sobota

Stále riflovina

Sampler pro kamarádku už jsem tady představila. Jestli ušiju deku, jestli udělám jen nějaké bloky, to zatím nevím. 
Zatím jsem šila hodně alternativně. Lépe řečeno crazy blok jsem ušila a druhý blok jsem uháčkovala. Ten také zatím nevím, jak s ním naložím. Zatímco pro crazy blok jsem nepoužila originální návrh od Moniky, ale nakreslila jsem si ho na stránku z telefonního seznamu, tak pro přesné bloky už jsem už potřebovala vytisknout návod. Přemýšlela jsem na co tisknout. Dříve jsem používala starší bloky, které měly měkký papír. Ty už došly a tak jsem hledala, co by se dalo použít. Nechtěla jsem kupovat papír nový, ale když už recykluji rifle, tak jsem chtěla recyklovat i papír. Nakonec mi padlo oko na staré dodací listy natištěné na tabelačním papíru do jehličkových tiskáren. Je mnohem tenčí než obyčejný kancelářský, ale zase silnější než průklepový papír, který v tiskárně bezpečně použít nejde. Kancelářský papír je moc silný, hůře se ohýbá. Průklepový papír je zase moc tenký a lepit ho na kancelářský kvůli tisku a nebo překreslovat, tak to se mi nechtělo. Navíc si myslím, že na riflovinu by byl už zase moc tenký. Tabelační papír jsem vyzkoušela na dva bločky. Jeden dokonce složitější s Y švem a myslím, že jsem objevila, co jsem hledala. Šilo se mi s ním dobře, nesráží se a tvrdý je tak akorát jak na tisk, tak na šití. I kdybych tedy šila z obyčejné bavlny, tak bych ho použila.
K té mojí riflovině bych chtěla ještě napsat, že používám riflovinu spíše tenkou. Z halenek, šatů a košil, případně z tenkých letních riflí. To vše jsem doplnila i plátnem barveným indigem. Tímto doplňuji některé tvary, kde by byly švy moc silné.
Tady jsou tedy moje další dva bloky a moje pomocnice Sára. Ta se s ochlazením nastěhovala do dílny a rozhodla se testovat vatelíny. Asi chce poradit, co dát do riflové deky.







Ještě než se pochlubím svým novým vyšívacím strojem, tak tady ukážu rámečky, které jsem s ním získala. To aby jste věděly, že to opravdu s tím vyšíváním myslím vážně.
Ještě jeden tip. Na Aliexpress jsem si pořídila tyto přívěskové háčky. Není totiž nic horšího, než když někam jedete, vezmete si háčkování a někde vám vypadne háček. Ne, že by tyto háčky vyřešily všechno, ale hodit by se mohly.
Krásný riflový podzim přeji. jamala

Edit.: Omlouvám se všem kdo komentovali a nyní své komentáře nevidí. Protože někdy nešlo vkládat komentáře a nešlo je ani  zobrazit, tak jsem přepla nastavení. Bohužel některé komentáře z poslední doby zase nejsou vidět. Ať komentujete nebo ne, jsem ráda, že ke mně chodíte na návštěvu. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat