úterý

#mojedekazkuchyne - sešitý top

Došila jsem top mojí deky z kuchyně. Psala jsem o ní už několikrát, příspěvky najdete pod štítkem #mojedekazkuchyne na konci článku. Projekt jsem si vymyslela, protože jsem chtěla dokázat, že nabarvím deku i v zimních měsících a že k tomu vlastně nic nepotřebuji. Jen prostěradla a zbytky z kuchyně. Nepoužívala jsem žádná chemická mořidla, jen jsem různě přebarvovala, takže jsem vlastně jako mořidlo používala rostliny nebo potraviny z kuchyně. K barvení jsem použila odpad nebo zbytky nalezené v kuchyni.

Při návrhu deky jsem se inspirovala se u více autorek. Nejvíce knihou Bernadette Mayr, která vyšla v Gradě - Patchwork inspirace přírodou a také návody Amy Ellis a dalších. Nešila jsem podle konkrétního návodu. Vzor jsem si nakreslila v programu QuiltAssistant a zveřejnila jsem ho TADY. Způsob řezání jsem použila už vícekrát a stručný návod je TADY. Princip je stejný a je jedno, zda jsou to křivky nebo rovné řezání. Je možné různě střídat i počet látek v hromádce nebo počet dílků a jen se tím bavit. Nakonec jsme odšila trojúhelníky. Ani tady jsem se nesnažila o žádný systém, naopak. A skončila ve chvíli, kdy mě to prostě přestalo bavit. Velikost deky je zhruba 140 x 170 cm.

Deku budu prošívat ručně, obarvila jsem si přírodninami i nějaké bavlnky, které jsem našla doma. Jen jsem nedomyslela jednu věc, že některá prostěradla jsou velmi hustá a nebude možné je bavlnkou prošít. V takovém případě budu muset vzít nějaké quiltovací nitě, abych je vůbec látkou protáhla. Z toho důvodu bude zadní strana z nějaké nebělené bavlny, pokud tedy nenajdu nějaké vhodné prostěradlo, které by bylo opravdu hodně měkké.

Děkuji všem za zájem a hlavně překvapivý zájem na Facebooku. Moc si toho vážím. Šila jsem na šlapacím stroji. Myslím, že jsem kompletně splnila svůj plán minimálních nákladů na patchworkovou deku, přírodních postupů, recyklace a zero waste... No prostě takovou deku si může ušít každý, kdo se o toho bude chtít pustit s minimálními náklady. A navíc přírodní barvy jsou magické a vůbec nevadí, že barevnost je jen omezená. Více jsem ke způsobu barvení, který používám napsala v TOMTO článku. Co se stálobarevnosti týká, ukáže čas. Trička, která jsem barvila přírodninami peru běžně v pračce, barvy jsou sice světlejší, ale u deky je předpoklad méně častého praní. 



 I bez trojúhelníků by deka byla zajímavá. 
Nedávno jsem tady dávala příspěvek s obrázkem z výletu a našeho putování po kolejích. Nezahálela jsem ani na výletě a do batohu jsem přidala šroub nalezený v kolejišti. A už v tom zase lítám a šroub už slouží k výrobě mořidla.
Děkuji všem a přeji krásné dny. Jana

10 komentářů:

  1. Krása!!! Barvičky jsou moc hezké, vzor nápaditý, výsledek parádní. Ještě tvé krásné prošití a bude to:-))) Hanka V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nevím, jestli krásné, jelikož to budou velké stehy a růčo. Nebude to sranda, ta prostěradla jsou trochu problematická. Uvidím. Našpendlím a pomalu začnu, abych to stihla, než deka vybledne :-)). Jana

      Vymazat
  2. Jani,je nádherná a má příběh, to mám ráda... a šroub jsem už viděla na facebooku a to jsem tě teda podezřívala, že budeš barvit rzí, já se chystám, protože už mi rezatice došly.... tak barvení zdar! Máš to krásný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barvit rzí ani ne, ale spíš vyrábím železné mořidlo na ztmavení barev. Zase bych něco ráda nabarvila, ale nestíhám to všechno zpracovat. Díky moc. Jana

      Vymazat
  3. Jani, krásné ! Držím pěsti, aby Ti ruční prošívání šlo tak pěkně, jako při šití na stroji. Já všechny velké deky mám prošití ručně. Na šicím stroji to nezvládnu. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuji. Prošila jsem nějaké deky ručně, ale toto je fakt problém, budu si příště dávat větší pozor na výběr prostěradel. Jana

      Vymazat
  4. Jani, top je moc krásný. V příběhu se mi líbí věta, že jsi skončila, když tě to přestalo bavit. Toto se potřebuji naučit.
    Jana
    Top BH už mám (přemáhání), tak teď to dokončení jen:-)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, toto je nejvíce intuitivní deka, jakou jsem šila. Vytáhla jsem ji třikrát. Málokdy dělám jeden projekt a nic jiného. Takže jsem ji šila jen tehdy, když si řekla. A zrovna tak to bylo s těmi trojúhelníky. Nevěděla jsem kolik jich bude. Najednou jsem si řekla, že ji chci už sešívat a že to stačí. Mám z ní velkou radost a jsem ráda, že se líbí. Ať se ti s dokončením BH daří. J.

      Vymazat
  5. Je víc než krásná. Je to srdce a je to svědectví. Úžasná bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuju. Dělá mi radost celý proces. Bude mi dělat radost i deka. Jsem šťastná, že jsem si tohle vymyslela a můžu si celý proces prožívat.

      Vymazat