neděle

2021 a Silvestrovské šití

Na úvod bych chtěla poděkovat přání a krásné komentáře u minulého příspěvku. 

Poslední roky vždy na Silvestra začínám šití nějaké deky. Většinou je to nějaký volně přístupný návod, ale šití posledního dne roku 2020 jsem pojala jinak. Dostala jsem na vánoce knihu Hra barev od Jitky Chumchalové a bylo jasné, co budu šít. Kdysi jsem si přála na narozeniny Bali batiky a neměla jsem moc chuť a odvahu do nich říznout. Kniha Hra barev je o gradování barev na dece a řekla jsem si, že batikám bude slušet. Kromě modré jsem vzala všechno, co jsem doma našla.  Při výběru hlavních barev jsem občas zařadila podobné látky do dvou různých skupin a prolínání barev to prospělo. Na středy jsem neměla dost látek, takže jsem to vzala po svém a středy jsou tvořené pěti různými látkami padni jak padni. Takže ve středech žádný systém není a malinko jsem se tak přiklonila ke svému chaosu. Je to snad poprvé, co jsem měla hlavní látky dopředu všechny nařezané a měla jsem jasnou představu o výsledku. Ideální šití do mojí improvizované dílny, protože jsem už jen sešívala. Já si na tohle Silvestrovské šití vždy nachystám jeden ze svých nejstarších strojů Singer s podlouhlým (lodičkovým) člunkem. Letos mu bude 95 let, tak asi budeme spolu zapracovat ještě na nějakém jiném projektu, když má takové významné narozeniny. 

Ještě ke knize. Na stránky Jitky Chumchalové už jsem tady odkazovala. Její knihy najdete TADY. Budete-li mít zájem o koupi knihy, tak napište na email, který má na stránce uvedený v pravém sloupečku. Články, které se vztahují k této knize najdete ZDE.
V knize jsou nejen postupy na jednotlivé deky, ale je zde popsaný postup, jak si vytvořit vlastní návrhy.

Zatím mám tedy top, prošívání musím vymyslet. Můj první projekt vůbec tedy není recyklací, jak jsem slibovala, ale po sedmi letech jsem zpracovala narozeninový dárek. 





Při odšívání rohů jsem si rovnou vytvořila čtverce, abych je mohla zapracovat do zbytků, které zůstaly.
Vendulka se zapojila do skládání (asi se jí to nelíbilo):

Ještě krátké video z šití na "lodičce". Komu se nezobrazuje, tak TADY.
Ještě přidávám deku, kterou jsem nešila já, ale Jitčina devítiletá dcera. Je šitá podle stejného návodu a více o způsobu šití, včetně výpočtu TADY.
Přeji krásné dny a spoustu skvělých projektů. jamala

14 komentářů:

  1. Jani, deka je nádherná. A v podstatě jde také o recyklaci - i když takovou specifickou - zpracování narozeninového dárku bych mezi recyklace zařadila :-) Ať se ti v tomto roce daří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ♥♥♥. No uvažovala jsem o tom. Dlouho jsem po nich toužila a pak jsem si s nimi nevěděla rady. Zůstaly ještě zbytky, ale už nebude tak tížit. Odvalila jsem kámen. Ještě tady mám jeden. Dárek od kamarádky, která odešla do patchworkového nebe. Taky mám pocit, že bych z toho měla udělat smysluplného. Moc neumím šít z kolekcí. Nejraději mám "škaredé" látky a zbytky. J.

      Vymazat
  2. Jani, ty zase jedeš jako drak! Krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rychlý i když jsem to šila na lodičce. Mně se hodilo že jsem měla návod nemusela jsem nijak přemýšlet. Ráno ještě veterina a další povinnosti, tak jsem byla ráda, že mám něco kde můžu jenom sešívat. Děkuju moc

      Vymazat
  3. Jani, je to krásná deka. Už se těším, jaké vykoumáš quiltování. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuji na tomhle nic moc vidět nebude. Možná udělám jenom větší vlny, maximálně spirály. Chci aby zůstala deka lehoučká a zakrývací. J.

      Vymazat
  4. Milá Jano, zase moc hezké! A až bude deka prošitá a kompletní, tak to bude teprve nádhera. Batika je trochu ošidná, nedivím se, že to trvalo tak dlouho. O to víc hotové dílo potěší. Obdivuju, jak to všechno stíháte... S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo toto bylo opravdu rychlé šití. Prošívání bude jen jednoduché, chci deku zakrývací. Děkuju moc. Jana

      Vymazat
  5. Máš to krásný, Jamalko. O knížce od Jitky jsem přemýšlela už dávno. Kdysi na šicím táboře jsem byla na workshopu, kde představovala své gradienty, ještě bych asi někde našla poznámky. Ale byl to jeden z mála řídkých případů, kdy jsem si říkala, že bych neměla hromadit věci, a knížku jsem si tehdy neobjednala. tak to doháním až teď - mmch., máš těch knih u mě v knihovně na svědomí mnohem víc. :)
    Nevím, jestli a kdy se podle té knížky pustím do šití, ale nakonec, proč ji v knihovně nemít, že? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já ji dostala. Je to zajímavé to umět. Je to cesta k rychlé a efektní dece. Díky. J.

      Vymazat
  6. Jamalko, to je krásné silvestrovské šití! Už na tom mobilu mi to připadalo jako PECKA, ale teď na počítači už je to jisté... a moc se těším, jaké tomu vybereš prošití...
    Pozdravuj chlupatice a opatrujte se, krásný nový rok.
    e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsem ráda, že se deka líbí. Chtěla bych, aby byla co nejvíc muchlací, tak prošití budou vlnky. Já jsem v tom quiltování došla do nějakého bodu zmrazení. Díky moc. J.

      Vymazat
  7. Jani, to je nádherné. Já jsem ještě nepřišla na to, čím začnu a ty už máš takovou krásu ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. Na Silvestra vždycky šiju a tak se mi ten rok pak nastartuje sám. j.

      Vymazat