pondělí

Obal na kapesníky s kapsou

Na tento obal se chystám už od léta. Zahlédla jsem jej nějde na netu. Ani nevím kde, jen si pamatuji ty kapsy. Nakonec jsem se pustila do šití, abych měla další dárek pro tatínka. Bude se mu hodit na stolek k televizi. Potřebuje si často dělat poznámky a tak bude mít vše při ruce. Je vhodný na čtvercovou krabičku.
Postup:
Celý obal je z dvojité látky.
Nejdříve jsem nachytala dva pruhy široké jako šířka krabičky + na každou stranu přídavky na švy.
Z jednobarevného pruhu jsem odstřihla čtverec, který jsem rozstřihla na polovinu.











Každou polovinu jsem na jedné delší straně olemovala kostičkovou látkou. Nejdříve olemuji, pak látku ustřihnu - odpadne tak vyměřování látky potřebné na otočení kolem lemu.
Obě části jsem pak spojila zapošitím.












Další díl tvoří boční strana. Její šířka je už dána základním pruhem a délku tvoří:
výška krabičky + výška kapsičky + 1,2 cm + 2 x přídavky na švy
1,2 cm je délka, kterou je potřebné přidat k výšce, aby obal nebyl po sešití krátký.
Pruhy jsem položila lícem k sobě, na jedné straně sešila, otočila a prošila - tvoří horní část kapsičky.
Všechny díly jsem obšila entlem a přeložila díl, který bude tvořit kapsu. Dvě kapsičky jsem prošila ještě uprostřed.
Vlevo je díl připravený na přišití.
Postupně jsem přišila boční díly k hornímu dílu s otvorem. Vždy jen od rohu k dalšímu rohu (naznačeno špendlíky)










Pak už jsem jen sešila boční švy. Vždy od spodní části nahoru.
Pod zadní část patky podkládám složenou látku, aby stroj plynule šil už od začátku švu. Látka je pouze pomocná, nešije se do ní.
Bernina dodává ke stroji pásky z měkkého plastu, které se k tomuto účelu používají.








Přeji pěkný den.

4 komentáře:

  1. Hezké, a jak se to na tu krabičku povlékne? Děkuji.Malu.

    OdpovědětVymazat
  2. Obal nemá dno, takže se jen nasadí sezhora a otvorem se prostrčí ty kapesníky. Navíc obsah kapsiček zatíží boční díly a tak obal dobře drží. Jana

    OdpovědětVymazat