středa

Na rámu

Článek Rok s Borbálou KLIK SEM měl původně obsahovat pasáž i o mém rámu. Už jsem mnohokrát psala o tom, že rám a prošívání na stole jsou dvě techniky a rámařka nebude bez trénování umět pod strojem a naopak. Kdysi mi byl nabídnut malý rám Pfaff s quiltovačkou Janome, tak v době koupě Borbály jsem po rámu netoužila. Nicméně Borbálu jsem měla půl roku a oslovila mne EVAPE, zda bych nechtěla starší rám Bernina. Mnohé jej znáte a máte doma pro domácí stroje.

Rám jsem po dlouhém rozhodování odkoupila s příslibem prošívání dek pro její dosavadní zákaznice. Starý rám jsem prodala v lednu a myslela jsem, že do 14 dnů budu prošívat. Nastaly problémy se strojem na rámu a postupně se to vyvíjelo tak, že nakonec na mém rámu přistál na vyzkoušení stroj Bernina Q 16 v nejjednodušší verzi. Verze Q 16 plus už umožňuje připojení obrazovky na šití pantografu (dokupuje se ke stroji zvlášť). Já tuto možnost nemám. Mám ale plnohodnotný a kvalitní longarm na prošívání s dostačující délkou ramene stroje. Když to porovnám s u nás dříve velmi populárním Avanté, tak rameno mého stroje je o 5 cm menší. Celé to bylo neplánované, ale stálo to za to.
Kdo má tedy starý hobby rám Bernina, může s malou úpravou mít longarm, který už umožní docela komfortní prošívání. Kontaktujte mne, pokud budete o takové možnosti uvažovat, přiblížím úpravy, které jsou nutné. 
Rozdíl je takový, že se starým strojem Janome 1600 jsem na konci měla 10 cm místa na práci, nyní mám 30 cm. Větší stroj jako Benina Q 16 není možné na tento starší rám dát, protože vozík neumožní větší pojezd a i se stolkem na šití s pravítky sedí Q 16 na rámu dokonale. Anka z Patchworkparty je člověk na svém místě a jelikož je quiterka, tak poradí a pomůže. Moc jí děkuju za mnohé a především, za ochotu a bezmeznou víru v naše experimenty. Velké díky patří i M. Tedy mému Manželovi, Muži, Malaníkovi, který to celé vymyslel a zrealizoval. 





Krásně proquiltované dny přeji. Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat