čtvrtek

Bez názvu...

Dnes toho mám zase trochu víc. Už před delší dobou - hodně delší, jsem slíbila ušít prostírání. Pořadavek na prostírání s kapsou na příbor. No nešlo mi to nějak pořád vymyslet. Nakonec jsme se domluvily na obdobě prostírání, které jsem už dělala. Druhé jsem udělala už bez kapsy. Využila jsem zbytky, které jsem dostala a které byly určené k sešití technikou seminole, tak jsem je tak i sešila. Prošívala jsem s kráčející patkou a s pomocí malířské krycí pásky. Protože moje stroje nemají hladký povrch a při takovém prošívání je to znát, používám quiltovací podložku s větším otvorem pro podavače.


Toto je prošívání s kapsou. Podobné jsem dělala. Na přání je kytička na kapsičce.  Prošívala jsem vzorem, který zveřejnila Christina Cameli na svém Instagramu. Samozřejmě rubová strana vynikne díky jednobarevnému plátnu a mohly by tak klidně být prošité jednoduché jednobarevné prostírky.





 Podle Christiny Cameli a její knihy Step-by-step Texture Quilting prošívám i další svůj projekt - deku. Protože jsem měla hodně zablokované rameno, tak jsem vymýšlela, jak deku prošívat, abych ji pod strojem protahovala jen jednou. Pro začátečníky je asi vhodnější postup prošít s kráčející patkou a pak quiltovat lístky. Na videu ukazuji, že je možné pracovat i bez pravítka, ale tady je hodně důležité učit se umění quiltování bez otáčení práce. S malou prostírkou lze otáčet, ale s dekou to jednoduché není. Takže do všech směrů i po diagonále, pak to má smysl. Vše co vím o quiltování najdete TADY.



 Ještě jsem se opět vrátila ke kanafasu a nakousla další projekt. Šiju z kanafasových zbytků, které jsem kdysi koupila. Zjistila jsem, že mám i větší kousky, tak nakonec využiji techniku bez odpadu, takže malé půlené čtverce nebudou. Ale mám už pro ně využití.  Více o něm napíšu příště, zatím jen obrázky.



Na závěr něco, co je poznamenané slzami na klávesnici. Milá Mili, už nejsem takové hovado a nenosím háčkování v odrbané papundeklové krabici, ale pěkně jsem si ji potáhla látkou.
RIP Mines
Pokud možno, přeji krásné dny. Jana

13 komentářů:

  1. Já to věděla, že až doctu na konec, zvlhne mi zrak... Mineska byla dobrá duše a je mi líto, že na tomhle světě se už nepotkame... Blbá nemoc je to, mohla tady ještě tvořit do sta.... Opatruj se Jani

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, dneska jsi mi dala ránu - Mines jsem měla moc ráda, byla to skvělá ženská, kterých by mělo být na světě co nejvíc, a ne takhle odcházet.... Dávejte na sebe všichni pozor. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani tak, dávejme na sebe pozor. Mili si ale vybrala jako svůj cil blbá nemoc. Bohužel. Byla velmi silná, neuvěřitelně silná. J.

      Vymazat
  3. Opět nevím, co obdivovat dřív. Takže asi vše najednou:-))))

    OdpovědětVymazat
  4. Jamalko milá, Ty mi dáváš! Taková kupa krásných věcí a ještě stíháš dělat blog. Jsi moje černý svědomí, víš to? :)
    Všechno precizní a krásné a to kanafasové bude senzační!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kanafasové je odložené, je to moc barevné. Po čtyřech barvách jsem se rozhodla přejít jen na šedou a barevnou do toho nějak zapracovat. Díky. j.

      Vymazat
  5. To prošívání mi bere dech stále. Já se to asi nikdy nenaučím. Nevím, kdo je Mili, ale určitě to byla dobrá duše. Vzpomínat je potřeba.
    Přeji všem jen dobré dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prošívání chce jen cvik, já se tomu ani tolik nevěnuju. Ale je pravda, že občas dám trénovací čtverec jen tak, abych nevypadla ze cviku. Mines byla patchworkářka, spousta holek ji znalo. Několik let bojovala s ALS a šila i když už ji ruce neposlouchaly. Byla moc statečná. j.

      Vymazat
  6. Janičko, děkuji za vzpomínku na maminku. Do posledního dne byla nejstatečnější bytost, kterou znám. Tvé práce jsou krásné a dechberoucí. M.

    OdpovědětVymazat