neděle

Nový tým v Dílně

Popravdě, nevím jak začít. Půjdu na to oklikou představím nějaké práce z poslední doby. Kromě prošívání na zakázku, které si můžete prohlédnou v TOMTO ALBU - KLIK jsem dokončila dětské deky (najdete zde na stránce Dokončené deky 2023) a také jsem ušila pár drobností. 

Největší srdcovka byly tyhle taštičky. Látky s tlapkami jsem měla málo, tak jsem kombinovala s jednobarevnou látkou. A ta srdcovka je prošití a tím je opět dvouvrstvé prošití. Nejdříve jsem prošila volným quiltem pod strojem a pak prošívala ručně perlovkou. Jeden vzor byly velké vlny a druhý je inspirovaný dlažbou v Moravské Třebové. Při tomto vzoru jsem využila možnosti svého stroje a každou třetí řadu jsem prošila vzorem s dlouhými stehy, abych udržela stejnou vzdálenost mezi prošitím. To jsem pak snadno vypárala a nahradila ručním prošitím. Návod na ušití takové taštičky najdete v Návodech KLIK






I moje další práce byly spojeny s tím, co Vám chci napsat. 
Potřebovala jsem dárky, tak jsem ušila několik tašek se strojovou výšivkou. Ta je z Urban Threads.
Polštářek s Tlapkovou patrolou
A také jsem umotala pár hraček pro pejsky. Některé jsem darovala a další půjdou do aukcí pro útulky. 


A už se tomu opravdu nevyhnu. S mým blogem jsou nerozlučně spojeni i mí čtyřnozí pomocníci. Kdo sleduje moje album prací, tak už ví, že mne 30. ledna opustila moje milovaná Vendulka. 
Vendulka byla velmi nemocná. Už před rokem a půl měla v tlamičce zhoubný nádor a tenkrát podle veterinářky měsíc až tři života. Dotáhli jsme to na rok a půl, kdy jsme byly každou možnou chvilku spolu. Stihly jsme ještě prochodit jedny pohorky a vtlačit do bláta pár kytiček. 
Bohužel po první adventní neděli loňského roku jsme šly na prohlídku a Vendulka měla spadlou oční čočku. Tento bolestivý problém jsme okamžitě řešili operací, ale přidaly se další problémy. Vendulka se v podstatě začala rozpadat. Nejdříve kulhání na jednu nohu, rentgeny, konzultace na chirurgiích a těžké rozhodování. Nejhorší vánoce a nejhorší start do nového roku, jaký jsem si uměla představit. Byla až do konce neuvěřitelně statečná a trpělivá. Věděla, že ji stále držíme za packu a držet budeme. 



Sárinka zůstala sama a protože to je šestnáctiletá seniorka s ledvinovými potížemi, tak jsme hodně zvažovali co dál. Sára tesknila, odmítala jídlo. Jdu shánět někoho, komu dáme domov, rozhodla jsem. Sára si si zvykne a nakonec bude spokojená. V dílně se zabydlel nový pomocník, pubertální kluk Jimmy. A ukázalo se, že šití mu jde a dokáže testovat výrobek ještě než je hotový. Jestli si chcete o Jimmym něco přečíst, jsem mu založila album a odkaz bude zde na blogu v bočním panelu. KLIK na jeho album. V popiskách u fotek najdete o něm a jeho osudu více. Jimmy je oběť lidského nerozumu. Ve věku 2,5 let poznává venkovní svět, protože byl darován seniorce se záměrem donutit ji chodit s pejskem ven. Nakonec byl odsouzen k životu v bytě, bez venčení. 
Děkuji především dočaskářce tetě Míše KLIK za záchranu Jimmyho a spolku Pes nejvěrnější přítel za perfektní přístup a adopci. 



U nás se chlapec nachodí
Se Sárinkou už si na sebe zvykli. Zatím spolu neleží v pelíšku, ale už spolu občas prohodí vlídné slovo. 
Na sluníčku už leželi vedle sebe na zápraží, ale nestihla jsem je fotit, tak alespoň přidávám odkaz na album, které mi vytvořil Google KLIK ještě s Vendulkou.

Pokud jste dočetli až sem, tak Vás poprosím alespoň o každodenní naplnění misky pro zvířátka. KLIK SEM a pouhým každodenním kliknutím naplňte misku. Má to smysl a osobně znám paní, která má malý soukromý útulek a právě tohle klikání naplnilo misky i jejím svěřencům. Nikam se neregistrujete a nic Vás to nestojí. Moc děkuji.

Přeji všem krásné dny. Jana


4 komentáře:

  1. Jamalko, nevěděla jsem, tak objímám alespoň teď. Jimmy je bezva kluk a věřím, že se brzy naučí Tě doprovázet na všech Tvých cestách. A Sárince přeju ještě hodně poklidných dnů. Mikešek se dožil jen 15,5 roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to mě mrzí. Posílám pusu zbylému osazenstvu Tvojí krásné zahrady. Mikešek se potkal jistě s Vendulkou a řádí tam spolu, jak řádila Vendulka se Sárinkou. Díky moc Jana

      Vymazat
  2. ... z Jimmyho je príma parťák a navíc umí moc hezky vyprávět . Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je velmi učelivý. Jenom jsem lehce nervózní z toho, že je hodný až moc. Vendulka byla neskutečný živel a tohle je klidný pejsek. Nemůžu si pořád zvyknout. :)) Jana

      Vymazat