úterý

Pozvánka

Blíží se patchworkový svátek - 11. mezinárodní výstava Prague Patchwork Meeting.
Já se musím přiznat, že jsem nikdy na žádné výstavě nebyla, natož na takové.
Pozvání jsem dostala už před rokem od Lenky z Nej šicí stroje. Ptala jsem se jí jaká byla výstava a ona:  Tak příště pojedeš s námi. A vem si třeba tu svoji Viktorku.
Rok uplynul. Já se v quiltování posunula o kus dál. Viktorka, jak už to u starých strojů bývá, utrpěla vážné zranění a tak pojede Andy - Lada 77.
Udělala jsem krátké VIDEO, práce v něm zastoupené budou k vidění na stánku Nej šicí stroje. Deka s lásky Minecraft pro Matěje bude na stánku Deky z lásky.
No aby toho nebylo málo, tak nejen první výstava, nejen se šlapacím strojem, ale ještě se pokusím každý den ve 13 hodin o quiltovací workshop. Takže vás zvu a v pátek přijde možná i kouzelník.
Na stánku bude k vidění i moje vzorníková deka. Tady opět připomenu svoji stránku na Facebooku Quiltíme s Leah Day. Toto byla opravdu velká zkušenost a navíc, vzorník se bude hodit pro další práci.


Už v minulém příspěvku jsem psala o quiltovací patce pro pravítka. Využila jsem na borduru pro deku Minecraft. To jsem ještě neměla pravítka. Už mám a tak se učím s nimi pracovat. Práci jsem pojala tak, abych využila jen pravítka. Quilt projde ještě malou úpravou, ale já ji ukážu zatím jen tak, jak vznikl s pomocí quiltovacích pravítek. Vznikl tak vlastně jakýsi vzorník v klasickém pojetí a i ten pojede se mnou na PPM.

Já bych ráda odpověděla na námitky, které se objevily, když jsem práci zveřejnila na Facebooku.
"Jani, ty to zvládneš i bez pravítka". Já si myslím, že možná některé věci ano, něco ne. Každopádně je to jiná práce, někdy i docela náročná a na šlapacím stroji ještě víc. Chybí třetí ruka na roztočení kola. Já myslím, že každá zkušenost nás posouvá a proto kombinace šití pravítek s quiltováním  zcela volně z ruky bude rozhodně zajímavá.
Tento quilt má velikost 90 x 60 cm, výplň tvoří Termolín 80. a šila jsem na šlapacím stroji Mundlos Original Victoria. Pro práci s pravítky jsem použila quiltovací podložku, která je v tomto případě docela potřebná. Udržet pravítko na látce, to celé ještě u patky a šít pěkně podél pravítka, to už chce pěkně hladký a kluzký podklad.




 Pravítka jsem použila tak, jak jsem je položila na quilt.

 Přejí krásné jarní dny a těším se na vás. Jana

6 komentářů:

  1. O víkendu jsembyla na kurzu Patchworku kousíček od nás ve Výtvarné dílně v zahrádkách, děvčata patchworkářky taky jedou na výstavu, tak se tam možná potkáte, užijte si to, já jsem během víkendu asi propadla tomuto kouzlu, je quiltovat jsem zatím nezkoušela :-D hezký zbytek týdne. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. ... pěkný večer. Krásné počteníčko a samplerová prošívaná deka je luxusním, připla jsem si ji na Pinterst (snad to nevadí). Letos na PPM nemůžu a po přečtení článku mne to obzvlášť mrzí. Ráda bych viděla Tvoje quiltění na vlastní oko - je to nádhera. Moc ráda se na Tvůj blog vracím a čtu a studuju. Děkuji, že se s námi ostatními podělíš o své zkušenosti. Pohodové dny, klidnou cestu do Prahy a zpět a úspěšnou účast na výstavě. Miluška

    OdpovědětVymazat
  3. Miluško, děkuji moc. Na pinterest, to přece vůbec nevadí, naopak. Díky za přání. Snad to zvládnu, nevím jestli se mám těšit nebo raději ne. Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Jani držím palce - želám krásnu výstavu a super zážitky! Si hádam prvý dôvod, kvôli ktorému mi bude naozaj ľúto, že tam nebudem. Rada by som ťa videla pri práci s tvojimi starými dámami - videla som pred pred rokmi v Gimignane na ulici pána vyšívať voľným quiltovaním na zástery, bol to zážitok, v tom prostredí dvojnásobný - vidieť teba naživo na PPM musí byť niečo podobné :) Tak nech ti všetko vyjde ako má a ako plánuješ!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Milá paní Jano,
    s neuvěřením jsem hleděla v pátek na výstavě PPM na "tanec" Vašich rukou u stroje :-) Opravdu nádhera, hlava mi nebrala, že taková krása jde vytvořit na "obyčejném" stařičkém šlapacím stroji! Veliká poklona Vám a Vaši práci! Děkuji za nádhernou ukázku Vašeho umění :-)
    Pavlína Šafaříková

    OdpovědětVymazat