pondělí

Vánoční (na podzim?)

Vím, že je ještě podzim. Jenže víkendy jsou chladné a především deštivé. Tak není nad to šlápnout do stroje. A u mne v dílně propuklo každoroční šití mikulášských punčoch do školky. A k tomu se letos přidalo 16 prostírek. Ty jsou 35 x 35 cm veliké, šířka lemu před sešitím 6,5 cm.

Šila jsem na šlapacím stroji. Po roce jsem vytáhla Viktorku. Můj první šlapací stroj, který jsem koupila před 20 lety. Loni mi u Viktorky praskl vnitřní kurtový řemen. Sehnat náhradní není jednoduché, nejsou všechny stejné a Viktorka byla na delší dobu mimo službu. Je to stroj rychloběžný a je to znát třeba při porovnání s jinými stroji. 



Po návratu z dovolené šila a šila, různé dárky, které nesnesly odkladu, tak moje dílna vypadala takto:
V sobotu nastoupila úklidová četa, ve složení já plus kočka. Zatímco Sára, označovala místa, na která se nesmí sáhnout, já přemísťovala, skládala, třídila:

Jak na prostírání jsem sepsala v návodech TADY.
Způsob, který jsem použila není moc vhodný, když mám kontrastní barvy základu a lemování. Ale jednoduchý a nevyžaduje velké množství látky. 

A ještě Lada 77 a šití mikulášských punčoch.
Krásné dny přeji. Jana

9 komentářů:

  1. Taky nyní k šití využívám hlavně uplakané víkendy.
    Ten pořádek v dílně je skvostný,k takovému se asi nikdy neodpracuji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to nevydrží dlouho. Hlavně proto, že je mi dílna nějaká malá.

      Vymazat
  2. Jani,to jsem ráda, že konečně i u tebe vidím provozní nepořádek,já teda tak uklizeno jako ty skoro na všech fotkách nemám nikdy.Zdena Kopecká

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, je věděla, že tím udělám švadlenám radost. Uklizeno zdaleka nemám. Ale já mám své místnosti, ta druhá je víc provozní.

      Vymazat
  3. Jani, také už jedu na vánoční vlně, ono to ani jinak nejde, aby se vše stihlo včas. :-) Příjemné šití přeji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já raději šiju podzim, je to moje nejoblíbenější roční období. Punčochy ale dělám do školy už hodně roků. Děti si je s dárky odnášejí domů, takže je potřeba každý rok dělat nové.

      Vymazat
  4. Moc ráda čtu Váš blog, obdivuji Vaše úžasné tvoření, krásné návody, děkuji.Prosim o radu, látky před šitím se perou,aby se srazily, myslím třeba na polštářek.moc děkuji Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Názory na praní jsou různé. Já peru. Nejlépe tepelný šok. Teplá - studená. Barevně látky i v prášku na praní, ověří to stálobarevnost. Dají se koupit ubrousky proti zaorání, pokud budete šít něco barevně kontrastního. Takže na vyprání jsou vlastně dva důvody. Jana

      Vymazat
    2. Milá Jano, děkuji za odpověď, někdy jsem je prala, někdy ne, právě proto mně zajímal názor Vás jako odborníka.Nekde jsem u vás četla.. že si jen tak jednoduše sijete, myslím že s tím nesouhlasím, vaše všechny výtvory jsou skvostné,přenádherný...to je umění.moc děkuji , přeji vše nej,nej a zcela sobecký se těším na další pokoukanicko a poctenicko u Vás.Diky Alena

      Vymazat