úterý

Silvestrovské šití II

Sešito, kraje obšité, aby se mi top nepáral, připraveno na prošívání.




 Před sešívání čtverce vždy přesně oříznu.
Natočila jsem i video, abych ukázala, že sežehlování zámečků na variantu rozročené nebo větrníkové není vůbec zdlouhavé a pokud si zažehlím už při šití, tak konečné žehlení je jednoduché a nemám přetočené švy. Nevznikne mi nevzhledný hrbol na dece, který se špatně prošívá, statická quiltovací patka si s tím neporadí vůbec, nebo hodně špatně.
Ještě vymyslet nějaké quiltování. Tentokrát bych chtěla prošívat pod strojem, silvestrovské šití si to vyžaduje. Několik let jsem vedla na FB stránku, abych ukázala, že i quiltování pod strojem je možné. Poslední příspěvky od návštěvníků byly na rámu a tak usoudila jsem, že stránku ukončím. Sama to mám takové rozpolcené, protože mám rám. Sice jenom malý, primitivně jednoduchý a z druhé ruky, takže rozdíl oproti strojům za statisíce je opravdu veliký. Vlastně mi byl nabídnut, a já jsem dost dlouho přemýšlela, jestli ho potřebuji. Jestli ušiju tolik dek, aby se mi oplatilo zabrat půl místnosti. Každopádně při šití pro charitu mi pomáhá, občas jsem prošila deku kamarádce. Zpět ke mojí cik cak dece. Vybírám vzor, prošívat budu tedy pod strojem a i takto mohou vypadat nákresy:
Ještě k mému pexesu, které jsem šila - TADY. Nechtělo se mi šít žádnou krabičku ani košík, řekla jsem si, že udělám jen nějaký sáček. Teprve při šití se mi to rozleželo a ušila jsem skoro batůžek. Od sáčku se to téměř neliší a udělá větší službu. Až budu šít další pexeso, tak určitě opět s batůžkem.

Na závěr opět něco z mého života.

Krásné dny přeji. Pady jamala

5 komentářů:

  1. Chichi, milá Pády, přesně takhle končí některé mé návrhy na quiltování.
    Batůžek k pexesu je skvělý, všechno Tvé šití je dokonale dotažené.
    A prosím Tě, moc by mě zajímalo, na čem máš přikolíčkoaný ten top. Já už to mám v rámci možností vyřešené, ale tyhle vychytávky mě vždycky moc zajímají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuju. V dílně mám regály z vyřazeného nábytku. Na tom je tenká trubka na konzolkách, které vyrobil M. No a pak kroužky s žabkama z Ikea. Termolín 180 mám podžehlený asi 10 cm širokým plátnem a to jsem nažehlila z té rubové strany dokola. Na chlupaté straně mi drží rozešité topy a termolín slouží zároveň jako ochrana látek v tom regále.

      Vymazat
  2. Jooo! Hlava mapa! Ten quilt je pecka. Fakt teď nemůžu koukat na krásné scrapy, protože ta moje pětideka mi zpětně přijde jako silně promeškaná šance. Jen kvůli tomu, že jsem se zakousla do myšlenky "aby si děti deky nezáviděly" a jela jsem na jedno kopyto. To už nikdy více!

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.