pondělí

Scrapový příspěvek

Scrapový, protože v tomto příspěvku budou jen různé ústřižky z posledních dnů. Deku jsem dokončila, ale ukážu až po předání a tak zatím pár kanafasových kousků. Černobílý z minulého příspěvku jsem odložila. Vychází to moc barevné a tak od původního projektu, který mne inspiroval, se asi odkloním a už doplním jen šedou. Zatím nevím jak. Krabice s kanafasem jsou stále na dílně a já se rozhodla šít domečky. Domečky jsem chtěla šít už dávno, jen jsem neměla jasno v jaké podobě. Dnešní den je prvním dnem, kdy se začínají šít domečky s Monikou Kolejovou. Návod lze koupit TADY. Sampler je to krásný, ale já ho šít nebudu. Já si svoje domečky budu šít z kanafasu. Jen jednoduché, protože si myslím, že to takhle kanafasu sluší a protože mám ráda jednoduché šití. Spojení domečků a kanafasu má pro mne význam domova. Místa, kde žiju.

Šiju z kanafasových zbytků, tak rovnou řežu ještě malé kousky na další projekt.
Rozměry se švy: Stříška 4,5 x 2,5 inch. Čtverec na odšití trojúhelníku  2,5 x 2,5 inch. 4,5 x 4 inch stěny domečku. Na čtverečky pro nine patch řežu  1 3/4 inch.



Dalším dílkem mého scrapu jsou ponožky. V poslední době jsem jich nějak moc prochodila, tak musím nějaké přidělat.
Zpracování panelů vytvořených šablonami a barvami ve spreji. Nedělala jsem je já, jen jsem ušila nákupky.



Malinko jsem i barvila. Šeříkem. Opravdu jen kousek. Barva je světle zelená.
Louka na Barvínku.
Když scrap, tak výjimečně kuk do kuchyně. Zase jsem vyráběla vosk na ruce. Syn si ho pochvaluje, má citlivou kůži. Ustálila jsem se na poměru 3:2:1 Včelí vosk (olivový vosk): bambucké máslo : kokosivý olej (panenský olej). Rozpouštím ve vodní lázni a na formování používám obal od čajové svíčky. Po ztuhnutí jde dobře vyklopit a tvar je ideální. O vosku jsem psala v minulých příspěvcích.
 Nepovažuji se za odborníka v kuchyni, právě naopak. Nebudu ani tvrdit, že kdo zkusil chleba z kvásku, nebude chtít jiný. Je to pro mne prostě jen pohodlné. Kdo se bojí pečení z kvásku, tak vůbec nemusí. Ani se nemusíte bát, že se musí péct často. Jsme jen dva a někdy musím oddělávat kvásek do dvou sklenic. Používám ho i na zahuštění zeleniny, na bramboráky. Žitným kváskem  rozkvasím třeba i takové jogurtové bulky z polohrubé mouky. Kvásek mám velmi starý, ještě po mamince.
Přeji krásné dny. Jana

2 komentáře:

  1. Tedy Jani, to je zase nálož! Kanafas domečkům vysloveně sluší - jsou takové veselé... Koukám, že taky máš šedivé období - já bych tu šedou nacpala všude - máme s ní vymalované i zdi ve dvou místnostech. Ale není šedá jako šedá - je tak nádherně proměnlivá a variabilní... Tak ať se daří, ve všech oblastech a ve všech místnostech, doma i venku :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je skvělé, že dnes už se dá sehnat jednobarevná šedá v různých tónech. Před lety, když jsem se do ní zamilovala, tak jsem si ji často musela objednat až v Americe.
    Domečky jsou k sežrání a moc moc se mi líbí kanafasová šachovnice, to má velký šmrnc. Černobílý kanafas vypadá v pruzích moc zajímavě a jsem zvědavá, jak to dotáhneš šedou. Možná by to bylo hezké dotáhnout bílou? Ale asi ne moc praktické.
    Děkuju za návod na vosk na ruce, vyzkouším. Kupovala jsem si na doporučení Moniky a byl moc fajn, jenže přece jen je to luxus nechat si takové věci posílat.
    A ten chleba jednou začnu, až to někde okouknu a vyžebrám kvásek. :)

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.