sobota

Experiment

Dnes o jednom experimentu. Nepřelepovala jsem nálepky na stroji, jak by se mohlo zdát. Červený kytičkový je jiný stroj. Jiný stroj, stejná značka. Už si asi nikdo nevzpomene na moje trápení se strojem. Možná si za to můžu sama a zlomila jsem jehlu, nevím. Každopádně stroj nešil a nastaly tahanice v záruční lhůtě. Proběhlo zdlouhavé reklamační řízení a nakonec jsem sice dostala opravený stroj, ale nebylo to ono. Dala jsem stroj seřídit svým opravářům. Seřídili, chvilku to chodilo, ale na rám nemohl. Rám jsem kupovala později a to i se strojem, takže Jaroušek zůstával v koutě. Chtěla jsem ho zprovoznit a tak jsem si říkala,  že zkusím experiment, který vymysleli  pánové opraváři a vypadá to, že to vymysleli dobře.  
Celý problém je v chapači. Výměna? Nejlépe ano, ale řekli mi, že nový nebude stejně moc kvalitní. A řešení by bylo dát chapač ze staré, ale ne příliš používané Veritasky. Pasuje jen jeden typ chapače. 
Včera jsem si stroj dovezla a odzkoušela na rámu. A první pokusy dopadly zatím dobře. A už se šilo i na ostro. Chvilku trvalo, než si to celé sedlo. Vypadá to, že s možnostmi, které stroj jako takový nabízí, to půjde.
Chapač z Veritasky:
Dvakrát jsme museli stroj dát dolů a štelovat rám.
Dokonce zvládne i průhledné nitě Madeira. Tak o tom se mi dříve i u Mojmírka jenom zdálo.

Možná se bude ptát o jaký stroj se jedná. U nás se prodává pod značkou Janome. Stejný stroj nabízí pod svojí značkou Handi Quilter. nebo Singer, nebo Pfaff, nebo Husquarna.

Ještě zmíním jednu moji úpravu. Můj stroj nemá ponořovací zoubky. Může se to zdát být nevýhodné, ale stroj se prodává jako poloprůmyslový a spouštění podavačů je další poruchová záležitost navíc. Zoubky se schovají do vyšší destičky, která se namontuje místo klasické. Protože pracuji s pravítky, tak jsem zoubky podavače ze stroje vymontovala a používám destičku nízkou.

A protože zrovna prošívám Deku z lásky, tak ukázka, jak stroj pracuje:



A ještě kdo jsou ti šikovní pánové opraváři. Najdete je v Olomouci a to TADY.
A jejich e-shop s šicími stroji TADY.
Přeji krásný podzim. Jana

8 komentářů:

  1. Jani, jsi úžasná! Tenhle stroj mám taky v rámu a myslím, že je skvělý. Díky za skvělé nápady se zoubky a přeji hodně úspěchů. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oli, děkuji moc. Představ si, že jsme zrovna v pátek šla na disk ze starého počítače a tam jsem našla tvoje poznámky k rámu (tedy pokud se nejdná o jinou Olinu:-)). Jsou nějaké divné náhody. Pěkný den Jana

      Vymazat
  2. Jste šikovná Jamalko, většinou bývá problém s chapačem, stačí jedna blbě zlomená jehla a celé se to pohne a pak je to hodinářská práce, znám to z bývalého zaměstnání, věděla jsem který opravář má svatou trpělivost a raději jsem si chodila jen za ním :-D Přeji hodně šťastných ušitých kilometrů, já se dnes po dlouhé době taky chystám na šití :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Super, jak jsi to vyřešila! Chápu dobře, že dnešní chapače nevydrží tolik jako ty "historické" ze starých Veritasek? A jak je možné, že stejný stroj nabízí tolik různorodých značek? Protože šiju, občas dostávám dotazy na doporučení šicích strojů, zajímají mě tyhle věci.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaroušek tě trápil dlouho, ale dala jsi mu šanci.....bude tě mít rád a krásně šít. Jste šikulové :)
    Hezký zbytek větrného víkendu K.

    OdpovědětVymazat