pondělí

Háčkované a jiné

V tomto případě dárky dárky. I tentokrát na poslední chvíli. A to i přesto, že jsem si slibovala, jak si to letos všechno vychutnám a stihnu. Ale to říkám každý rok a nikdy to neklapne, tak už jsem pochopila, že když někdo s oblibou dělá věci na poslední chvíli, tak se prostě nemění. S mým už předaným dárkem, slepičkou Libunou, Vám všem přejeme klidné vánoční svátky a hodně štěstí, zdraví a lásky do nového roku.
Libunu jsem háčkovala hodně dlouho. Vlastní práce byla rychlá, spíš jsem měla dlouhatánské přestávky. Zdá se, že udělala velkou radost a v novém domově se pěkně zabydlela.
Háčkovala jsem podle knihy Háčkovaní ptáčci z Metafory. Není to první opeřenec, už jsem dělala Otíka a racka Péťu.

Další háčkovací počin byla čelenka. Úkol zněl: čelenku se zúžením. Tak jsem vyzkoušela tři možnosti a největší úspěch měla ta, kterou jsem udělala až jaksi navíc a není v požadované šedé barvě. Návody z YouTube. TADY nebo TADY nebo TADY
Šití. Byly nějaké quiltované kabelky. Hodně jsem vyšívala na vyšíváku tašky, polštáře, ale nefotila. Není na nich nic zajímavého, tak jen jedna z tašek, taky focená v běhu. No a taky jsem dělala prostírání pro kamarádku mojí maminky, která nám hodně pomáhá. Navíc mne na podzim zásobovala aksamitníky na barvení, tak je samozřejmě kytičkové. Výšivka na prostírání i na tašce je z Embroidery Library. Kromě výšivek je už všechna ostatní práce a tedy i quiltování práce šlapacího stroje.
První quiltovaná kabelka má svoji historii. Rozbila jsem M. jednu láhev, kterou mě nachystanou na šípkáč a zrodil se nápad.








Ještě malé dárky s čaji. Dají se využít i na karty. Návod třeba TADY.

Všechny tašky a silnější materiály, tedy i taštičky, sešívám na jednom ze svých Mundlosů. Není jen jeden, momentálně mám v provozu dva velké krejčovské na šití a quiltování a Viktorku na všechno další běžné šití. Tento je z krejčovské dílny z Opavy a asi nejvíce opotřebovaný, spousta dílů už není původních, ale na hrubé šití je nejlepší. Podle původního majitele mu říkám Valent.


Málem bych zapomněla. Letos balím vánoční dárky do obalů, které budu používat opakovaně. A protože už jsme měli dnes takovou zkoušku vánoc, tak můžu říct, že se osvědčily. Využila jsem vánoční látky, které jinak leží někde na dně krabic.
Ještě jednou přeji klidný vánoční čas. Pady jamala

5 komentářů:

  1. To bude krásná nadílka pod stromečkem:-) Šťastné a veselé:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, tolik krásné práce. Klidné vánoční svátky přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  3. Jani , tobě i všem blízkým klidné Vánoce .Zdena Kopecká

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, krásné vánoce. Blízkým jsi připravila spoustu nádherných dárečků, které potěší srdce a pohladí duši.

    OdpovědětVymazat
  5. ... opět krásné výrobky, úžasné quiltování a milé počtení. Jani, děkuji a přeji Tobě a všem Tvým blízkým v novém roce hodně zdraví, štěstí, spokojenosti, pohody a všechno dobré.
    Miluška

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.