pondělí

Proužková košíková

O víkendu jsem  chtěla dodělat poslední dinosaury, ale "musela" jsem prošívat svoji proužkovou deku podle návodu Bonnie Hunter.
Deku jsem šila na papír, přesněji na  telefonní seznam. Vytrhávání není nic těžkého, pokud se na seznam našívá ve správném směru, proužky papíru jsem sundala jednoduše. Toto našívání na papír je moderní obdobou původního našívání na tenkou látku. Vytvářely se tak vzory jako srub nebo ananas.V TOMTO příspěvku jsem ukázala kousek prošívání a dnes už mám prošito a chybí jen lemování. Zatím nevím, jestli kontrastnější zelenou nebo jen hnědou na lem.
Deka je velká 190 x 155 cm, výplň Valtherm 120, nitě Amann Isacord. Zadní strana jednobarevná  bavlna větší šíře.
Prošívala jsem nejdříve část se čtverci z proužků, kterou jsem si rozdělila zhruba na 9 větších díků a začala jsem středovou částí a pokračovala ke kraji. Deku jsem jen špendlila uprostřed čtverce, ale vždy před prošitím jsem si kolem čtverce zafixovala jedním špendlíkem uprostřed strany vedlejšího čtverce. Nepoužívám lepidlo na slepení vrstev quiltu. Jeden čtverec jsem pak prošila na jednou maximálně na dvakrát. Když mě napadlo, tak jsem udělala spirálku, aby vzor byl zajímavější. Když jsem prošila čtverce, tak jsem obšila a současně prošívala tmavé trojúhelníky volným quiltováním s pravítky a pravítkovou patkou. Bordura je opět tvořena volným quiltováním s pravítky. Úskalí celé deky byl šikmo položený vzor a trošku jsem se bála, abych to při prošívání nestrhla. Zafixování špendlíky okolo čtverce nakonec stačilo. Celou deku jsem prošívala na šlapacím stroji Mundlos. Výhodou mého stroje je delší rameno - 27 cm.





Trochu jsem uklízela a zbavovala se zbytečných věcí. Tyto dva časopisy Praktické ženy jsem si ale musela schovat. Kdysi jsem podle ní obšívala hexagony a vůbec jsem netušila, že dělám patchwork.


Trošku jsme vyšívaly s kamarádkou pro její vnoučata a ona mi na oplátku přinesla nějaké vyšívané poklady. Chtěla bych je prošívat, ale nejdříve tam mám nachystané menší kousky na zkoušku. Ubrus s háčkovanými vsadkami je velký skvost.

Ještě ukážu jednu patku, kterou jsem objevila ve starém stroji. Sice není funkční, má stržené pérko, snad se nám ji podaří opravit. I kdyby ne, bude to skvost, který budu opatrovat.
Krásné dny přeji. jamala

2 komentáře: