neděle

Přání 2019

Já vím, jdu s přáním do nového roku trochu pozdě. Přesto bych Vám chtěla popřát všechno nejlepší v novém roce. Zdraví, štěstí a lásku.
Budu psát i o svém přání. Žádné předsevzetí, ale přání. Chtěla bych prošít letos více dek a chtěla bych je prošít pod strojem, nebo chcete-li, na stole. Prostě bez rámu a s minimálními náklady na stroj. Vím, já rám mám. Nabídla mi ho Monika Kolejová, protože v té době jsem šila hodně pro Deky z lásky a prošívala jsem i další charitativní projekty. Mám na něj místo, tak u mne bydlí. Raději, ale prošívám pod strojem. Když jsem byla poprvé na výstavě, tak moje kroky směřovaly k longu, který byl na stole. Koukám kolem sebe, kolik jsme schopné obětovat pro svého koníčka: peníze, svůj životní prostor. Jakou ekologickou stopu jsme schopné zanechat, abychom si koupily lepší a lepší stroje a longy a rámy. Videa, která jsou na YouTube jsou od dam, které jsou špičky v zemi quiltování. Sama jsem jednu dobu chtěla na rám šetřit a začala jsem a pak jsem si uvědomila, jak je to zbytečné a pošetilé. Maminka mi nabízela finanční příspěvek a já jsem se začala hodně stydět. Můžu quiltovat pod strojem a dělat pěkné quilty. Nemusí to být stroj drahý, ale krásně quiltuje i moje stará průmyslová Minerva, když už nechci šít na šlapáku. Ráda bych ukázala cestu každému, kdo je ochotný můj blog číst a překonat to, že to třeba ze začátku tak úplně nejde. Taky si uvědomuji, že ne každý má pana M., který opraví a zprovozní i starý stroj. Ale netvrdím, že se musí jít jen cestou starých vykopávek. Ale cestou rozumného kompromisu. Průmyslový stroj dnes není tak drahý a je to stroj s dlouhým ramenem.

Dost moralizování, každý si zvolí svoji cestu. Budu psát o sobě a o své práci. A tom, co jsem dělala přes svátky. Začnu Silvestrovským šitím. Deka podle free návodu podle Bonnie Hunter.
Šije se na papír, nejlépe na telefonní seznam. Pokud budete šít na telefonní seznam, zkuste si směr jak našívat. Jedním směrem jde lépe vytrhávat papír. Na papíru už jsem takto zbytkovala a v krabici jsem našla ještě hodně nachystaného na další projekty. Podívat se můžete TADY.


Jak jsem psala v minulém příspěvku. Najdou se lidé, kteří nabídnou pomoc. Moc si toho vážím, že někdo schovává něco po svých předcích a pak to pošle Malaníkové, aby mohla šít. Moc děkuji paní DANĚ, že mi pomohla. Jste skvělá ženská.
 Ještě před Silvestrovským jsem si sešila ještě jednu deku. Je z košil po tatínkovi a právě přišel čas, abych z nich něco ušila. Čeká na prošití, až to ruka a čas dovolí. 



A protože mne bolí loket, tak se zdokonaluji v quiltování a věnuji čas trénování. Koukněte na stránku na Facebooku, Monika Kolejová dává nové úkoly, můžete se přidat. Odkaz v levé záložce tady na blogu. 
Nejdříve moje trénovací quiltování na šlapacích strojích Lada a Mundlos:







 Sára mi výrazně pomáhá. Rodí se nová quilterka:
A jak jsem psala, quiltuji i na průmyslové Minervě.

O mém dalším stroji, který bych ráda využila na quiltování, a o tom, jak jsem zúročila natrénované čárky, tak o tom až příště. Závěr si dnes půjčím pozdrav od Moniky Kolejové:
Quiltujte s láskou. jamala

12 komentářů:

  1. I já |Vám přeji do Nového roku vše nej… a hodně krásných příspěvků. Ráda čtu Váš blog a kochám se krásnými věcmi... Dana

    OdpovědětVymazat
  2. Také přeji moc a moc lásky, pohody, zdraví a času na tvoření. Ať se nám všem vrací vše krásné, co vysíláme kolem sebe.
    Děkuji za tento blog plný nádherné isnpirace. A díky tvému(můžem si tykati, že jo?) povídání sbírám odvahu a pomalu pomaloučku se pokouším šít. Pro radost svoji i svých bližních, které obdarovávám.
    Děkuji.
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, moc děkuji. Šití pro radost druhých je to nejlepší. Ta radost se nedá nahradit ničím. Ať se ti daří. jamala

      Vymazat
  3. ... Jani, v novém roce přeji Tobě a všem Tvým blízkým hodně zdraví, plnou náruč štěstí, lásky a pohody a spoustu času na Tvé koníčky. Moc ráda si o každém Tvém díle přečtu, poučím se a také využiju Tvé rady, postřehy, nápady. Momentálně dokončuji sadu patchworkových polštářků a používám Tvůj návod na zadní stranu s knoflíčkem - děkuji za něj. Ze Sáry určitě bude skvělá quiltařka, je vidět, že jí neunikne žádný steh :-) Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji moc za pavidelné návštěvy na mém blogu. Moc si toho vážím. Dobrý rok i tobě. A ať ti šije nit. Pady jamala

      Vymazat
  4. Paddy, se zájmem jsem si přečetla Tvé řádky. Do nového roku přeji hodně zdraví ( ručka ať už nebolí) štěstí a tvůrčího elánu. Také se těším na čtení Tvého blogu a doufám, že se opět letos alespoň letmo setkáme. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, setkání s Tebou si často připomínám a jsem moc ráda, že jsem tě poznala. Jestli někam vyrazím, to je zatím spíš utopie, ale kdo ví. Pady

      Vymazat
  5. Milá Jamalko, především Ti chci popřát dobré zdraví, bez toho nejde nic. A pak Ti chci poděkovat za to, že vůbec jsi, i za všechnu velkorysost, s jakou se s námi dělíš o všechny své poznatky, triky, nápady, návody, i za to, jak nás s neutuchající energií stále inspiruješ a povzbuješ.
    Před Tvým quiltováním smekám. ty malůbky jehlou v řádku mě dostaly obzvláště silně.
    Přeju Ti dobrý rok. Vave

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji moc. Mám radost z každého, koho třeba jen malinko někam nasměruju. Vím, že pár lidí se mnou taky proužkovalo. Sama někdy tápu a nevím a tak proto se dělím. Někdy je to pro mne těžké, je to spousta času a také je to někdy nebytné dělení o mé já.Takže dobrý rok tobě a všem. Můj rok nebude lehký, ale věřím, že bude dobrý. Pady

      Vymazat
  6. Přeji Vám všechno nej... v novém roce. Moc ráda navštěvuji Váš blog a stránky na FB.
    To quiltování je nádherné, ale trošku Vás podezřívám, že se chlubíte cizím peřím - na fotkách je jasně vidět, že šije ta nejmenovaná kočka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) Úplně mi zatrnulo, když jsem četla, že se chlubím cizím peřím. :-)) to je naše Sáruška ♥. Je to nalezenec, přišla k nám před dvanácti lety. Chytrá, krásná kočička.
      Evi, krásný a šťastný rok i Vám. A já se polepším a budu víc trénovat, abych Sárušku nenutila do quiltování :-D. jamala

      Vymazat