sobota

2022

 Přeji všem, ať Vám nový rok přinese jen všechno dobré a ať Vám šije nit a kmitá háček a jehlice. Ať nám příroda dá zase hodně radosti svojí krásou a trošku nám věnuje na přírodní barvení. 

Nerada plánuji a ani nebudu. Ale přece jen trochu vím, co bych chtěla dělat a kam se posunout a postupně o tom budu psát.

 Vytvořila jsem stránku s dekami, které jsem dokončila v roce 2021 KLIK TADY. Ukázalo se to být velmi důležité a určitě založím i stránku pro rok 2022. Díky tomuto přehledu přišla myšlenka, že musím ušít v daném roce alespoň jednu deku barvenou přírodninami, jednu prošít v ruce (asi právě tu přírodní) a jednu prošít na šlapáku. Díky této stránce jsem si ujasnila svůj postoj k prošívání - rám nebo na stole. Přesněji řečeno jsem si ujasnila, že jsem obojetná a že si to stejně nikdy neujasním. 

Co jsem si rozhodla jednoznačně je materiál na moje tvoření. Ani letos to nebudou ohromující kolekce a náročné quilty, ale užitkové deky a opět charitativní šití. Určitě budou další rouškovky pro Klubko s nití pomáhá. Přifrčel ke mně balík s látkovými rouškami, které po jejich zákazu nikdy nebyly využité a já se je postupně pokusím zpracovat. Mým velkým vzorem je moje kamarádka, která to má všechno tak trochu na svědomí a je ultra rychlík, já za ní jen pokulhávám.

Další velké téma jsou nákupky. Už asi všichni vědí, že nejekologičtější taška je ta, kterou máme stále u sebe a slouží, dokud se nerozpadne. Pokud je to taška látková, tak aby byla opravdu ekologická, tak by měla být vyrobená z něčeho, co přestalo už sloužit k svému účelu. Oblečení, bytový textil. Pár takových jsem v poslední době ušila, dokonce i vyfotila, ale fotky jsou nenávratně fuč a tašky rozdané. Šila jsem ze závěsu, ale i z podšívky. Tak alespoň jedna taková lepší nákupka ze zbytků, které mi darovala kamarádka (části ušitých bloků a pár kousků stejných látek) a já jsem ušila tašku pro sestřenici. Ta si přála ještě modrého medvídka. Méďa je háčkovaný také ze zbytků z jedné výrobny a knoflíky na oči jsem odstřihla ze starší košile (alibisticky se tvářím, že recykluji, protože bezpečnostní oči stejně neumím nasadit). I šála je ze staršího nákrčníku. Návod na medvídka je z mojí oblíbené knížky Kamarádi na výletě.
Ještě míry na tašku. Taška je z pruhu látky 45 x 84 cm (i se švy 1 cm). Na dno je našitý pruh 16 cm široký a odšívala jsem rohy na šířku dna asi 8 cm. Ucha jsou z pruhu látky 11,5 cm o délce 60 cm. Podšívka má dvě kapsy a karabinku na klíče. 


Každoroční silvestrovské šití na jednom z mých nejstarších strojů jsem letos začala už o pár dnů dříve, protože jsem se nedočkavě pustila do další rouškovky. Zatím tedy pouze top, který bude čekat na prošití. Řezala jsem obdélníky jak vycházely, doplnila jednobarevnou látkou a zkoušela různě vzor posunout. 
Silvestrovské šití vyhrál vzor srub. Šila jsem z košil a zbytků batik. Byly to jednak vzorníky, ze kterých už jsem šila jednu deku a pak zbytky z loňského šití. K tomu různé riflové košile a halenky. Asi ne úplně tradiční kombinace, ale právě proto jsem to zkusila.

A úplně na závěr trochu puntíkaté radosti v podobě podkafíček.


Edit: Podkafíčka mají více fotek, jen jsem je zapomněla přidat. Takže prošití - Bernina Q20 a prošití s pravítky volným pohybem s BSR (hlídá délku stehu). Stejný výsledek udělá i prošití s obyčejnou nebo kráčející patkou.

 Ještě dokončená deka pro Emičku, projekt Deky z lásky. Celé album ZDE.
Krásné všechny dny roku 2022 přeji. Jana

14 komentářů:

  1. Hodně šicí pohody přeji .Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, tu toho zase je:-) Deky krásné, medvídek roztomilý, podkafíček pěkná hromada:-)))) Krásný rok 2022:-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, opět úžasné tvoření. Krtečková deka určitě Emičku potěší. Mnoho šicího elánu do nového roku přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  4. Opět nádhera. Krásný nový rok. Hlavně hodně zdravíčka. A ať se zvířátka ještě dlouho drží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Zvířátka to přání hodně potřebují, snad to nějak ještě zvládneme. J.

      Vymazat
  5. Hodně zdraví v novém roce. Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Přeji rok 2022, alespoň stejně kreativní, jako předešlé roky…ať Ti to šlape ve zdraví 😁!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Doufám, že okolnosti dovolí a bude se šít na plné pecky. J.

      Vymazat
  7. ... tolik krásného šitíčka, nádhera, luxusní taška, parádní topy a podkafíčka jsem si zvětšila abych omrkla prošití :-) Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuju moc, zapomněla jsem dát fotku s prošitím. Natočila jsem i video, ale to se dostalo jen na Facebook, a pak jsem si ho omylem smazala, stejně jako fotky tašek. J.

      Vymazat
  8. Jamalko, přeju Ti do nového roku hlavně dobré zdraví pro Tebe i pro Tvé blízké. A jako obvykle smekám před Tvou nápaditostí a pílí.

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, děkuji za přání. Jen zírám, co toho stihneš, jsi pilná jako včelička a všechno tak krásné. Taky se přidávám s přáním pevného zdraví a radosti ze šití v novém roce! Naprosto sdílím Tvoji recyklační teorii, ono totiž není až tak velké umění ušít quilt z nových nakoupených a barevně předpřipravených látek, ale z toho, co je doma a ještě k tomu vlastnoručně barveného. Moc se těším na další inspiraci, Stáňa

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.