středa

...pokračování

včerejšího příspěvku.
V poslední době jsem přemýšlela o svém blogu. Jestli psát, nebo ne. Jestli nestačí jen fotky na Instagram nebo Facebook. Dost často svůj blog využívám já sama, když hledám v návodech, jak jsem to kdysi dělala. A možná se vrátím i tomuto návodu. Takže i kdyby byl jen pro mne a pro Milušku, které tímto odpovídám na dotaz, tak už to nějaký význam asi má. Je to návod na úplně jednoduché šití, které zvládne každý.

Tento sáček jsem šila z pruhu 16,5 x 46 cm. Spodní stranu tvoří přehnutá látka, švy jsou na bocích.
Použila jsem strojovou výšivku, ale malá ruční výšivka půjde taky rychle. Obrázek jde namalovat, natisknout, použít decoupage, aplikaci, patchworkový bloček, uháčkovaný motiv, nebo jen zajímavou látku. Hmmm, musím něco z toho zkusit. Obrázek jsem vyšívala tak, aby střed motivu byl zhruba 7 cm od přeložení, tedy spodní strany budoucího sáčku.
Když dělám něco, co musím opakovaně rozměřovat, tak si z tvrdšího papíru (zase důvod koupit čokoládu v pevném přebalu) vyrobím takovouto značící pomůcku. Na zadní stranu si napíšu rozměr pruhu látky na pytlíček a mám všechno, co potřebuji, až budu šít příště.
Entluji dlouhé strany, a v tomto případě i krátké. Okraje si zažehlím ještě před sešitím bočních švů, je to jednodušší. Sáček je malý a na sešitém se to dělá špatně. Takže na každém konci dlouhého pruhu sežehlím do rubové strany 4 cm.  Kdybych se víc snažila, tak bych krátkou stranu nechala bez entlování a zažehlila na dvakrát, nejdříve 1 cm, pak 4 cm. Potom by bylo potřeba trochu posunout umístění dírky na šňůrku. Dělám to tak na větší sáčky.
Zažehlený přehyb zase rozložím a pruh složím na polovinu lícovou stranou k sobě. Opět používám svoje značítko a jen přiložím na látku a vyznačím místo, kde musím šev přerušit. Samozřejmě zajistím zapošitím. Stejným způsobem sešiju oba boční švy, abych měla otvor na obou stranách. Po stažení šňůrky to jde dobře využít. Nebo navlíknu šňůrku z každé strany a mám dvojité stahování.
Už stačí jen prošít tunýlek. Na kraji a pak asi 1,5 cm od tohoto švu.  Stroj s volným ramenem je výhodou, ale šila jsem i na šlapacím. 
K udržení stejné vzdálenosti od kraje existuje spousta udělátek. Na volné rameno dobře fungují gumičky. Na další možnosti koukněte TADY.
Krásné dny přeji. Jana

12 komentářů:

  1. Jani, to by mne moc mrzelo, pokud bys chtěla blok ukončit. Také tam hledám často, jako v učebnici. A hlavně se těším na každý nový příspěvek. Tvoje různorodé tvoření je mi inspirací. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta gumička je super nápad, díky za návody.

    OdpovědětVymazat
  3. Jani nerušit. Taky tady hledám často inspiraci a nápady.Zrovna včera jsem znovu,už aspoň po sté okukovala Deky z lásky, abych se na nějakou zas naladila. Zdena Kopecká

    OdpovědětVymazat
  4. Návod je skvělý. A blog neruš, kam bych chodila?

    OdpovědětVymazat
  5. Jamalo blog se rušit zakazuje! Neznám podobný a Tvé návody jsou super. Jednoduché, srozumitelné, nápadité, krásně zdokumentované.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc. Rušení nebude, jen jsem uvažovala, zda sem mám dávat pytlíky, které jsou jednoduché, dělám je opakovaně a rozhodně jsem nevytvořila žádnou zásadní věc. Složité věci nešiju, umění nedělám, quiltováním na šlapáku se nikdy nemůžu rovnat elektrice nebo dokonce rámu, o longu nemluvě. Navíc dnes se každý žene do skupinek na FB a to já nic takového opravdu zakládat nechci. Takže spíš takhle se ubíraly moje myšlenky. Už jsem jednou rušila a víckrát rušit nebudu. Krásné dny všem. Jana

    OdpovědětVymazat
  7. ... pěkný podvečer Jani, děkuji za podrobný návod. Pytlíky, ač se zdají jednoduché, můžou být ušity různě a Tvoje vychytávky jsou moc príma. Využívám i jiné Tvoje nápady/zlepšení jako např. zažehlovací papírové pásky - mám je v různých šířkách a délkách. Mám zažehlovací pravítko, ale pásky jsou na větší projekty výhodnější - rychlejší práce, bez dodatečného doměřování, paráda. Nebo způsob našití uch k nákupkám kryté lemem a další. I když píši komentáře jen občas, jsem pravidelným návštěvníkem Tvého blogu a nápady, návody, milé povídání a krásné fotky by mi hodně chyběly. A to nemluvím o článcích ke šlapacím strojům! Těším se na další pokračování. Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, sice nequituji, ale Váš blog navštěvuji pravidelně a moc ráda. Dělají mi radost všechny Vaše příspěvky i fotografie. A jelikož na Facebooku nežiju, doufám, že blog nezrušíte. Hezké další dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Já jsem se ke quiltování dostala omylem, nikdy to nebyl můj cíl. A dělat to na šlapacím stroji je výzva. A radost, stejně jako každé šití na šlapáku. Krásné dny

      Vymazat
  9. Jani, milujem tento blog, lebo je o "každodenných" veciach... ako ich vytvoriť a ako tvoriť "jednoduché" veci s láskou...

    OdpovědětVymazat
  10. Moc všem děkuji. Nechtěla jsem Vás děsit. Rozhodně blog zůstane. Opravdu jsem se jen zamýšlela nad tím, je nedělám úžasné umění psat i saccich mi přišlo zbytečné. Ale asi ne... A to je dobře. Jana

    OdpovědětVymazat