jsem i prošívala dětskou deku a protože deka je moc pěkná, tak jsem ji poprosila, abych ji mohla ukázat. Na mém malém rámu takové prošití možné není a tak jsem prošívala pod strojem volným quiltem s pravítky a s pravítkovou patkou. Zadní strana coral fleece soft a výplň Jan L 120 g. Poprvé s chlupatou věcí na zadní straně pod strojem a docela jsem se toho obávala. Kupodivu to šlo dobře, jen deka vytváří trochu víc nafouklejší efekt než jsem zvyklá a tak jsem si na to při práci s pravítky musela zvyknout. Mám velký stůl a stroj do něj zapuštěný, což je podle mne základ prošívání - quiltování jako takového. Více na stránce o prošívání TADY

Také jsem dělala první letošní přírodní tisky:

Ještě pomocníci a jak to u nás kvetlo:




Mějte krásnou druhou polovinu prázdnin. jamala

16 komentářů:

  1. Nádhera, taky mám ráda, když úplně nevím, co z toho nakonec bude🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Mám trochu představu, pokud to vyjde. Pokud ne, nevadí, bude varianta B. .-)). j.

      Vymazat
  2. ... Jani, krásně to u Vás kvete , ta růžová, asi kala, je nádherná. Opět jsem se dozvěděla něco nového = jak zpracovávat zbytky. Musím se nad sebou zamyslet :-) mám pořád tendenci zaříznout zbytek látky do čtverečku nebo obdélníčku a přitom ty různotvary jsou tak pěkné. Pohodové léto Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Já nechávám zbytky jak jsou. Mám pocit, že by mne to limitovalo. Jednou jsem se pokusila při projektu dělat rovnou čtverečky a koukám na to, že co s tím vlastně budu dělat. Myslím, že jsem ani nevydržela po celou dobu šití. Tento postup jsem si vymyslela když jsem na to koukala jak začnu. Díky moc. Pohodové léto i Tobě. J.

      Vymazat
  3. ...patchwork je krásný těmi nepřebernými variantami skládání kousků, ale musí být k tomu takový člověk s fantazií , jako jsi ty.......smekám, ....taky ti přeji krásný zbytek léta. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty látky si samy říkají jak je mám sešívat. Prostě se jen bavím tím, že je sestavím. Díky moc. J.

      Vymazat
  4. Deka je krasná. V pátek se mi "podařilo obarvit" červeným květem denivky synovi bílou fungl novou košili..doufám, že to půjde vyprat. Vůbec nebyl nadšený. Ale barva vypadala dost dobře, sytá vínová. Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš a je z tebe přírodní barvířka ♥ J.

      Vymazat
  5. To je taková pecka, Jamalko! Dočista se stydím, že nic nešiju, ale je to letos nějaký fičák bez klidu. Teď už snad konečně něco... hlavně mě ale čekají resty, hu! :)
    Barvení, resp. tisky. opět nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já zas mám totálně zaplevelenou zahrádku a spoustu jiných restů. No toto také není ani pro mne klidné, naopak velmi těžké, a tak jsem vděčná za chvilky, kdy se dostanu k tomuto šití. j.

      Vymazat
  6. Příjemné kreativní překvapení👍🏻

    OdpovědětVymazat
  7. Bude to krásný kousek! Moc se mi líbí podobné intuitivní šití, ráda se dívám třeba na quilty Jean Wells, ale ta to bere kolikrát dost vědecky a mně se líbí to kombinovat jak mi to na ruku přijde. Šiju tímhle způsobem daleko raději než se nechat "omezit" vzorem, kde nejsem schopná pobrat návod na jedno přečtení. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla jsem si Jean, ta to má takové už vyloženě umění. Já sešívám jak mi "zobák narost". Jen tak bez ambice a bez cíle. Tak jako chodím někdy venku. Prostě jdu a pak se snažím vrátit, protože ani pořádně nevím, kam jsem to došla. Mockrát jsem se v tom našem údolí ztratila, než jsem to tam poznala. A s tím šitím mi to přijde stejné. Doufám, že konečný výsledek příliš nezapadne a bude to mít trochu šťávu, uvidíme. To bude jenom moje deka a nikomu ji nedám. A podle návodů moc nedělám, raději jsem si vymyslela jak to budu šít. Díky moc. J.

      Vymazat
  8. Kráné to máš zase! A Vendulka je taky skvělá šička, posílám podrbání za uchem... hezké letní dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme. Ano Vendulka tomu velí! Podrbání jsem vykonala a řekla jsem jí, že ji zdravíš. Tato deka bude jenom moje, protože ji šije Vendulka, však ty mi rozumíš. Jana

      Vymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.