čtvrtek

Desátý prázdninový - Začíná se návrhem

Svoje první quilty jsem si navrhovala na milimetrový papír a vybarvovala jsem pastelkami. Dnes už to to nedělám a využívám modernější a efektivnější způsoby. Už jsem tady představila program QuiltAssistant. Dnes mobilní aplikaci Quilt Cat. Já už jsem ji naistalovanou měla, ale neměla jsem čas na zkoušení, tak se mi zdála k ničemu. Jak se mění chutě, tak se změnil i můj postoj k této aplikaci. Hledala jsem nějaké další možnosti návrhů dek a kromě složitých grafických programů jsem jí ještě dala šanci. Stejná firma nabízí i přepočet inch x centimetry, ale tu jsem nezkoušela. Existují i další aplikace, například návrhy bloků nebo prošití od Jenny Doan z Missouri Star Quilt Company a další.

Quilt Cat mne mile překvapila a udělala jsem si pár návrhů svých vlastních bloků a především dek z bloků vložených v programu. Návrh bloků pak obsahuje i velikosti jednotlivých dílků ze kterých je blok složený. Existuje možnost zvolit si více velikostí navrženého bloku. Na deky jsem si vystačila s pár bloky a nevyčerpala jsem rozhodně všechny možnosti. Aplikace se stále vyvíjí a přibývají další možnosti. Vznikly návrhy klasických i moderních quiltů. Samozřejmě není možné dělat všechno, ale mohou vzniknout opravdu zajímavé kousky i při použití jednoho jednoduchého bloku nebo návrhy na scrapové deky. Nebudu popisovat, jak program funguje. Je velmi jednoduchý, intuitivní a stojí za vyzkoušení. Lze dokonce použít i fotky látek místo barevného výběru.
Nemám zatím placenou verzi, takže jsem návrhy ukládala ze screenů. Někde jsem nechala i výběr bloků pod obrázkem.
Další návrhy jsem uložila na RAJČE. Časem tam přidám i další návrhy.

Šablona jednoho bloku a celý návrh vznikl použitím jediného bloku z programu:

Šablona jednoho bloku s otáčením:
Šablona dva bloky, bez otáčení. Měnila jsem jen jeden blok a vzniklo několik návrhů:



Šablona Sampler. Použila jsem bloky jedné velikosti. Jen jsem například spojila čtyři bloky do jednoho otáčením a jistě by šly i další možnosti:
Hezkou zábavu přeji. Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.