čtvrtek

Sedmý prázdninový

Dnes ještě celý věnovaný představení mé práce v programu Quilt Asisstant (dále jen QA).  Podlaha z minulého příspěvku, návrh je zpracovaný v programu QA. Nemám ráda zkratky bez vysvětlivek, tady je ale jasné o čem píšu, tak si dovolím zkracovat.

Co je ještě možné v programu QA dělat. Na rozdíl od složitých grafických programů lze ho  jednoduše použít pro potřeby patchworku. 
Vytvořím si návrh bloku. Pro ten si pak vytisknu šablonky, které mohu použít jen na rychlé řezání. Nemusím nic počítat, práce se mi ulehčí a snadno si určím z jakého pruhu mám řezat třeba kosočtverec. Nebo šablonky použiji k vytvoření složitých vzorů, např. křivek. Návrh bloku mohu převést pro šití na papír. Jednoduše si nastavím šířku přídavků na švy podle patky svého stroje.
Mohu si udělat návrh celé deky s použitím předvložených vzorů (v předchozích příspěvcích najdete videa jak na to, samozřejmě program má i srozumitelný návod v angličtině).  Na třapatce je možné vidět různé varianty patchworkových vzorů. Nemusíte se tedy omezovat jen na kostičky, ale mohou to být třeba kostičky na postavené na špičce, hexagony, trojúhelníky nebo další vzory. Množství barev si můžete jednoduše také omezit, takže lze převést i poměrně složitý obrázek. Vlastní návod nebo podle obrázku. Pozor na autorství obrázků. Existují stránky, které poskytují obrázky zdarma s velkým výběrem.
Pokud mám návrh celé deky, mohu využít i funkci počítání spotřeby látek. Vytisknout náhledy a barevné rozvržení, podle kterého můžu navržený vzor skládat.





Mohu si udělat šití na papír podle obrázků nebo vytvořit obrázky low poly.
Navržené bloky a jejich uložené obrázky mohu následně využít k návrhu prošívání. Bloky jsem vytvořila podle stránek Quiltercache. Návrh prošívání je jednoduchý, stačí pak zachytit možnost, která se mi líbí, exportovat obrázek a mám tak uložený jen obrázek návrhu prošití.


Myslím, že možností, které QA umožňuje, je mnoho. Možná jsem i na něco zapomněla. Pokud nechci nikam dál dávat své návrhy a mám program jen pro osobní potřebu je skvělý díky jednoduchém ovládání. Vidím však i obrovský potenciál díky možnosti exportu návrhu.
U programu je ke stažení manuál, který u podobného bloku pracuje i s přesahem mimo blok, tak doporučuji prostudovat, pokud se do toho budete chtít pustit.

Pokud máte zájem videa s návody v českém jazyce. Zpracovala jsem některá videa, která jsou k dispozici v placené části blogu. Bližší podmínky viz. Tipy a návody nebo pište na můj kontaktní e-mail.
 

Přeji ať se práce daří. Příště už se budu věnovat tomu, co se zrovna děje u mě v dílně. Pokud Vám dnešní a minulé video pomohlo, nebo máte zájem o práci v tomto programu a další návody, pište do komentářů nebo na email uvedený na stránce s kontakty.
Krásné léto. jamala

4 komentáře:

  1. ....jedním slovem.... jsi úúúúžasná !!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, u Tebe je stále co se učit. Jsi dobráááááááááááá !!!!!!! M.

    OdpovědětVymazat
  3. Jani díky, hned jak vedra budou u konce, jdu na to. Musím to pokořit, díky za čas co pro nás obětuješ je to parádni.

    OdpovědětVymazat