středa

Melírky, rifle a ostatní quiltování

Já si myslím, že quiltování, stejně jako šití, vyžaduje citlivou regulaci rychlosti. A to nejen knoflíky nebo tlačítky na stroji. I na elektrickém stroji jde jen pomocí pedálu ovládat přesně rychlost stroje. Quiltovala jsem i na rychloběžném průmyslovém stroji a to bez regulace rychlosti pomocí elektroniky, jen s obyčejným spojkovým motorem. Přesné vzory je dobré šít pomaleji, naopak rozmáchlé větší rychlostí. A větší rychlost by slušela i tomuto vzoru.
Autorkou vzoru je Jodi Robinson a návod je TADY. Jodi sice quiltuje na rámu, ale to vůbec nevadí. Budoucí taška je recyklace riflí. Šila i quiltovala jsem na šlapacím stroji a použila jsem nejvíce barevné melírované nitě, jaké jsem doma měla. Spotřebovala jsem celou špulku duálních nití. Riflovinu jsem sešila, podložila termolínem 80 a samozřejmě plátnem. Nejdříve jsme prošila modrou nití přesně ve švech. Švy jsem s ohledem k silné riflovině rozžehlovala. I tak to byla docela dřina ušlapat takový vzor a ještě v riflovině, která byla dvojitě.

Nemám žádné šablony. Ke značení jsem použila bílou pastelku a vhodnou krabičku a cívku nití.



 Došila jsem i jednu kabelku. Většinu polotovarů jsem rozdala na výstavě, ale toto jsem si došila sama.
 Mezi pečením jsem ještě quiltovala běhoun pro maminku. Inspirovala jsem se návodem u Lori Kennedy  Při pečení sušenek jsem si ale vymyslela výplň podle vzoru na sušenkách. Vykrajovátka na sušenky od Dvou medvídků.
 V pondělí jsem stihla poslat první vánoční dárek a to pejskovo-Minecraftovou deku pro Mika. Přibalila jsem i batůžek s motivem Minecraftu, který jsem kdysi ušila.
Krásný advent přeji. jamala

4 komentáře:

  1. Tolik krásných věcí, ale ta riflovina pro mě vede. Hodně zdaru při tvoření. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, děkuji moc. I mě to překvapilo, jak tomu vzoru sluší ta barevná a jak si to sedlo s tou riflovinou. j.

      Vymazat
  2. ta barevná kola na riflovině jsou úžasná, taška bude nádherná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Hlavní úkol, který jsem si dala, bylo použít ty melírky tak, aby vynikly. Tohle jim docela sluší. j.

      Vymazat