pondělí

Devátý prázdninový - stále quiltující

 Tentokrát taštičky. Dělám si je do zásoby, abych měla nějaký dárek. Nedávno jsem darovala poslední a když jsem potřebovala dárek pro svoji kamarádku, tak jsem šla na jistotu a udělala další s duhovým zipem. Moje taštičkové období se datuje do léta dva roky zpátky a některé jsou třeba TADY. Dnes opět černé, zrecyklovala jsem bavlněnou sukni, kterou nenosím. Látka je silnější bavlna s elastanem, ale při prošívání nebyl žádný problém. Jedna už osvědčená, jedna prošitá melírovanými nitěmi a jedna ze tří světlých béžových. Ještě jsem si nachystala riflovinu. Zatím tedy tři taštičky a jeden vzor.

Když jsem prošívala, tak stále myslím na patky o kterých bych ráda povídala v nějakém dalším videu. Nemohla jsem seřídit stroj, protože jsem si vzala patku, která byla po ruce a nebyla to dobrá volba. A je vidět, že jsem se při prošívání trápila. Ale o významu patek na seřízení stroje budu také mluvit ve videu.

 Přemýšlím i o tom, že quiltování na rámu a pod strojem jsou jistě dvě disciplíny, o tom nemůže být pochyb. Kdo je dobrý quilter na rámu, nemusí automaticky být dobrý pod strojem a naopak. Ale také existuje velký rozdíl v quiltování vzoru na deku, nebo na právě taštičku. Tady už je často tenká hranice mezi vyšíváním a quiltováním a přístup už je taky trochu jiný. Tento vzor vychází ze zentangle vzorů a myslím, že na deku moc vhodný není, protože se obtahuje dvakrát. Já jsem kdysi natočila i video, tak dám pod obrázky odkaz. Pokud video nevidíte, je na mém YouTube kanálu. 









Také jsem trochu barvila. Toto je výsledek barvení pomocí slunce a batika přírodninami. Sluneční konzervu ani sukni jsem bohužel nevyfotila, tak alespoň výsledek. Barvila jsem i plátna a trička. 
Mockrát už jsem psala o tom, proč a jak barvím přírodninami. Nebudu se opakovat a tak jen na ukázku trička, která jsem nabarvila včera. Dvě z nich asi ještě upravím tiskem. Mám pár dnů na rozmyšlenou než se k tomu dostanu.

Krásné dny přeji. Jana

4 komentáře:

  1. Ty taštičky jsou prostě boží!!! Jste úžasná, neuvěřitelně šikovná. Hezké dny přeji, Majka

    OdpovědětVymazat
  2. ... moc pěkné dárky, krásná práce

    OdpovědětVymazat
  3. Ty taštičky jsou krásné, už dlouho se na ně taky chystám, ale pořád mám nějaké zbytky z dek, které zpracovávám a šiju z nich hodně batevné taštičky, na kterých takové quiltování pořádně nevynikne. J.

    OdpovědětVymazat



Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.