pátek

90°

Už delší dobu jsem chtěla vyzkoušet quilting na stroji tak, jak na něj dívám na rámu.
Dnes tedy zkouška trošku jiného pohledu na stroj při quiltování. 
Zkoušela jsem na stroji Janome 1600 PQC a postavila jsem ho na stůl o 90° otočený. Stroj má vzdálenost jehly od těla stoje je 23 cm. To je o 5 cm víc než u malých strojů, ale zase dnes máme stroje s ramenem delším. Nějakých 27 cm už je prostor, kdy se deka vleze už krásně.
Nemám speciální stolek (zatím). Stroj jsem jednou stranou dala k vyššímu stolu a z druhé strany jsem dala přídavný stolek. Použila jsem quiltovací podložku a plochu tak sjednotila. 
Stolek, který umožňuje takto quiltovat by měl vypadat nějak TAKTO. Toto je stolek na quiltovačku JUKI, která je v poslední době u nás hodně rozšířená. Přídavný stolek není těžké vyrobit, nemusí být ani průhledný. Jen je dobré pamatovat, že základní stůl musí být snížený, aby stroj nebyl zbytečně vysoko. Obzvlášť u quiltování je to hodně důležité. Pár ukázek třeba TADY. Párkrát jsem viděla šicí kouty, kde byl stroj postavený na desce, kterou nesl podstavec starého šicího stroje. Jsem vysoká, ale i na mne by byl takto postavený stroj nepřirozeně vysoko. Můj stůl je tedy nejen nízký, ale ještě je hlubší - 82 cm. 
Zkusila jsem pod stroj dát deku, ale i quiltovat. Moje poznatky:
Výhodou takto postaveného stroje je velký prostor na levou i pravou stranu. Poměrně rychle a plynule jsem mohla šít velké vzory. Patka, kterou jsem použila, zabírá prostor vpravo od jehly a při quiltování z boční strany mi tedy nijak nepřekáží. Deka se krásně vleze pod stroj. V tomto ohledu je to luxus.
Nevýhodou je trošku horší možnost vidět za patku stroje. Výhledu brání boční kryt světla a musím se u stroje tedy trochu víc hrbit. A bylo by jistě potřeba si na tento způsob quitlování zvyknout. Dokonce si myslím, že u JUKI, by mohlo být na patku lépe vidět, má víc zkosený boční kryt .
Já zatím dál budu prošívat deky na šlapacím stroji, ale tuto možnost zatím vůbec nezavrhuji. Větší nebo celoplošné vzory na deku se takto dělají určitě lépe.

Návod Jak na volné quiltování NAJDETE TADY.

Pokud jste vyzkoušeli, nebo se chystáte vyzkoušet, budu ráda, když mi napíšete svoje zkušenosti a svůj pohled na tuto možnost.
EDIT: Otevřená patka pro toto quiltování pro JUKI (je možné použít i na quiltovačku Janome) TADY. Na Ebay koupíte nyní i uzavřenou patku. Pokud jste majitelky quiltovačky Janome a chybí Vám "skákací" patka,  tak je možnost dokoupit patku JUKI i na Janome.
EDIT II Jak můžete předělat průmyslový stroj na quiltovačku z boční polohy najdete TADY. URČITĚ SE PODÍVEJTE NA TUTO SKVĚLOU QUILTERKU
Krásný advent přeji. jamala

4 komentáře:

  1. Juki ke stroji (alespoň k tomu, co mám já) prodává i patku, která je uzpůsobená pro tento typ quiltování - je tedy z klasického pohledu otevřená do leva. Když jsem stroj kupovala, tak tu nebyla k dispozici, ani tento přídavný stolek, ale bylo ho možné dovézt za cca 7 tisíc. A na to jsem se vykašlala, protože jsem nebyla ochotná za to tolik platit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju za komentář. Ano, patka se dá koupit třeba na Ebay (odkaz jsem doplnila do textu). Já mám přímo Janome, kde jsou různé nádstavce. Ona by šla použít jak na Juki, tak na Janome. Patky jsou typizované. Uvažovala jsem o ní, ale já vlastně otevřenou patku na deky vůbec nepoužívám, a tak ztrácí význam. Stolek se dá i lehce vyrobit s minimálními náklady třeba z kuchyňské desky. V textu je odkaz na galerii. Sice k jinému stroji, ale je princip je stejný. j.

      Vymazat
  2. Když jsem snila o stroji na quiltování s dlouhým ramenem, tak to byl stroj se stolečkem, něco jako třeba HQ Sweet Sixteen. Teď spíš tíhnu k ručnímu šití, tak to neřeším, ale kdybych se měla víc věnovat dekám, tak si asi to otočení stroje vyzkouším a případně nechám stoleček udělat.
    Mám v pracovně dva stoly, jeden v normální výšce a jeden snížený cca o 8 cm, což ve výška quiltovacího stolečku. Jsem malá a quiltování i šití na normálním stole je pro mě obtížné, ovšem u toho sníženého stolu se zase projevují problémy s viděním. Holt už to není to, co to bývalo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já chtěla velký rám, a lepší Berninu, a Sixteen!, no ten občas okukuju. Ale nakonec si nepořídím nic z toho. Ani nový stroj, ani nový rám. Pokud budu mít víc času na ruční šití, budu šít ručně a jinak mám svoje stroje, které už za nic nevyměním a to stroje šlapací. Můj malý rám mi bohatě stačí a kdyby mi ho Monika nenabídla, tak ho nikdy mít nebudu. Hodí se, když potřebuju něco rychleji, nebo na Deky z lásky. Tento článek jsem napsala jen proto, že jsem byla zvědavá, jestli to půjde nebo ne. Já si svoje deky dál budu prošívat na šlapáku a to je můj Eleventýn, protože rameno je zhruba 11 palců a to mi stačí. Pady j.

      Vymazat